W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Opinia Komisji Rewizyjnej

Opinia Komisji Rewizyjnej

Komisja Rewizyjna
Rady Miasta
w Markach
Opinia
Komisji Rewizyjnej Rady Miasta w Markach o wykonaniu
budżetu Miasta Marki za 2007 r.

Opiniowane „Sprawozdanie Burmistrza Miasta Marki z wykonania budżetu za 2007 rok” zostało przedłożone (w wersji elektronicznej) 20 marca 2008 roku, a w wersji pisemnej 26 marca 2008 roku, tj. w wymaganym terminie.
Komisja Rewizyjna Rady Miasta w Markach rozpatrywała je na posiedzeniach w dniach 26 i 31 marca oraz 8 i 9 kwietnia 2008 roku. Po wnikliwej analizie oraz wysłuchaniu ustnych wyjaśnień Burmistrza i Skarbnika stwierdziła, co następuje:

1. W trakcie trwania roku budżetowego Rada Miasta podjęła 9 uchwał w sprawie zmian w planie budżetu Miasta Marki na 2007r., a 17 zarządzeń w tej sprawie wydał Burmistrz z upoważnienia Rady Miasta.
2. Uchwalony przez Radę Miasta budżet, po uwzględnieniu zmian w ciągu roku, przewidywał realizację dochodów w kwocie 55.000.300 zł. Dochody wykonano w kwocie 56.272.791 zł, co stanowiło 102,3 %, w tym planowane dochody własne na kwotę 40.831.909 zł, wykonano w kwocie 23.856.995 zł, co stanowi 58,4 % planu.
3. Uchwalony przez Radę Miasta Marki plan wydatków budżetowych po zmianach dokonanych w ciągu roku przewidywał kwotę 62.933.354 zł. Wydatki zrealizowano w kwocie 57.417.382 zł, co stanowi 91,7 % ogółu planu.
4. Na realizację inwestycji zaplanowano kwotę 18.361.683 zł, co stanowi 30 % ogółu planu wydatków. Wydatkowano kwotę 17.339.277 zł, co stanowi 94,4 % planowanych wydatków na inwestycje.
5. Na wydatki bieżące budżetu zaplanowano kwotę 44.571.671 zł, zrealizowano wydatki w kwocie 41.446.207 zł, co stanowi 93 % ogółu planu. Z powyższej kwoty 87,8 % stanowiły wydatki na zadania własne, a 12,2 % wydatki na zadania zlecone.
6. Planowany deficyt budżetu Miasta na koniec roku 2007 wynosił 7.933.054 zł. Źródło sfinansowania deficytu budżetu stanowiły przychody z emisji obligacji komunalnych oraz z wolnych środków z lat poprzednich.
7. Budżet Miasta zamknął się za 2007 r. wynikiem ujemnym w wysokości 2.512.692 zł.
8. Ze środków budżetu Miasta na 2007 r. spłacono raty zaciągniętych pożyczek w kwocie 144.000 zł, na plan 144.000 zł, oraz sfinansowano wykup dwóch serii obligacji komunalnych na kwotę 2.278.000 zł.
9. Zadłużenie Miasta na koniec 2007 r. z tytułu zaciągniętych pożyczek wynosiło kwotę 11.510.000 zł.
10. Miasto Marki na 31 grudnia 2007 r. nie posiadało wymagalnych zobowiązań z terminem płatności do 31 grudnia 2007 r. tytułem np. dostaw towarów i usług, składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy, a także wynikających z ustaw i orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji.
11. Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2007 r. wyniosły 3.473.948 zł. Skutki udzielonych ulg, umorzeń, zwolnień z podatków za 2007 r. wyniosły 83.960 zł. Łącznie stanowi to kwotę 3.557.908 zł, tj. 6,3 % zrealizowanych dochodów.

Wnioski końcowe:
1. Sprawozdanie spełnia wymagania formalne dotyczące stopnia szczegółowości nie mniejszej, niż w uchwale budżetowej.
2. Sprawozdanie jest ogólnie poprawne pod względem merytorycznym i rachunkowym.
3. Zawiera dane zgodne ze stanem faktycznym.
4. Sprawozdanie zawiera jedynie drobne usterki o charakterze redakcyjnym, np.:
• str. 9 zamiast § 0840 powinien być § 0870,
• str. 56 – wpisano niewłaściwe oznaczenie rozdziału 60016, a powinno być 70095,
• str. 76 – nie umieszczono tabeli, dotyczącej awansu zawodowego nauczycieli, powtórzono tabelę nr 3,
• str. 105 – w opisie w zakresie zadań inwestycyjnych umieszczono kwotę 397.033 zł, a tabeli na str. 102 rozdział 90015 § 6050 jest suma 394.033 zł,
• we wszystkich tabelach z wykonania wydatków zamiast tytułu kolumny „Plan” powinno być „Wydatki w 2007 roku”.
5. Przy wykonaniu budżetu stosowano zasady prawidłowej księgowości i rachunkowości.
6. Nie stwierdzono naruszenia dyscypliny budżetowej przez Burmistrza Miasta.
7. Nie stwierdzono przekroczenia przez Burmistrza zakresu upoważnień do zaciągania zobowiązań obciążających budżet.
8. Nie stwierdzono przekroczenia przez Burmistrza upoważnień do dokonywania zmian w budżecie w trakcie trwania roku.
9. Nie stwierdzono nieprawidłowości w wykorzystaniu dotacji celowych i subwencji przez Burmistrza.
10. Nie stwierdzono niegospodarności przy realizacji budżetu w 2007 r. Komisja Rewizyjna z uwagi na braki wykonawcze różnych inwestycji wskazywane przez mieszkańców miasta wnioskuje, aby odbiór wykonywany był zgodnie z kanonami sztuki budowlanej wraz z podaniem nazwiska osoby odpowiedzialnej za dopuszczenie inwestycji do użytkowania.
Komisja Rewizyjna pozytywnie opiniuje sprawozdanie Burmistrza z wykonania budżetu za 2007 r.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Izabela Brzezińska

Załączniki

Powiadom znajomego