W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Rada Miasta Marki - XII sesja

Rada Miasta Marki - XII sesja

Na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591) zwołuję XII sesję Rady Miasta Marki na dzień 25 lutego 2004 roku o godzinie 1300 z następującym porządkiem obrad:

1. Otwarcie sesji.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z X sesji z dnia 19 listopada 2003 roku.
5. Przyjęcie protokołu z XI sesji z dnia 17 grudnia 2003 roku.
6. Informacja z działalności Burmistrza Miasta Marki (DRUK nr 47).
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia zarzutu Pana Kazimierza Wiater i Pani Ewy Zembrzyckiej – Wiater wniesionego do ustaleń projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki (DRUK nr 43).
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki w obszarze ulic: Kraszewskiego, Spacerowa, Krasińskiego, Grunwaldzka (DRUK nr 44).
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004 (DRUK nr 35).
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie do zasobu nieruchomości gminnych, niezabudowanej nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod gminną drogę publiczną (DRUK nr 39).
11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości gminnej na nieruchomość stanowiącą własność osoby fizycznej (DRUK nr 41).
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w trybie bez przetargowym niezabudowanej nieruchomości gruntowej stanowiącej mienie komunalne, na rzecz właściciela nieruchomości przyległej (DRUK nr 45).
13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości wskaźników procentowych dodatku mieszkaniowego (DRUK nr 38).
14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego na drogach gminnych (DRUK nr 40).
15. Interpelacje i zapytania radnych.
16. Sprawy różne.
17. Zamknięcie sesji.

Sesja odbędzie się w sali Urzędu Stanu Cywilnego w Markach.

Przewodnicząca Rady Miasta Marki
dr Maria Przybysz-Piwko


Protokół Nr 12
z XII sesji Rady Miasta Marki,
która odbyła się w dniu 25 lutego 2004 roku

O godzinie 13.00 XII sesję Rady Miasta Marki otworzyła Przewodnicząca Maria Przybysz-Piwko. Po przywitaniu wszystkich obecnych i stwierdzeniu quorum (lista obecności radnych i zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu) przedstawiła porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z X sesji z dnia 19 listopada 2003 roku.
5. Przyjęcie protokołu z XI sesji z dnia 17 grudnia 2003 roku.
6. Informacja z działalności Burmistrza Miasta Marki (DRUK nr 47).
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia zarzutu Pana Kazimierza Wiater i Pani Ewy Zembrzyckiej – Wiater wniesionego do ustaleń projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki (DRUK nr 43).
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki w obszarze ulic: Kraszewskiego, Spacerowa, Krasińskiego, Grunwaldzka (DRUK nr 44).
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004 (DRUK nr 35).
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie do zasobu nieruchomości gminnych, niezabudowanej nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod gminną drogę publiczną (DRUK nr 39).
11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości gminnej na nieruchomość stanowiącą własność osoby fizycznej (DRUK nr 41).
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w trybie bezprzetargowym niezabudowanej nieruchomości gruntowej stanowiącej mienie komunalne, na rzecz właściciela nieruchomości przyległej (DRUK nr 45).
13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości wskaźników procentowych dodatku mieszkaniowego (DRUK nr 38).
14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego na drogach gminnych (DRUK nr 40).
15. Interpelacje i zapytania radnych.
16. Sprawy różne.
17. Zamknięcie sesji.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko poinformowała, że w dniu 16 lutego 2004 roku radna Agata Świstowska złożyła rezygnację z pełnienia funkcji Wiceprzewodniczącej Rady (rezygnacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu).
W związku z tym pismem Przewodnicząca przypomniała treść art. 19 ust 5 i 6 ustawy o samorządzie gminnym: „ust. 5. W przypadku rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego rada podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji.
ust. 6. Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 5, w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przyjęciem rezygnacji przez radę gminy z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała.”
Przewodnicząca Rady dodała, że rezygnacja Wiceprzewodniczącej Rady Agaty Świstowskiej wpłynęła już po zamknięciu porządku obrad XII sesji.

Nie została podjęta dyskusja w tej sprawie.

Pkt 3. Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.

Nie zgłoszono wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.

Pkt 4. Przyjęcie protokołu z X sesji z dnia 19 listopada 2003 roku.

Radna Agata Świstowska złożyła wniosek o odczytanie protokołu nr 10 z X sesji Rady Miasta Marki z dnia 19 listopada 2003 roku.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko zarządziła głosowanie nad zgłoszonym wnioskiem.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 6
przeciw – 7
wstrzymujących się – 1
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Wniosek został odrzucony.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko zarządziła głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu nr 10 z X sesji Rady Miasta Marki z dnia 19 listopada 2003 roku.

Głosowanie
za przyjęciem protokołu – 10
przeciw – 2
wstrzymujących się – 2
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Rada Miasta Marki przyjęła protokół z X sesji z dnia 19 listopada 2003 roku.

Pkt 5. Przyjęcie protokołu z XI sesji z dnia 17 grudnia 2003 roku.

Radna Agata Świstowska złożyła wniosek o odczytanie protokołu nr 11 z XI sesji Rady Miasta Marki z dnia 17 grudnia 2003 roku.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko zarządziła głosowanie nad zgłoszonym wnioskiem.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 5
przeciw – 9
wstrzymujących się – 0
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Wniosek został odrzucony.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko zarządziła głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu nr 11 z XI sesji Rady Miasta Marki z dnia 17 grudnia 2003 roku.

Głosowanie
za przyjęciem protokołu – 10
przeciw – 2
wstrzymujących się – 2
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Rada Miasta Marki przyjęła protokół z XI sesji z dnia 17 grudnia 2003 roku.

Pkt 6. Informacja z działalności Burmistrza Miasta Marki (DRUK nr 47).

Burmistrz Janusz Werczyński przedstawił informację z działalności burmistrza za okres od 8 grudnia 2003 roku do 17 lutego 2004 roku (informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu).

Nie podjęto dyskusji w tym punkcie porządku obrad.

Pkt 7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia zarzutu Pana Kazimierza Wiater i Pani Ewy Zembrzyckiej – Wiater wniesionego do ustaleń projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki (DRUK nr 43).

Projekt uchwały z opinią Radcy Prawnego stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Pan Kazimierz Wiater i Pani Ewa Zembrzycka – Wiater byli obecni na sesji.

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że w grudniu 2001 roku wyłożono plan zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu. Zgodnie z ustawą o zagospodarowaniu przestrzennym osoby zainteresowane zapisami projektu planu miały możliwość złożenia zarzutów i protestów. Państwo Kazimierz Wiater i Ewa Zembrzycka – Wiater w dniu 12 grudnia 2001roku złożyli pismo nazwane protestem. W dniu 20 lutego 2002 roku Rada Miasta Marki podjęła uchwałę, w której odrzuciła ten protest. Państwo Wiater złożyli skargę do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który 29 maja 2003 roku wydał wyrok stwierdzający nieważność zaskarżonej uchwały. W uzasadnieniu wyroku napisano, że pismo Państwa Wiater błędnie zaklasyfikowano jako protest, a powinno być potraktowane jako zarzut. W związku z tym sprawa ponownie przedstawiona jest Radzie Miasta do rozpatrzenia jako zarzut wniesiony do ustaleń projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki.

Pan Robert Danielak pracownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego poinformował, że w zakresie przebiegu drogi Projektowanej 145 KUD (obecnie ul. Romantyczna) ustalenia projektu planu nie wprowadzają żadnych zmian w stosunku do poprzednio obowiązującego planu. Ta droga jest niezbędna w układzie komunikacyjnym rejonu Szpitalna – Ząbkowska, który wskutek planowanej realizacji Trasy Toruńskiej ulegnie przekształceniu poprzez poprowadzenie ulicy Ząbkowskiej w drugim poziomie nad trasą i zamknięcie połączenia ulicy Szpitalnej z ulicą Ząbkowską. Powyższa zmiana stwarza konieczność zaprojektowania nowego połączenia lokalnego układu komunikacyjnego zapewniającego powiązanie tego terenu z zewnętrznym układem komunikacyjnym, czyli ul. Piłsudskiego i ul. Fabryczną.
Najbardziej racjonalnym rozwiązaniem w tym zakresie jest projektowana sieć ulic: Ząbkowskiej, Projektowanej 145 KUD, Szpitalnej, Gerwazego, Soplicy oraz Projektowanej 147 KUD.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.

Pan Kazimierz Wiater powiedział, że projektant planu naruszył zasadę solidaryzmu społecznego poprzez ustalenie przebiegu projektowanej ulicy na terenie działki nr 123 w obrębie 5-12 stanowiącej jego własność. Powiedział również, że na działce, na której zaprojektowana jest ta droga, zgodnie z pozwoleniem na budowę, wybudowany jest dom oraz, że ma dalsze plany co do zabudowy tej działki, ale ten projekt planu uniemożliwia mu realizację jego zamierzeń. Jego zdaniem jest to ograniczenie jego własności. Dodał, że w tej części miasta zaprojektowano bardzo dużo ulic, każda działka ma dojazd, więc ta droga nie jest niezbędna.

Pani Ewa Zembrzycka-Wiater powiedziała, że akurat tam, gdzie została zaprojektowana droga wybudowane są wszystkie media.

Burmistrz Janusz Werczyński wyjaśnił, że w procedurze planistycznej nie obowiązuje zasada solidaryzmu społecznego. Powiedział, że zaprojektowana droga jest kontynuacją pewnej wizji rozwiązania komunikacyjnego na tym obszarze. Burmistrz podkreślił, że plan zagospodarowania przestrzennego od 11 lat przewiduje w tym miejscu drogę (o szerokości 12 metrów), aby zapewnić dogodność komunikacyjną. Dodał, że w przyszłości ta droga będzie konieczna dla logiki układu komunikacyjnego. W kwestii wybudowanych mediów poinformował, że wszelkie skutki związane z wdrożeniem planu zagospodarowania przestrzennego ponosi gmina.

Zdaniem radnego Tadeusza Skłodowskiego należy stosować zasadę solidaryzmu społecznego i zaapelował o respektowanie tej zasady. Powiedział, że nie ma sensu projektowanie tej ulicy, bo wszystkie działki mają dojazd.

Radni zapytali, czy możliwe jest zakończenie tej projektowanej drogi wcześniej, tzn. przed nieruchomością Państwa Wiater.

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że jest to możliwe, ale stworzy to duże utrudnienia w poruszaniu się po tej okolicy.

Radny Bogdan Trzemecki stwierdził, że skrócenie tej ulicy stworzy chaos komunikacyjny, który będzie odzwierciedleniem układu komunikacyjnego ulicy Kasztanowej.

Radny Robert Tankiewicz złożył wniosek, aby odłożyć rozpatrzenie tej uchwały i jeszcze raz przeanalizować możliwość innych rozwiązań planistycznych w kwestii ul. Projektowanej 145 KUD.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko poddała pod głosowanie złożony wniosek.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 10
przeciw – 3
wstrzymujących się – 1
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Wniosek został przyjęty.

Uchwała nie została przyjęta.

Pkt 8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki w obszarze ulic: Kraszewskiego, Spacerowa, Krasińskiego, Grunwaldzka (DRUK nr 44).

Projekt uchwały z opinią Radcy Prawnego stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że prace nad tym planem zagospodarowania przestrzennego trwają już bardzo długo. Teren ten objęty planem stanowią wyłącznie prywatne lasy. Kilkakrotnie występowano do różnych podmiotów o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia tych nieruchomości na cele nieleśne. Dwukrotnie takie wnioski były odrzucone przez Ministra i Wojewodę. Dopiero w 2002 roku udało się wyjednać u Wojewody stosowną decyzję, zgodnie z którą 54,5 h gruntów leśnych może być przeznaczone pod zabudowę mieszkaniowa jednorodzinną ekstensywną. Dodał, że w planie zawarte są ograniczenia wielkości tych działek oraz powierzchni, która może być wyłączona z produkcji leśnej.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie

Głosowanie
za przyjęciem uchwały – 13
przeciw – 0
wstrzymujących się – 1
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Uchwała została przyjęta, otrzymała Nr XII/88/2004 i stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Pkt 9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004 (DRUK nr 35).

Projekt uchwały z opinią Radcy Prawnego stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Burmistrz Janusz Werczyńki przypomniał, że Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych uchwalany jest co roku i określa cele, które mają być osiągnięte w zakresie profilaktyki przeciwdziałania alkoholizmowi, sposoby ich osiągnięcia oraz wysokość środków, które na jego realizację mają być przeznaczone. Program na 2004 rok jest w istocie kontynuacją działań podejmowanych w 2003 roku. Jednym z zasadniczych elementów tego programu jest funkcjonowanie świetlicy środowiskowej.
Burmistrz poinformował, że Komisja Zdrowia i Ochrony Środowiska zwróciła uwagę na błędne kwoty w preliminarzu, a przyczyną tej sytuacji było to, że Gminny Program pojawił się na długo przed projektem budżetu i wówczas uwzględnione zostały tylko szacunkowe wpływy. W druku nr 49 dokonana została aktualizacja preliminarza (Druk nr 49 stanowi załącznik nr 8 do protokołu).

Komisja Zdrowia i Ochrony Środowiska, po uwzględnieniu poprawek w preliminarzu wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów alkoholowych w Markach na 2004 rok, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Radny Tadeusz Skłodowski zapytał, jak pracuje świetlica środowiskowa?

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że świetlica pracuje 5 dni w tygodniu. W świetlicy nie ma osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i pracują tam pedagodzy szkolni na podstawie umowy zlecenia oraz wolontariusze.
Do świetlicy może przyjść każdy. Nad działalnością świetlicy czuwa Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, której przewodniczącym jest Pan Andrzej Majcher oraz Pani Ewa Wójcik pedagog ze Szkoły Podstawowej Nr 1.
Wszelkie informacje na temat świetlicy zamieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie

Głosowanie
za przyjęciem uchwały – 15
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0

Uchwała została przyjęta, otrzymała Nr XII/89/2004 i stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Pkt 10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie do zasobu nieruchomości gminnych, niezabudowanej nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod gminną drogę publiczną (DRUK nr 39).

Projekt uchwały z opinią Radcy Prawnego stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Burmistrz poinformował, że uchwała dotyczy ulicy Klucznikowskiej, która w przyszłości będzie ulicą łączącą Leśną ze Szpitalną. Pierwszym krokiem w kierunku realizacji tego pomysłu jest podjęcie tej uchwały, która dotyczy działki 89/11 o pow. 442 m2 (uzgodniona cena 35 zł za m2).

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie.

Głosowanie
za przyjęciem uchwały – 13
przeciw – 0
wstrzymujących się – 2
Uchwała została przyjęta, otrzymała Nr XII/90/2004 i stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Pkt 11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości gminnej na nieruchomość stanowiącą własność osoby fizycznej (DRUK nr 41).

Projekt uchwały z opinią Radcy Prawnego stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że Pan Breda nabył nieruchomość przy ulicy Piłsudskiego i zgodnie z wytyczeniem geodety wybudował ogrodzenie. Kiedy została sprzedana nieruchomość sąsiednia okazało się, że 7m2 zakupionej działki zostało zagrodzone przez kogoś innego. W celu uporządkowania tej sprawy konieczne jest podjęcie dwóch uchwał – Druk nr 41 uchwała dotycząca zamiany i Druk nr 45 uchwała w sprawie zbycia w drodze bezprzetargowej.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie

Głosowanie
za przyjęciem uchwały – 14
przeciw – 0
wstrzymujących się – 1

Uchwała została przyjęta, otrzymała Nr XII/91/2004 i stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

Pkt 12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w trybie bezprzetargowym niezabudowanej nieruchomości gruntowej stanowiącej mienie komunalne, na rzecz właściciela nieruchomości przyległej (DRUK nr 45).

Projekt uchwały z opinią Radcy Prawnego stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie

Głosowanie
za przyjęciem uchwały – 13
przeciw – 0
wstrzymujących się – 2

Uchwała została przyjęta, otrzymała Nr XII/92/2004 i stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

Pkt 13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości wskaźników procentowych dodatku mieszkaniowego (DRUK nr 38).

Projekt uchwały z opinią Radcy Prawnego stanowi załącznik nr 16 do protokołu.
Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że nastąpiła zasadnicza zmiana sposobu przyznawania i obliczania dodatków mieszkaniowych. Ustawodawca zdecydował się na udzielenie organom samorządu terytorialnego pewnych uprawnień w zakresie wysokości wskaźników procentowych dodatków mieszkaniowych. Dodatki mieszkaniowe oblicza się uwzględniając dochód osoby ubiegającej się o dodatek, koszty ponoszone przez najemcę lokalu i wskaźników wynikających dotychczas przepisów prawa, a obecnie ze wskaźnika ustalonego przez Radę Gminy. Dotychczas wskaźnik ustalono na poziomie 70% wydatków przypadających na normatywną powierzchnię zajmowanego lokalu mieszkalnego, jak również 70% faktycznych wydatków ponoszonych za lokal mieszkalny - w zależności od sytuacji najemcy lokalu.
Ustawodawca określił, że jeśli Rada nie zajmie stanowiska, wówczas dodatek mieszkaniowy oblicza się przy uwzględnieniu 70% wskaźnika. Rada może uchwalić wskaźnik o 20% wyższy lub o 20% niższy niż 70%. W przedłożonym projekcie uchwały zaproponowany jest wskaźnik na poziomie 60%.
Burmistrz dodał, że od 1 stycznia 2004 roku zadanie to finansowane jest wyłącznie z budżetu gminy.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie

Głosowanie
za przyjęciem uchwały – 12
przeciw – 0
wstrzymujących się – 3

Uchwała została przyjęta, otrzymała Nr XII/93/2004 i stanowi załącznik nr 17 do protokołu.

Pkt 14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego na drogach gminnych (DRUK nr 40).

Projekt uchwały z opinią Radcy Prawnego stanowi załącznik nr 18 do protokołu.

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że projekt tej uchwały jest ściśle związany ze zmianami w ustawie o drogach publicznych . Nastąpiła zmiana systemu opłat za zajęcie pasa drogowego wnoszonych przez osoby do tego zobowiązane. W przeszłości stawki tych opłat były określone rozporządzeniem, obecnie po nowelizacji ustawy art. 40 ust. 8 otrzymał brzmienie „ organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, ustala dla dróg, których zarządcą jest jednostka samorządu terytorialnego, wysokość stawek opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego, z tym że stawki opłaty, o których mowa (.....), nie mogą przekroczyć 10 zł za jeden dzień zajmowania pasa drogowego, a stawka opłaty (...) nie może przekraczać 200,- zł”.
Zaproponowane w uchwale stawki nie są wygórowane, a środki uzyskane z tego tytułu będą przekazane na fundusz, który przeznaczony będzie na utrzymanie dróg.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała przedłożony projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie
Głosowanie
za przyjęciem uchwały – 14
przeciw – 0
wstrzymujących się – 1

Uchwała została przyjęta, otrzymała Nr XII/94/2004 i stanowi załącznik nr 19 do protokołu.

Pkt 15. Interpelacje i zapytania radnych.

Nie wpłynęła żadna interpelacja.

Pkt 16. Sprawy różne.

1.Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Małgorzata Babiuch odczytała Sprostowanie w związku z błędną informacją przekazaną radnym na posiedzeniu Komisji Budżetowo – Gospodarczej w dniu 18 lutego 2004 roku przez członka Komisji Rewizyjnej Grzegorza Młodzianowskiego na temat ustaleń Komisji Rewizyjnej (Sprostowanie stanowi załącznik nr 20 do protokołu).

2.Przewodniczący Komisji Budżetowo – Gospodarczej Tadeusz Sienkiewicz z upoważnienia Komisji złożył wniosek w sprawie przeprowadzenia przez Komisję Rewizyjną kontroli w zakresie funkcjonowania i finansowania medycyny szkolnej w placówkach oświatowych.

Przewodnicząca Rady zwróciła uwagę, że Komisja Rewizyjna ma już dużo zadań zapisanych w planie pracy i zaproponowała, aby tę kontrolę przeprowadziła inna Komisja.

Radny Paweł Chojnowski zaproponował, aby poddać pod głosowanie wniosek, czy konieczne jest przeprowadzenie takiej kontroli?

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz - Piwko poddała pod głosowanie zgłoszony wniosek.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 5
przeciw – 6
wstrzymujących się – 2
Dwóch radnych nie wzięło udziału w głosowaniu.

Wniosek został odrzucony.

3.Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie Nr 189/K/03 z dnia 17 grudnia 2003 roku oraz Nr 2/K/04 z dnia 14 stycznia 2004 roku dotyczące uchwał Rady Miasta Marki w sprawie ustalenia stawek podatku od środków transportowych oraz zwolnień w tym podatku (kopie uchwał RIO stanowią załącznik nr 21 do protokołu).

4. Przewodnicząca Rady przedstawiła Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2003 rok Ośrodka Pomocy Społecznej w Markach (Sprawozdanie stanowi załącznik nr 22 do protokołu).

5. Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko przypomniała, że na poprzedniej sesji została zobowiązana do sformułowania pisma do Rady Miasta Stołecznego Warszawy w sprawie zwolnienia miasta Marki z opłat wynikających z porozumienia w sprawie dotowania komunikacji miejskiej autobusów 718 i 805.
W związku z tym Przewodnicząca odczytała:
- pismo, które zostało wysłane w grudniu 2003 roku do Rady Miasta Stołecznego Warszawy i Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie (pismo stanowi załącznik nr 23 do protokołu),
- pismo Przewodniczącego Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 5 stycznia 2004 roku (kopia pisma stanowi załącznik nr 24 do protokołu),
- pismo ZTM Warszawa z dnia 28 stycznia 2004 roku (kopia pisma stanowi załącznik nr 25 do protokołu).
Przewodnicząca Rady odczytała również propozycję Apelu w sprawie podwyżek cen biletów okresowych ZTM i współpracy w ramach Koalicji na rzecz Przyjaznego Transportu, który wpłynął od Koalicji na rzecz Przyjaznego Transportu, w którym Koalicja zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie Apelu (kopia pisma stanowi załącznik nr 26 do protokołu).

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że sprawa finansowania komunikacji miejskiej przez gminy jest jeszcze niezamknięta. Planowane jest spotkanie z Prezydentem Warszawy w tej sprawie. Powiedział również, że te gminy, które nie chcą podpisać porozumienia mają silne, realne argumenty, a przykładem może być gmina Jabłonna, której Wójt stwierdził, że autobusy i tak będą jeździły przez miasto, bo jedyną drogą dojazdową do Legionowa jest droga prowadząca przez Jabłonnę. Burmistrz poinformował również, że do Marek zostały skierowane autobusy wielkopojemne, w związku z tym sytuacja poprawiła się.
W sprawie apelu Burmistrz zwrócił uwagę, że Zarząd Transportu Miejskiego swoje oczekiwania w stosunku do gmin, których mieszkańcy korzystają z komunikacji miejskiej opiera na tym, że transport zbiorowy jest deficytowy. Jeżeli mają być utrzymane dotychczasowe ceny biletów, to oczywiście deficyt nie będzie się zmniejszać. Zarząd Transportu Miejskiego ocenia, że obecnie deficyt sięga 40% i będzie rósł, co oznacza, że roszczenia ZTM i władz Warszawy w stosunku do gmin także będą rosły.

Radny Tadeusz Sienkiewicz zauważył, że biorąc pod uwagę wszystkie przesłanki, jeśli ceny biletów nie wzrosną to gmina będzie musiała dopłacać więcej niż obecnie.

Radny Tadeusz Skłodowski zaproponował, aby Rada nie zajmowała stanowiska w sprawie apelu. Dodał, że gmina Marki powinna wywierać większy nacisk na władze ZTM, aby Marki nie płaciły w ogóle. Jego zdaniem gmina Marki zawierając porozumienie z ZTM popełnia błąd, bo należy pertraktować.

Burmistrz Janusz Werczyński podkreślił, że to Rada Miasta zdecyduje, czy porozumienie z władzami Warszawy zostanie podpisane, czy nie, bo Rada Miasta podejmie w tej sprawie uchwałę.
Burmistrz dodał, że jeśli Rada zdecyduje, że porozumienie nie zostanie podpisane, to być może autobusy będą dalej kursowały, a gmina Marki nie będzie dopłacała, ale może stać się tak, że autobusy 718 i 805 przestaną jeździć do Marek. Jego zdaniem ta druga wersja jest bardziej prawdopodobna.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko poddała pod głosowanie wniosek radnego Skłodowskiego, aby Rada Miasta Marki nie zajmowała stanowiska w sprawie Apelu.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 13
przeciw – 0
wstrzymujących się – 2

Wniosek został przyjęty.

6.Przewodnicząca Rady odczytała pismo Burmistrza, który zgodnie z zaleceniem z poprzedniej sesji skierował do Dyrekcji Mareckiego Ośrodka Zdrowia wystąpienie w sprawie skrócenia harmonogramu spłat o 15 miesięcy oraz zwrócił się o refundację kosztów remontu pomieszczeń wynajmowanych przez Spółkę przy ulicy Sportowej 3 wykonanego w 2003 roku (kopia pisma stanowi załącznik nr 27 do protokołu).

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że zgodnie z zaleceniem Rady podjął negocjacje z Mareckim Ośrodkiem Zdrowia w sprawie skrócenia harmonogramu spłat i ten postulat został przychylnie przyjęty. Natomiast jeśli chodzi o kwestię zwrotu kosztów za malowanie pomieszczeń przychodni, wpłynęło pismo, z którego wynika , że władze Spółki nie wyrażają na to zgody twierdząc, że byłyby to nieuzasadnione okolicznościami sprawy.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie.

7.Przewodniczaca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała pisma:
- Burmistrza Miasta w sprawie rozliczenia dotacji przyznanej NZOZ „Esculap”Sp. z o.o., w którym stwierdza, że nie akceptuje przedstawionego rozliczenia dotacji,
- NZOZ „Esculap” Sp. z o.o. informujące, że dotacja przyznana na dofinansowanie terapii uzależnień od alkoholu i współuzależnień została wykorzystana zgodnie z zawartym Porozumieniem (kopie pism stanowią załącznik nr 28 do protokołu)
- propozycję odpowiedzi dla NZOZ Esculap (pismo stanowi załącznik nr 29 do protokołu).

Radny Tadeusz Skłodowski stwierdził, że nie widzi żadnej niezręczności w tym, że rozliczeniem dotacji jest umowa z Panem Andrzejem Majcherem, bo z tej dotacji rozlicza się „Esculap”, a nie Andrzej Majecher.

Radny Paweł Chojnowski poinformował, że Komisja Budżetowo – Gospodarcza na najbliższym posiedzeniu będzie zajmowała się dotacjami. Członkowie Komisji zapoznają się z całą dokumentacją i Komisja wyda opinię w sprawie dotacji dla NZOZ „Esculap”. Jego zdaniem odpowiedź Przewodniczącej Rady jest przedwczesna.

Rada zgodziła się z radnym Pawłem Chojnowskim.

Na tym zakończono dyskusję w tej sprawie.

8. Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała pisma:
- mieszkańców ulicy Ketlinga, Świerkowej i Sosnowej w sprawie planowanej budowy, w rejonie tych ulic, domu weselnego,
- postanowienie Burmistrza w sprawie przekazania Staroście Powiatu Wołomińskiego (zgodnie z właściwością) do rozpatrzenia wniesioną przez mieszkańców Ketlinga, Świerkowej i Sosnowej w Markach sprawę (kopie pism stanowią załącznik nr 30 do protokołu).
Nie podjęto dyskusji w tej sprawie.

9. Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko odczytała pisma:
- od Ogólnopolskiego Ruchu Ochrony Lokatorów oddział Marki w sprawie podjęcia uchwały przez Radę Miasta Marki w sprawie wprowadzenia zakazu przejazdu tranzytowego przez miasto Marki samochodów ciężarowych o masie powyżej 10 ton i ograniczenia prędkości na terenie Marek do 50 km/h,
- wystosowane przez Przewodniczącą Rady pismo do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie w tej sprawie (kopie pism stanowią załącznik nr 31 do protokołu).

Nie podjęto dyskusji w tej sprawie.

10.Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że skierowane zostało pismo do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, w którym poruszono problem dotyczący organizacji ruchu na drodze Nr 8, a szczególnie sprawę funkcjonowania sygnalizacji świetlnej, ograniczenia prędkości, długości trwania światła zielonego dla pieszych.
W odpowiedzi GDDKiA informuje, że obecnie dokonuje się modernizacja sygnalizacji świetlnej i to, w ocenie GDDKiA, poprawi sytuację. W sprawie sugestii ograniczenia prędkości to rozważane jest ograniczenie prędkości obowiązującej w terenie zabudowanym bez dodatkowego oznakowania. Odnośnie światła zielonego dla pieszych, to długość tego światła obliczona jest na przekroczenie jednej jezdni.

Nie podjęto dyskusji w tej sprawie.

11. Burmistrz Janusz Werczyński zwrócił się z prośbą o wyrażenie opinii w sprawie zawarcia Porozumienia między samorządami Gmin: Marki, Zielonka, Kobyłka i Powiatu Wołomińskiego w celu wspólnej realizacji budowy drogi Kobyłka - Pustelnik. Każda ze stron Porozumienia sfinansowałaby tę inwestycję w 25%.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko zarządziła głosowanie w sprawie zawarcia przez Gminę Marki Porozumienia.

Rada Miasta jednogłośnie negatywnie zaopiniowała propozycję przystąpienia do Porozumienia między samorządami Gmin: Marki, Zielonka, Kobyłka i Powiatu Wołomińskiego w celu wspólnej realizacji budowy drogi Kobyłka - Pustelnik.

12.Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że wpłynęło pismo Komendanta Stołecznego Policji, w którym Komendant zwraca się z prośbą o rozważenie możliwości przekazania przez gminę Marki nieruchomości pod budowę nowego obiektu na potrzeby mareckiego Komisariatu Policji oraz partycypacji w kosztach budowy.
W ramach planowanego zamierzenia inwestycyjnego Komenda Stołeczna Policji przewiduje realizację nowego obiektu uwzględniając zwiększenie liczby etatów w jednostce oraz zagospodarowanie terenu wraz z infrastrukturą techniczną. Szacunkowy koszt zadania wyniesie ok. 900.000,- zł bez kosztów wyposażenia kwaterunkowego i urządzeń aktywnych.

Burmistrz poinformował, że rozważana jest lokalizacja dla nowego Komisariatu na terenie nieruchomości położonych pomiędzy Urzędem Miasta, terenem Parafii p.w. Św. Izydora oraz ul. Rejtana. Przeprowadzono już wstępne rozmowy z właścicielami tych nieruchomości.

Radny Paweł Chojnowski zaproponował, aby wydzielić dla potrzeb Policji działkę z terenów gminnych, które są przeznaczone do sprzedaży np. Marki – Centrum lub znaleźć inną lokalizację, ale nie kupować żadnych nieruchomości pod tę inwestycję.

Radny Tadeusz Sienkiewicz powiedział, że już wielokrotnie była mowa o tym, że jest potrzeba, aby w Markach był Komisariat z prawdziwego zdarzenia. Jego zdaniem na obecnej sesji Rada powinna zdecydować o przystąpieniu do propozycji Komendanta Policji Stołecznej bez decydowania o szczegółach.

Radny Kazimierz Kędzierski stwierdził, że od dawna mieszkańcy oczekują zwiększenia bezpieczeństwa w mieście, a Rada zabiega o zwiększenie liczby etatów w mareckim Komisariacie. Policja z własnych środków nie zrealizuje takiego przedsięwzięcie i dlatego gmina powinna przystąpić do tego zadania.

Radny Robert Tankiewicz powiedział, że Gmina ma zaspokajać potrzeby mieszkańców - miasto nie ma dróg, jest nieuzbrojone i to trzeba zrobić w pierwszej kolejności, a o Policję niech się martwi MSWiA. Gmina ma zaspokajać potrzeby mieszkańców, a nie potrzeby Policji.

Radny Paweł Chojnowski poprosił o informację na temat kierowanej do Marek 12 - osobowej drużyny prewencji.

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że Komenda Stołeczna Policji złożyła propozycję skierowania do Marek drużyny prewencji Komendy Stołecznej Policji. Gmina musi zapewnić wyżywienie i zakwaterowanie. Propozycja jest taka, aby miejsce zakwaterowania znalazło się w przyziemiu budynku przychodni zdrowia przy ulicy Sportowej. Finalizowane są rozmowy w sprawie wyżywienia. W tej sprawie będzie zawarte porozumienie z Komendantem Stołecznym Policji.

Radny Paweł Chojnowski zaproponował, aby Rada na tej sesji nie zajmowała stanowiska w sprawie nieruchomości pod budowę nowego Komisariatu i złożył wniosek o zakończenie dyskusji w tej sprawie.

Radna Małgorzata Babiuch złożyła wniosek, aby prośbę Komendanta Stołecznego Policji o przekazanie przez gminę nieruchomości pod budowę nowego Komisariatu przekazać Komisji Budżetowo – Gospodarczej do zaopiniowania.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko poddała pod głosowanie wniosek złożony przez radną Małgorzatę Babiuch.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 14
przeciw – 0
wstrzymujących się – 1

Wniosek został przyjęty.

Rada Miasta prośbę Komendanta Stołecznego Policji o przekazanie przez gminę nieruchomości pod budowę nowego Komisariatu skierowała do Komisji Budżetowo – Gospodarczej do zaopiniowania.
Przewodnicząca Rady Poddała pod głosowanie wniosek o zakończenie dyskusji w tej sprawie.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 14
przeciw – 0
wstrzymujących się – 1

Wniosek został przyjęty.

Zakończono dyskusję w tej sprawie.

13.Radny Tadeusz Skłodowski odczytał fragment protokołu z sesji dnia 19 listopada 2003 roku (13 punkt porządku obrad ust. 1) dotyczący zajęcia stanowiska przez Radę Miasta w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie na rzecz gminy Marki prawa użytkowania gruntu Fomar Roulunds s.a. w zamian za wygaśnięcie zobowiązania podatkowego.
Jego zdaniem ten fragment protokołu nie odzwierciedla przebiegu dyskusji, a szczególnie głosów przeciwnych.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko przypomniała, że sprawą Fomar Roulunds Rada zajmowała się podczas dwóch sesji Rady i zapis, o którym mówi radny Skłodowski jest w protokole z sesji październikowej. Ponadto wyniki przeprowadzonego głosowania świadczą o tym, że nie było szczególnych kontrowersji w tej sprawie.
Przewodnicząca podkreśliła, że protokół to nie jest stenogram i dlatego uznała, że ten zapis jest właściwy.

Radny Tadeusz Skłodowski stwierdził, że użycie słów przez Przewodniczącą „uznałam za stosowne” świadczy o tym, że protokół nie odzwierciedla przebiegu sesji, tylko jest pisany w sposób uznaniowy.

Przewodnicząca Rady powiedziała, że jest pierwszą osobą, która zapoznaje się protokołem i podpisuje go. Podkreśliła, że każdy radny ma możliwość zapoznania się z protokołem i wniesienia do niego poprawek.

Wiceprzewodnicząca Rady Agata Świstowska powiedziała, że w dniu 16 lutego br., że otrzymała kserokopię protokołu nr 11 i jednocześnie uzyskała informację w Biurze Rady, że ten protokół może jeszcze ulec zmianie. Zapytała, kiedy można przejrzeć ostateczną wersję protokołu?

Burmistrz Janusz Werczyński wyjaśnił, że zgodnie z obowiązującym Statutem do chwili rozpoczęcia sesji każdy radny może złożyć wnioski dotyczące wprowadzenia poprawek w protokole. Dopiero protokół przyjęty przez Radę jest ostateczną wersją protokołu. Do czasu przyjęcia przez Radę jest to projekt protokołu, bo mogą go zmienić wniesione przez radnych poprawki.

Burmistrz, mając na uwadze troskę o wydatki Urzędu, zwrócił się do radnych z prośbą o wstrzemięźliwość w zakresie dotyczącym żądania kserowania różnych materiałów. Podkreślił, że funkcjonowanie Rady pochłania setki kilogramów materiałów.

Radny Tadeusz Skłodowski powiedział, że jego zdaniem protokół jest odzwierciedleniem przebiegu sesji, sporządzany jest przez pracownika Biura Rady i podpisany przez Przewodniczącą Rady. Nie może być tak, że Przewodnicząca decyduje, co ma być zamieszczone, a co nie.

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz – Piwko stanowczo zaprotestowała przeciw takim stwierdzeniom radnego Skłodowskiego. Stwierdziła, że nic takiego nie ma miejsca i nigdy nie było takiej sytuacji.

Burmistrz Janusz Werczyński jeszcze raz wytłumaczył, że do czasu przyjęcia przez Radę jest to projekt protokołu, bo mogą go zmienić wniesione przez radnych poprawki – taka procedura jest zapisana w obowiązującym Statucie. Podkreślił, że dopiero protokół przyjęty przez Radę jest ostateczną wersją protokołu.

Radny Tadeusz Skłodowski stwierdził, że burmistrz nie powinien wypowiadać się w tej sprawie, bo to są sprawy Rady, nie Burmistrza.

Burmistrz odpowiedział, że czuje się w obowiązku do zabierania głosu w dyskusji dlatego, że kierowane są uwagi pod adresem kierowanego przez Burmistrza Biura Rady, a zgodnie ze Statutem za techniczną obsługę Rady odpowiada Burmistrz. Wyjaśnił, że protokolant pisze protokół, a radni czytają protokół i mogą zgłaszać do niego poprawki.

Radny Tadeusz Skłodowski poprosił o zakończenie dyskusji.

Radny Kazimierz Kędzierski zapytał, czy radny Skłodowski zgłaszał jakieś uwagi, czy poprawki do protokołu i one nie zostały uwzględnione w protokole?

Radny Tadeusz Skłodowski odpowiedział, że nie było takiej sytuacji.

Na tym zakończono dyskusję w tej sprawie.

14. Radny Tadeusz Skłodowski zwrócił się do Przewodniczącej Rady o nadanie biegu projektowi uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Marki.

Przewodnicząca Rady odpowiedziała, że Statut znajdzie się w porządku obrad jednej z najbliższych sesji.

15. Radny Tadeusz Skłodowski w kwestii Informacji o pracy Burmistrza, poprosił o wyjaśnienie zapisu ze strony 1 tryb pozaustawowy punkt 1. Zapytał, czy konserwacja dźwigu w przychodni to nie jest zadanie Mareckiego Ośrodka Zdrowia?

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że zgodnie z umową, która jest zawarta w tym zakresie koszty związane z konserwacją dźwigu są kosztami ponoszonymi przez gminę.

16.Wiceprzewodnicząca Rady Agata Świstowska powiedziała: „w dniu 16 lutego 2004 r w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Marki złożyłam pismo o godz. 10.00, że z dniem 16 lutego rezygnuję ze stanowiska Wiceprzewodniczącej Rady Miasta Marki. Więc można było Państwa o tym powiadomić wcześniej przed sesją. Był to wystarczający uważam czas. Chciałam powiedzieć, że moja decyzja jest wyważona, przemyślana. Nie widzę możliwości dalszego pełnienia tego stanowiska i uważam, że przyszedł czas na podjęcie takiej decyzji i taką decyzje podjęłam.”

Radny Paweł Chojnowski poprosił, aby Wiceprzewodnicząca przedstawiła argumenty, co skłoniło ją do takiej decyzji? Zapytał, czy w związku z tym pismem Przewodnicząca Rady nie miała pewnych obowiązków?

Przewodnicząca Rady Maria Przybysz - Piwko odczytała fragment ustawy o samorządzie gminnym - art. 19 ust. 5 i 6 „ust 5. W przypadku rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego rada podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji.
ust. 6. Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 5, w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przyjęciem rezygnacji przez radę gminy z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała.”

Wiceprzewodnicząca Rady Agata Świstowska powiedziała: „do Rady to dotarło o godz. 11.25, bo miałam telefon, żebym natychmiast oddała imienną pieczątkę”. Jej zdaniem to są „niesmaczne rzeczy”, żeby zwracać się do Wiceprzewodniczącej Rady w takiej sprawie.
Powiedziała: „bardzo krótko, ze względu na całokształt tego, co się dzieje w Radzie moja taka jest decyzja, taką przemyślałam. To od dłuższego czasu nad tym się zastanawiałam. Uważam, że przyszedł czas, żebym powiedziała: NIE i żebym złożyła tę rezygnację”.
Dodała: „W przypadku rezygnacji Wiceprzewodniczącej Rada podejmuje uchwałę. Niepodjęcie tej uchwały z mocy prawa powoduje samoczynne wygaśnięcie tej funkcji. A pieczątka proszę Państwa jest taka Wiceprzewodnicząca Rady, niewiadomo jakiej Agata Świstowska. Więc ja mogę być Wiceprzewodniczącą np. Rady miłośników zwierząt. Więc to jest kwestia tego, proszę Państwa, że to jest imienna pieczątka i są pewne zasady, kto w tej Radzie rządzi, czy Biuro Rady, czy Pani Przewodnicząca, ja po prostu nie wiem?”

Pracownik Referatu Organizacyjnego, w skład którego wchodzi Biuro Rady, Małgorzata Mincberg powiedziała, że wszystkie Urzędowe pieczątki przechowywane są w Urzędzie Miasta. Wiceprzewodnicząca Agata Świstowska, jako jedyna osoba przechowuje służbową pieczątkę. Biuro Rady jest odpowiedzialne za pieczątki i stąd wyniknęła taka sytuacja.

Radny Bogdan Trzemecki powiedział, że nie widzi nic niestosownego w prośbie o zwrot pieczątki. Dodał, że rezygnacja z funkcji powoduje również rezygnację z atrybutów tej funkcji.

Na tym zakończono dyskusję w tej sprawie.

17.Radny Tadeusz Skłodowski złożył wniosek, aby w porządku obrad następnej sesji uwzględnić punkt zatytułowany „Zmiany w składzie władz Rady”.

Burmistrz Janusz Werczyński przypomniał, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym porządek obrad ustala Przewodniczący Rady. Natomiast radni mają prawo składać wnioski w sprawie zmian do porządku obrad na początku każdej sesji.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie.

18.Radny Bogdan Trzemecki poinformował, że Regulamin Funduszu Szkolnego Darowizna będzie opublikowany w prasie lokalnej. Przypomniał, ze istotą tego Funduszu jest to, że uczniowie, którzy czynią największe postępy w nauce dostają stypendium. Ponadto ze środków Funduszu finansowane są nagrody dla uczniów klas I – III.

Pkt 17. Zamknięcie sesji.

O godzinie 18.15 Przewodnicząca Rady Maria Przybysz - Piwko zamknęła XII sesję Rady Miasta Marki.

Przewodnicząca Rady Miasta
Maria Przybysz-Piwko



Powiadom znajomego