W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Budżetowo - Gospodarcza

Komisja Budżetowo - Gospodarcza

Protokół nr 20 z posiedzenia Komisji Budżetowo-Gospodarczej, które odbyło się w dniu 18 lutego 2004 roku.

O godzinie 1300 posiedzenie Komisji otworzył i przywitał wszystkich zebranych, Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Analiza projektu budżetu na 2004 rok, w tym:
a) omówienie wydatków budżetowych działu 801-Oświata
b) ocena i propozycje w zakresie zadań remontowych i inwestycyjnych działu 600-Transport i Łączność.
3. Przyjęcie wniosków do projektu budżetu.
4. Określenie i podjęcie działań kontrolno-sprawdzających wykorzystanie dotacji budżetowych dla instytucji realizujących zadania gminy.
5. Informacja Burmistrza w zakresie problematyki zawartej w skardze NZOZ "Esculap" s.c. z dnia 13.01.2004 r.
6. Sprawy różne, w tym wymienione w drukach 35, 38-43.
7. Zamknięcie posiedzenia.

2. Analiza projektu budżetu na 2004 rok, w tym:
a) omówienie wydatków budżetowych działu 801-Oświata.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz poprosił Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Tadeusza Lużyńskiego o przedstawienie stanowiska Komisji, dotyczącego działu 801-Oświata.

Radny Tadeusz Lużyński poinformował, że Komisjia Oświaty, Kultury i Sportu w dziale 801-Oświata rozpatrywała problem zbyt małej dotacji przewidzianej w projekcie budżetu miasta Marki na 2004 rok na dokończenie wymiany okien w Mareckim Ośrodku Kultury.
Poinformował o zgłoszonym wniosku radnej Małgorzaty Babiuch, aby 0,5 % dotacji przewidzianej w projekcie budżetu dla szkół i przedszkoli przeznaczyć na dokończenie rozpoczętej inwestycji w MOK-u.
Wniosek nie został przyjęty ponieważ zmniejszenie dotacji dotyczyłoby wszystkich placówek oświatowych, a niektóre z nich też bardzo potrzebują tych pieniędzy.

Przewodniczący Komisji Budżetowo Gospodarczej otworzył dyskusję dotyczącą działu 801-Oświata.

Radny Tadeusz Skłodowski zapytał Burmistrza, czy w projekcie budżetu na 2004 rok przyznając dotację dla MOK-u w wysokości 435 000 zł. przewidział dokończenie wymiany okien?

Burmistrz odpowiedział, że w tegorocznym projekcie budżetu nie przewidział środków na wymianę okien w MOK-u. Dodał, iż jego zdaniem przewidziane w projekcie budżetu na 2004 rok dotacje dla wszystkich placówek w dziale 801-Oświata, (szkoły, przedszkola, biblioteka i MOK) są wystarczające na dobre ich funkcjonowanie i są wyższe niż w sąsiednich gminach.

Radny Grzegorz Młodzianowski poruszył temat, który również dotyczy szkół tj. Dział 801 Rozdział 80195 § 4300-Zakup usług pozostałych.
Poinformował, że Komisja Rewizyjna jest w trakcie kontroli w szkołach i w związku z tym dowiedział się, że pieniądze wymienione w tym dziale przeznaczone są na opiekę lekarsko-pielęgniarską i opiekę stomatologiczną.
Dodał, iż w roku bieżącym do szkół wpłynęły oferty płatnej i bezpłatnej opieki medycznej, przy czym obie oferty obejmują ten sam zakres usług. Stwierdził, że w takiej sytuacji, jeżeli zakres usług jest taki sam szkoły powinny podpisać umowę na bezpłatną opiekę medyczną. Powiedział, że: "do 2000 roku budżet Miasta nie musiał wydawać żadnych pieniędzy na tą opiekę medyczną w szkołach, a od 2001 roku zaczął wydawać". Dodał, po rozmowach z dyrektorami szkół dowiedział się "że umowy na opiekę medyczną szkoły dostawały z Urzędu i tylko ją podpisywały, więc kwota wydawana na tę opiekę była w gestii Urzędu, a od 2003 roku dyrektorzy sami decydują z jakim podmiotem podpisują umowy na usługi medyczne". Powiedział, że: "przy okazji oglądania dokumentów wyszło, że opieka stomatologiczna we wszystkich szkołach, tzn. nie we wszystkich-nie ma opieki stomatologicznej w Zespole Szkół nr 1: nie ma opieki stomatologicznej w szkole nr 2; prywatną opiekę stomatologiczną oprócz szkoły nr 1 prowadzą prywatni stomatolodzy; w szkole nr 1 prowadzi Kardio-Med i właśnie z tej okazji wyszło następujące, że Kardio-Med ma zawartą umowę z Kasą Chorych na umowę stomatologiczną; mam wydruk z internetu, w którym jest miejsce wykonywania usługi Sportowa 3 i Okólna i mając kontrakt, czyli dla jasności to jest w takim samym zakresie jak usługi na Sportowej w takim samym zakresie usługi w szkole powinni wykonywać; za te usługi, które wykonują w szkole biorą jeszcze dodatkowe pieniądze 1 100zł. tak jak z każdej innej szkoły; mało tego gabinet jest szkolny w umowie jest napisane, że gabinet wykorzystują nieodpłatnie, czyli tak: wykorzystują nieodpłatnie, biorą pieniądze od szkoły 1 100 zł. i biorą pieniądze takie same jak przewidziane są w kontrakcie, czyli za pełną obsługę stomatologiczną w takim samym jak leczą na Sportowej w takim samym zakresie powinni leczyć w szkołach - i na pewno wykonują przy czym tam dostają już pieniądze z Kasy Chorych tak, że wniosek mój taki, że te pieniądze są wyłudzane w tym momencie".

Burmistrz Janusz Werczyński zapytał, czy była przeprowadzona rozmowa, żeby wyjaśnić dlaczego pani dyrektor godzi się płacić pieniądze, których jak twierdzi radny Grzegorz Młodzianowski płacić nie powinna?

Radny Grzegorz Młodzianowski odpowiedział, że nie wie, czy pani dyrektor miała taką świadomość, że te pieniądze były dwa razy pobierane.

Burmistrz zapytał, czy to o czym mówi radny Grzegorz Młodzianowski jest ustaleniem całej Komisji Rewizyjnej?

Radny Grzegorz Młodzianowski odpowiedział, że nie jest to ustalenie całej Komisji.

Burmistrz poprosił, aby dokładnie sprawdzić zaistniałą sytuację. Jego zdaniem osoby bezpośrednio zainteresowane powinny wypowiedzieć się w tej sprawie.

Radna Elżbieta Świniarska powiedziała, że: "na Komisji Rewizyjnej była taka sugestia, ale oczywiście nie było to rozpatrywane, ponieważ nie było to przedmiotem naszego posiedzenia". Poinformowała, że ma ze sobą pismo Kardio-Med-u o zmianie zasad udzielania świadczeń medycznych w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, która trafiła do wszystkich szkół. Z pisma wynikało, że jeśli szkoły utrzymają obecne dofinansowanie medycyny szkolnej, świadczenia medyczne będą wykonywane na zasadach z 2003 roku, natomiast jeśli takie środki się nie znajdą Kardio-Med będzie realizować bezpłatnie zakontraktowane świadczenia w NFZ przez pielęgniarki na rzecz wszystkich uczniów w szkole w wymiarze potrzebnym do wykonywania określonych świadczeń zgodnie z wymogami NFZ. Zaprzecza to wcześniejszym podejrzeniom Radnego Grzegorza Młodzianowskiego dotyczącym "podwójnej" zapłaty za usługi medyczne w szkołach.

Burmistrz Krzysztof Wnuk próbował wytłumaczyć radnemu Grzegorzowi Młodzianowskiemu, że kiedy wdrażano reformę w zakresie medycyny nie przewidziano funduszy na medycynę szkolną i dlatego Rada Miasta poprzedniej kadencji podjęła decyzję, że nie może dopuścić do takiej sytuacji, żeby medycyny szkolnej przynajmniej w minimalnym zakresie nie było. Wtedy wygenerowano pewne środki w ramach budżetu i sfinansowano te usługi. Początkowo rzeczywiście to Urząd Miasta zawierał konkretne umowy, ponieważ środki były generowane z budżetu. Potem kiedy uprawnienia w tym zakresie zostały przekazane, dyrektorom przekazywane były również środki i od tego czasu dyrektorzy samodzielnie zawierają umowy na świadczenie usług medycznych i mają w tym zakresie swobodę decyzyjną.

Dyrektor NZOZ "Esculap" Pani Alina Korotko poinformowała, że z tytułu opieki medycznej w szkołach, ośrodek nie dostał żadnych pieniędzy.
Burmistrz Janusz Werczyński zaproponował, aby zakończyć ten temat i powrócić do sprawy dopiero wówczas, gdy Komisja Rewizyjna dokładnie zbada tę sprawę - być może wtedy radny Grzegorz Młodzianowski będzie musiał przeprosić.
Poprosił, aby powrócić do rozpoczętego tematu czyli znalezienia funduszy na dokończenie wymiany okien w MOK-u i poprosił, żeby zacząć formułować wnioski dotyczące tego tematu.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz poddał pod głosowanie wniosek radnego Pawła Chojnowskiego dotyczący weryfikacji wydatków § 4300 w Dziale 801 polegającą na zmniejszeniu środków tego paragrafu w wysokości 35 000 zł z przeznaczeniem na wymianę okien w MOK-u.

Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie wniosku.
Głosowanie:
za - 2
przeciw - 5
wstrzymujących się - 3

Wniosek został odrzucony.

Radny Tadeusz Skłodowski zaproponował kolejny wniosek aby Dział 921 Rozdział 92195 zmniejszyć o kwotę 35 000 zł i przeznaczyć je na dokończenie rozpoczętej inwestycji w Mok-u.

Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie wniosku.
Głosowanie:
za - 4
przeciw - 3
wstrzymujących się - 3
Wniosek został przyjęty.

Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej przedstawił następny wniosek radnego Tadeusza Skłodowskiego dotyczący wniesienia na sesję Rady problemu kontroli funkcjonowania i finansowania medycyny szkolnej.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zarządził głosowanie wniosku.

Głosowanie:
za - 9
przeciw - 1
wstrzymujących się - 0

Wniosek został przyjęty.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zapytał, członków Komisji Budżetowo-Gospodarczej czy chcieliby zgłosić jeszcze jakieś wnioski do projektu budżetu na 2004 rok dotyczące działu 801- Oświata?

Nie zgłoszono więcej wniosków dotyczących tego działu.

b) ocena i propozycje w zakresie zadań remontowych i inwestycyjnych działu 600-Transport i Łączność.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz przypomniał, że Komisja przegłosowała już jeden wniosek dotyczący tego działu aby dokończyć ul. Odrowąża kosztem
ul. Kopernika.

Burmistrz Janusz Werczyński podał informację dotyczącą kosztu opracowania projektu budowlano-wykonawczego kanalizacji deszczowej dla ul.Szkolnej, Ząbkowskiej i odprowadzenia wód opadowych z rowów w rejonie ulic Sadowej, Koszalińskiej i Zielenieckiej a także kosztów dotyczących oświetlenia ul.Konopnickiej.
Poinformował, że wpłynęły do niego dwa wnioski, pierwszy to wniosek mieszkańców ul. Kopernika aby w pierwszej kolejności wykonać oświetlenie a nie jak planowano wykonanie nawierzchni, drugi to wniosek Pana Andrzeja Teizlera mieszkańca ul. Legionowej 78 a, żeby wykonać 81 m wodociągu w łączniku komunikacyjnym od ul. Legionowej w kierunku określonych nieruchomości. Zaproponował, aby komisja Budżetowo-Gospodarcza nie zajmowała stanowiska w tych dwóch sprawach ponieważ burmistrz sam zgłosi autopoprawkę do projektu budżetu.
Dodał, że dysponuje szkicem dotyczącym kanalizacji sanitarnej południowej części Marek, czyli od granicy z Warszawą do rzeki Długiej.

Radny Tadeusz Skłodowski zgłosił wniosek, aby zrezygnować z utwardzenia
ul. Zielenieckiej i w miejsce tego przedsięwzięcia zrealizować ułożenie chodnika przy ul. Kościuszki na odcinku od ul. Mickiewicza do ul.Wołodyjowskiego.

Przewodniczący przystąpił do głosowania wniosku:

Głosowanie:
za - 8
przeciw - 0
wstrzymujących się - 2

Wniosek został przyjęty.

Nie zgłoszono więcej wniosków do działu 600-Transport i Łączność.

Pkt. 3. Przyjęcie wniosków do projektu budżetu

Nie zgłoszono więcej wniosków. Komisja Budżetowo-Gospodarcza zakończyła pracę nad projektem budżetu miasta Marki na 2004 rok.

Pkt. 4. Określenie i podjęcie działań kontrolno-sprawdzających wykorzystanie dotacji budżetowych dla instytucji realizujących zadania gminy.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz wytłumaczył, że wprowadził ten punkt do porządku obrad po to by się zastanowić, w jaki sposób Komisja zajmie się tą sprawą.

Zdaniem radnego Tadeusza Skłodowskiego nie powinno się powoływać zespołu, którego zadaniem byłaby kontrola wykorzystania dotacji budżetowych dla instytucji realizujących zadania gminy tylko powinna się tym zająć cała Komisja po wcześniejszym zapoznaniu się z wszystkimi dokumentami dotyczącymi tej sprawy.

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że wszelkie potrzebne dokumenty zostaną przekazane do Biura Rady, gdzie każdy zainteresowany będzie się mógł z nimi zapoznać.

Pkt. 5. Informacja Burmistrza w zakresie problematyki zawartej w skardze NZOZ "Esculap" s.c. z dnia 13.01.2004 r.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz poinformował, że do Komisji Budżetowo- Gospodarczej wpłynęła informacja Burmistrza Janusza Werczyńskiego dotycząca problematyki zawartej w skardze NZOZ "Esculap" s.c. z dnia 13.01.2004 r. (skarga NZOZ "Esculap" stanowi załącznik nr 2 do protokołu, informacja Burmistrza stanowi załącznik nr 3 do protokołu).

Burmistrz przybliżył przyczyny powstania tej informacji a następnie odczytał wyżej wymienione pismo. Potem poprosił, członków Komisji Budżetowo-Gospodarczej, żeby wypowiedzieli się na temat usłyszanej informacji w zakresie, którego dotyczy skarga. Dodał, że zanim decyzja w tej sprawie zostanie wydana sprawa będzie dogłębnie zbadana i w tym celu potrzebne są dodatkowe informacje, o których dostarczenie zostali zobowiązani członkowie zarządu NZOZ "Esculap" s.c.

Pkt. 6. Sprawy różne, w tym wymienione w drukach 35, 38-43

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że dwa z wymienionych projektów uchwał są o charakterze planistycznym (druk 43, który stanowi załącznik nr 4 i druk 44, który stanowi załącznik nr 5 do protokołu). Poprosił, pracownika referatu gospodarki nieruchomościami i planowania przestrzennego pana Roberta Danielaka o uzasadnienie treści uchwał.

Pan Robert Danielak uzasadnił treść uchwały w sprawie zarzutu Pana Kazimierza Wiater i Pani Ewy Zembrzyckiej-Wiater wniesionego do ustaleń projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki. Jako argument podał iż, takie rozwiązanie, lokalizacji projektowanej drogi publicznej, oznaczonej w projekcie planu jako ul. Projektowana 145 KUD było przewidziane w poprzednim planie zagospodarowania przestrzennego, w takim samym zakresie.

Przewodniczący zarządził głosowanie za wydaniem pozytywnej opinii w sprawie rozpatrzenia zarzutu Pana Kazimierza Wiater i Pani Ewy Zembrzyckiej-Wiater wniesionego do ustaleń projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki.

Głosowanie:
Za - 5
Przeciw - 4
Wstrzymujących się - 1

Komisja Budżetowo-Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Burmistrz Janusz Werczyński zaproponował, aby pozytywnie zaopiniować projekt planu zagospodarowania (druk 44) ponieważ jego wejście w życie pozwoli na to, żeby kolejny obszar posiadał już plan, co ułatwi zagospodarowywanie tego terenu.

Przewodniczący Komisji przystąpił do głosowania za wydaniem pozytywnej opinii w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Marki w obszarze ulic: Kraszewskiego, Spacerowa, Krasińskiego, Grunwaldzka.

Głosowanie:
Za - 10
Przeciw - 0
Wstrzymujących się - 0

Komisja Budżetowo-Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Burmistrz Janusz Werczyński przystąpił do objaśnienia kolejnego projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie do zasobu nieruchomości gminnych, niezabudowanej nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod gminną drogę publiczną (druk 39 - stanowi załącznik nr 6 do protokołu).

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zarządził głosowanie w sprawie wydania pozytywnej opinii.

Głosowanie:
Za - 10
Przeciw - 0
Wstrzymujących się - 0

Komisja Budżetowo-Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Następnie przystąpił do głosowania kolejnego projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości gminnej na nieruchomość stanowiącą własność osoby fizycznej (druk 41 stanowi załącznik nr 7 do protokołu).

Głosowanie:
Za - 10
Przeciw - 0
Wstrzymujących się - 0

Komisja Budżetowo-Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Kolejno Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w trybie bezprzetargowym niezabudowanej nieruchomości gruntowej, stanowiącej mienie komunalne, na rzecz właściciela nieruchomości przyległej (druk 45 stanowi załącznik nr 8 do protokołu).

Głosowanie:
Za - 10
Przeciw - 0
Wstrzymujących się - 0

Komisja Budżetowo-Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Burmistrz przeszedł do projektu kolejnej uchwały w sprawie ustalenia wysokości wskaźników procentowych dodatku mieszkaniowego (druk 38 stanowi załącznik nr 9 do protokołu). Wyjaśnił, że jeśli chodzi o dodatki mieszkaniowe nastąpiła zmiana, ustawodawca zezwolił na obniżenie lub podniesienie w granicach 20 %. Według niego stawki dodatku mieszkaniowego są w niektórych przypadkach zbyt wysokie dlatego zaproponował obniżenie tej stawki o 10 %.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zarządził głosowanie w sprawie wydania pozytywnej opinii dotyczącej ustalenia wysokości wskaźników procentowych dodatku mieszkaniowego.

Głosowanie:
Za - 8
Przeciw - 0
Wstrzymujących się - 2

Komisja Budżetowo-Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Burmistrz Janusz Werczyński przeszedł do objaśnienia ostatniego projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego na drogach gminnych (druk 40 stanowi załącznik nr 10 do protokołu). Wytłumaczył, że dotychczas wysokość opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego określała ustawa i przepisy wykonawcze a od 1 grudnia 2003 roku zgodnie z ustawą z 24 listopada 2003 roku o zmianie ustawy o drogach publicznych ustalenie wysokości opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego należy do kompetencji Rady Miasta. Przedłożony projekt uchwały ustala wysokość opłaty za 1 m2 zajętego pasa drogowego z uwzględnieniem: kategorii drogi, rodzaju elementu zajętego pasa drogowego, procentową wielkość zajmowanej szerokości jezdni, rodzaj zajęcia pasa, rodzaj urządzenia lub obiektu budowlanego. Opłaty uzyskane z zajęcia pasa drogowego stanowią przychody środka specjalnego, z którego pokrywane są wydatki ponoszone na utrzymanie i ochronę dróg. Zaproponowane stawki są wyższe od poprzednio obowiązujących ale niższe od maksymalnych ustalonych przepisami.

Przewodniczący Komisji Budżetowo-Gospodarczej zarządził głosowanie w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego na drogach gminnych.

Głosowanie:
Za - 10
Przeciw - 0
Wstrzymujących się - 0

Komisja Budżetowo-Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Burmistrz Janusz Werczyński zapytał, członków Komisji Budżetowo-Gospodarczej czy wyrażają zgodę na to, by zaciągnął pewne zobowiązania związane z realizacją projektu wprowadzenia do miasta drużyny prewencji. Polegałyby one na zawarciu umowy z miejscowymi restauratorami na dostarczanie żywności dla tych ludzi. Poinformował, że będzie to 12 chłopców, którym trzeba zapewnić miejsce do spania i wyżywienie, co będzie wymagało dokonania zmian w projekcie budżetu na 2004 rok i dlatego potrzebna jest opinia Komisji. Drużyna Prewencji będzie miała za zadanie patrolowanie całego miasta co na pewno zmniejszy przestępczość na ulicach Marek.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zarządził głosowanie dotyczące upoważnienia Burmistrza do zaciągnięcia zobowiązań finansowych w celu uruchomienia funkcjonowania drużyny prewencji w mieście.

Głosowanie:
Za - 10
Przeciw - 0
Wstrzymujących się - 0

Komisja Budżetowo-Gospodarcza upoważniła Burmistrza do zaciągnięcia zobowiązań finansowych w celu uruchomienia funkcjonowania drużyny prewencji w mieście.

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że od kilku lat gmina Kobyłka zabiega o budowę ul. Dworkowej, której przedłużenie miałoby uczynić poważny trakt komunikacyjny. Dodał, iż wpłynął do niego projekt porozumienia pomiędzy gminami, którego stronami mają być: Kobyłka, Marki, Zielonka oraz powiat wołomiński. Głównym zapisem tego porozumienia jest §3 "strony porozumienia zobowiązują się do sfinansowania całego zadania w równych częściach tj. 25% sumy wydatków poniesionych na wszystkie etapy zadania inwestycyjnego". Jego zdaniem nie będzie to wyjątkowo korzystna inwestycja dla miasta i osobiście wolałby nie wykonywać tego projektu na terenie Marek za pieniądze z budżetu.

Stanowisko Komisji Budżetowo-Gospodarczej jest zgodne z przekonaniem Burmistrza, nie stwierdzili interesu dla miasta w zawieraniu porozumienia i budowaniu drogi, obciążając przy tym budżet miasta Marki.

Pkt. 7. Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 2030 Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zamknął 20 posiedzenie Komisji Budżetowo-Gospodarczej.

Protokołowała: Małgorzata Mincberg
Przewodniczący Komisji
Budżetowo - Gospodarczej
Tadeusz Sienkiewicz

Powiadom znajomego