W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Zdrowia i Ochrony Środowiska

Komisja Zdrowia i Ochrony Środowiska

Protokół nr 26
z posiedzenia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej,
Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska,
które odbyło się w dniu 12 października 2005 roku.

O godzinie 14.00 posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Paweł Chojnowski (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
3. Opracowanie sposobu badania populacji osób w wieku szkolnym dotyczącego zagrożeń od uzależnień.
4. Enklawy zieleni w Markach.
5. Sprawy różne.
6. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt 2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.

Nie zgłoszono żadnych wniosków.

Pkt 3. Opracowanie sposobu badania populacji osób w wieku szkolnym dotyczącego zagrożeń od uzależnień.

Pan Andrzej Majcher Przewodniczący Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przedstawił propozycje badania używania substancji psychoaktywnych przez uczniów gimnazjów w Markach (propozycja badania stanowi załącznik nr 2 do protokołu).
Zadeklarował, że może pokierować badaniami, które należałoby przeprowadzić jeszcze w październiku br. – koszt badań 2.100,- zł.

W dyskusji głos zabrali wszyscy członkowie Komisji.

Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk przypomniał, że w 2004 roku zostało przeprowadzone podobne badanie, którego wyniki są opublikowane w Diagnozie problemów alkoholowych i innych zagrożeń społecznych dla miasta Marki przygotowanej przez firmę „Ekster” z Opolna Zdrój na zlecenie Urzędu Miasta Marki z inicjatywy Pani Ewy Motyczyńskiej Pełnomocnika Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (diagnoza stanowi załącznik nr 3 do protokołu).

Pan Andrzej Majcher stwierdził, że wykonane badania dotyczyły przede wszystkim problemów alkoholowych.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek w sprawie przeprowadzenia badania używania substancji psychoaktywnych przez uczniów gimnazjów w Markach, którymi będzie kierował Pan Andrzej Majcher Przewodniczący Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w wniosek.

Pkt 4. Enklawy zieleni w Markach.

Pan Andrzej Kalinowski, Kierownik Referatu Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa, poinformował, że obecnie na terenie zwałki MPO Warszawa nie prowadzi żadnych prac. Przeprowadzono rekultywację techniczną i pozostały do wykonania nasadzenia roślin zgodnie z projektem zieleni, które są kosztowne i pracochłonne.

W dyskusji głos zabrali wszyscy członkowie Komisji.

Poruszona została również kwestia:
- wysypiska azbestu przy Fomar Roulunds s.a.
- kwestia, jak gmina może pomóc mieszkańcom, którzy chcieliby wymienić pokrycia dachowe z eternitu.

Pan Andrzej Kalinowski powiedział, że tylko od przedstawiciela Fomar Roulunds można uzyskać informację o kierunkach rewitalizacji wysypiska – gmina nie ma żadnych możliwości prawnych, aby kontrolować takie działania. Dodał, że w tych zakładach aktualnie nie jest używany azbest do produkcji.
Kwestie związane z eternitem są w gestii Starostwa.
W sprawie enklaw zielni wyjaśnił, że na terenie skweru im. ks. Bronisława Markiewicza trwa budowa ścieżek oraz prace związane z przygotowaniem gruntu do założenia trawnika – roboty potrwają jeszcze ok. 2 tygodni, a sadzenie roślin planowane jest na wiosnę 2006 roku.

Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska ustaliła, że podczas sesji w dniu 19 października br. zostanie poruszona kwestia ustalenia kolejności realizowania następnych enklaw zieleni w mieście.

Pkt 5. Sprawy różne.

Nie zgłoszono żadnych spraw.

Pkt 5. Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 15.30 Przewodniczący Paweł Chojnowski zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała
M.Mincberg
Przewodniczący Komisji
Paweł Chojnowski

Powiadom znajomego