W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Rewizyjna

Komisja Rewizyjna

Protokół Nr 51
ze wspólnego posiedzenia
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu i Komisji Rewizyjnej,
które odbyło się w dniu 15 czerwca 2005 roku.

O godzinie 14.00 wspólne posiedzenie Komisji otworzył i przywitał wszystkich zebranych Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Tadeusz Lużyński (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Wnioski w sprawie zmian porządku obrad.
3. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie utrzymania funkcjonowania Zespołu Szkół nr 2 im. Prymasa Tysiąclecia w Markach (Druk nr 228).
4. Omówienie lokalizacji terenów rekreacyjnych oraz zapoznanie się z materiałami zgromadzonymi przez Referat Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa Urzędu Miasta Marki.
5. Szlaki rowerowe.
6. Sprawy różne.
7. Zakończenie posiedzenia.

Pkt 2. Wnioski w sprawie zmian porządku obrad.

Nie zgłoszono żadnych wniosków.

Pkt 3. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie utrzymania funkcjonowania Zespołu Szkół nr 2 im. Prymasa Tysiąclecia w Markach (Druk nr 228).

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Burmistrz Janusz Werczyński szczegółowo omówił projekt uchwały.

Nie została podjęta dyskusja w tym punkcie porządku obrad.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Lużyński poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie utrzymania funkcjonowania Zespołu Szkół nr 2 im. Prymasa Tysiąclecia w Markach (Druk nr 228).

Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały zapisany w Druku nr 228.

Pkt 4. Omówienie lokalizacji terenów rekreacyjnych oraz zapoznanie się z materiałami zgromadzonymi przez Referat Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa Urzędu Miasta Marki.

Pan Andrzej Kalinowski kierownik Referatu Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa Urzędu Miasta Marki szczegółowo omówił 10 propozycji lokalizacji terenów rekreacyjnych i przedstawił je na mapach:
1) przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Markach,
2) las przy Sosnowej (teren prywatny – właścicielka nie wyraża zgody),
3) przy Szkole Podstawowej Nr 1 w Markach (róg ul. Głowackiego i ul. Okólnej),
4) teren przy ul. Zajączka (od ul. Piłsudskiego do ul. Sportowej),
5) przy osiedlu Lisi Jar,
6) teren przy ul. Stawowej róg ul. Brzozowej (na terenie Marcovii),
7) teren w rejonie ulic: Stawowa – Wspólna – Srebrna,
8) teren zrekultywowanego wysypiska śmieci przy ul. Okólnej,
9) las przy ul. Cisowej,
10) skwer Bronisława Markiewicza.

W dyskusji głos zabrali: Małgorzata Babiuch – Hall, Bogusław Dąbkowski, Tadeusz Skłodowski, Elżbieta Świniarska, Agata Świstowska, Robert Tankiewicz.

Na pytania sformułowane przez radnych odpowiedzi udzielali: Burmistrz Janusz Werczyński, Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk, kierownik Referatu Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa Andrzej Kalinowski oraz pan Robert Danielak pracownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami.

Ponadto Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że w bieżącym roku planowane jest wykonanie placu zabaw przy Szkole Podstawowej nr 1, wykonanie ogródka Jordanowskiego na terenie obiektu sportowego przy ul. Wspólnej oraz zakończenie prac na terenie Skweru Bronisława Markiewicza.

Na wniosek radnych do listy miejsc rekreacyjnych został dopisany teren przy jeziorze Kruczek i „Plac Zgody” na Zieleńcu.

Uczestnicy posiedzenia uzgodnili, że w najbliższym czasie odbędzie się wizja wszystkich zaproponowanych miejsc.

Mapy z zaznaczonymi terenami rekreacyjnymi stanowią załącznik nr 3 do protokołu.

Pkt 5. Szlaki rowerowe.

Burmistrz Janusz Werczyński przedstawił projekty przebiegu 2. ścieżek – szlaków rowerowych:
I. szlak rowerowy „niebieski” – dł. 24,5 km; szlak rozpoczyna się przy Urzędzie Miasta Marki i biegnie w stronę Nieporętu,
II. szlak rowerowy „zielony” – dł. 20,5 km; szlak rozpoczyna się vis a vis Urzędu Miasta i biegnie w kierunku Zielonki.

Projekty szlaków (opis techniczny, zakres prac niezbędnych do wykonania szlaków, kosztorys) stanowią załącznik nr 4 do protokołu.

W wyniku dyskusji radni stwierdzili, że należy podjąć rozmowy z autorem projektów w celu wynegocjowania niższych kosztów związanych z realizacja tego zadania.
Poprzez głosowanie – członkowie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu – jednogłośnie wypowiedzieli się za realizacją przedstawionych projektów ścieżek rowerowych.

Pkt 6. Sprawy różne.

1.Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Tadeusz Lużyński odczytał pismo Szkoły Podstawowej nr 2 w Markach, w którym dyrektor zwraca się do Komisji Oświaty o dofinansowanie wyjazdu dzieci na kolonie.
Pismo stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu stwierdziła, że w budżecie miasta nie ma środków będących w dyspozycji Komisji Rady Miasta, które mogłyby być rozdysponowane na wakacyjne wyjazdy dzieci.

Burmistrz Krzysztof Wnuk zaproponował, aby szkoła zwróciła się w sprawie dofinansowania wypoczynku dzieci do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i jeśli zostaną spełnione określone warunki, środki zostaną przekazane.

Pkt 7. Zamknięcie posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

O godzinie 17.00 Przewodniczący Komisji Tadeusz Lużyński zamknął posiedzenie.

Pkt 8. Kontynuacja punktu „Sprawy różne” – Komisja Rewizyjna

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Małgorzata Babiuch – Hall zarządziła głosowania:
- nad przyjęciem protokołu nr 47 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 14 kwietnia 2005 roku – protokół został przyjęty jednogłośnie,
- nad przyjęciem protokołu nr 48 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 27 kwietnia 2005 roku – protokół został przyjęty jednogłośnie,
- nad przyjęciem protokołu nr 50 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 11 maja 2005 roku – protokół został przyjęty jednogłośnie.

Pkt 9. Zamknięcie posiedzenia Komisji Rewizyjnej.

O godzinie 17.30 Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch – Hall zamknęła posiedzenie.

protokołowała
Małgorzata Mincberg
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Małgorzata Babiuch – Hall

Powiadom znajomego