W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

protokół nr 8

protokół nr 8

Protokół nr 8

 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej,

które odbyło się w dniu 7 kwietnia 2003 roku

 

O godzinie 900 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).

Porządek obrad:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Rozpatrzenie zmian porządku obrad.
  4. Analiza sprawozdania Burmistrza miasta Marki z wykonania budżetu miasta w roku 2002.
  5. Zamknięcie posiedzenia.

 

Pkt 3. Rozpatrzenie zmian porządku obrad.

 

Nie zgłoszono żadnych wniosków, porządek obrad został przyjęty jednomyślnie.

 

Pkt 4. Analiza sprawozdania Burmistrza miasta Marki z wykonania budżetu miasta w roku 2002

 

Sprawozdanie Burmistrza Miasta Marki z wykonania budżetu w 2002 roku stanowi załącznik nr 2 do protokołu nr 7 z dnia 2 kwietnia 2003 roku.

 

Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę na zaległości i nadpłaty w rozliczeniach dochodów realizowanych przez Urząd Miasta Marki oraz rozliczenia z Urzędami Skarbowymi.

 

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że nadpłaty to kwoty, które zostały wpłacone, a nie powinny być wpłacone. W przypadku zaistnienia takiej nadpłaty zaliczana jest na poczet następnej wpłaty lub jest zwracana.

Natomiast nadpłata 1.000,- zł dotycząca Urzędu Skarbowego wynika stąd, że wpłaty dokonywane są zaliczkowo.

 

Radny Bogusław Dąbkowski zapytał, o zaległości z tytułu wywozu nieczystości stałych, które zostały wprowadzone na podstawie uchwały Rady Miasta o samoopodatkowaniu się mieszkańców.

 

Burmistrz Janusz Werczyński powiedział, że akcja została przeprowadzona w 1997 roku w celu zorganizowania wywozu nieczystości stałych z terenu prywatnych posesji. Podatek z tego tytułu wynosił 30,-  zł od jednej osoby – niestety nie wszyscy mieszkańcy wywiązali się z tego obowiązku.

 

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch zwróciła uwagę, że w wielu działach Oświata i Wychowanie, Opieka Społeczna i innych zapisana jest kategoria – pozostała działalność, zapytała o jakiego rodzaju działalność chodzi?

 

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że w tej kategorii mieści się wszystko to co nie mieści się w innych rozdziałach i tak: np. Dział 801 Oświata i Wychowanie: świadczenia dla emerytów, środki na medycynę szkolną, stomatologia w szkołach; Dział 853 Opieka Społeczna: dożywianie dzieci w szkołach i gimnazjach, dotacja dla schroniska dla osób bezdomnych w Wołominie; Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska: inwestycje z zakresu zaopatrzenia w wodę, kanalizacji deszczowej, odwodnienie ulicy Szkolnej, utrzymanie zdrojów ulicznych, wykonanie projektów technicznych; Dział 921 Kultura i Ochrona dziedzictwa narodowego: dofinansowanie festynów, zakup np. pucharów, nagród, dyplomów.

Burmistrz przedstawił rozliczenie dotacji Towarzystwa Sportowego „Marcovia” i Biblioteki  Publicznej (rozliczenia stanowią załącznik nr 2 do protokołu).

Burmistrz poinformował, że każdy podmiot, który otrzymuje dotację z budżetu gminy musi rozliczyć się z otrzymanej dotacji. Stwierdził, że  różna jest szczegółowość sprawozdań składanych przez te podmioty.

 

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch zapytała, kto wybudował obiekt sportowy  na terenie stadionu i kto sfinansował to przedsięwzięcie?

 

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że do Zarządu Miasta zwróciła się firma z prośbą o wydzierżawienie terenu w celu wybudowania obiektu – krytego kortu tenisowego -    i prowadzenie działalności gospodarczej. Zarząd wyraził zgodę, została zawarta umowa na okres 5 lat.

 

Pkt 5. Zamknięcie posiedzenia.

 

O godzinie 1230 Przewodnicząca Komisji  Małgorzata Babiuch zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

 

                                                                                               Przewodnicząca Komisji

                                                                                              Małgorzata Babiuch

Powiadom znajomego