W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Rewizyjna Rady Miasta Marki

Komisja Rewizyjna Rady Miasta Marki


Protokół Nr 5 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 26 lutego 2003 roku

O godz. 17:00 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch (lista obecności stanowi załącznik Nr 1 do protokołu).

Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Rozpatrzenie zmian porządku obrad.
4. Przedstawienie wyników pracy zespołu kontrolnego związanych z kontrolą zakresu oraz kosztów prac przeprowadzonych w roku 2002 przy odwodnieniu ul. Szkolnej; dyskusja i sformułowanie stanowiska Komisji w tej sprawie.
5. Sprawy różne.
6. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt. 3. Wnioski w sprawie zmian w porządku obrad.

Nie zgłoszono żadnych wniosków, porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

Pkt. 4. Przedstawienie wyników prac zespołu, który przeprowadził kontrolę zakresu oraz kosztów prac związanych z odwodnieniem ul. Szkolnej przeprowadzonych w roku 2002: dyskusja i sformułowanie stanowiska Komisji.

Przewodnicząca Komisji odczytała zebranym protokół kontroli przeprowadzonej w dniu 25 lutego 2003 przez zespół kontrolny (protokół kontroli stanowi załącznik Nr 2 do protokołu). Radny Bogdan Trzemecki, członek zespołu kontrolnego, opisał przebieg wizji lokalnej na ul. Szkolnej.

Przewodnicząca rozpoczęła dyskusję, mającą na celu ocenę omawianej inwestycji związanej z odwodnieniem ul. Szkolnej według kryteriów gospodarności w trakcie planowania i realizacji inwestycji, a także legalności, rzetelności i celowości ogółu podjętych zadań..

Jako pierwsza dyskutowane były kwestie celowości i gospodarności przy prowadzeniu inwestycji. Burmistrz poinformował, że inwestycja mająca na celu odwodnienie odcinka ul. Szkolnej została wykonana z myślą o budynku Szkoły Podstawowej Nr 2. W trakcie prac budowlanych w SP Nr 2 stwierdzono, że lustro wody znajduje się tuż pod powierzchnią ziemi. Przy okazji zostały też odkryte piwnice pod budynkiem szkoły, o których istnieniu nikt nie wiedział (nie były zaznaczone na planach), a które wypełnione były wodą. Istniały obawy, że woda może doprowadzić do naruszenia konstrukcji budynku. Obawiano się też, że podobne efekty może wywołać gwałtowne jego osuszenie, dlatego wykonano ekspertyzy. W ich wyniku stwierdzono, że osuszenie budynku oraz odwodnienie terenu są niezbędne i nie rodzą zagrożenia dla trwałości konstrukcji budynku szkoły.

Radny Bogdan Trzemecki stwierdził, że przedmiotem kontroli nie było odwodnienie terenu i budynku szkoły.

Przewodnicząca Komisji zapytała, czy prace związane z odwodnieniem terenu SP Nr 2 były objęte oddzielnym projektem i oddzielnym przetargiem.

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że wykonano dwa oddzielne projekty i przeprowadzono oddzielne przetargi.

Przewodnicząca Komisji zapytała, czy prace związane z odwodnieniem terenu SP Nr 2 poprzedziły prace na ul. Szkolnej.

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że najpierw wykonano odwodnienie odcinka ul. Szkolnej, m.in. zbudowano kolektor, a następnie odwodniono teren szkoły.

Przewodnicząca Komisji zapytała, czy można stwierdzić, że odwodnienie fragmentu ulicy Szkolnej było konieczne, aby można było podjąć prace przy odwodnieniu terenu szkoły.

Burmistrz Janusz Werczyński potwierdził to i dodał, że pełny efekt inwestycji na ulicy Szkolnej będzie widoczny dopiero wtedy, gdy nawierzchnia jezdni zostanie wyrównana i pokryta asfaltem. W chwili obecnej, mimo istnienia kanalizacji deszczowej, na ulicy mogą jeszcze występować kałuże.

Przewodnicząca Komisji poprosiła Burmistrza o wyjaśnienie, dlaczego komisja przetargowa uznała za konieczne odrzucenie najtańszej oferty na wykonanie robót odwodnieniowych.
Burmistrz wyjaśnił, że oferta najtańsza była niepoprawna pod względem formalnym brakowało w niej podpisu i jako taka musiała zostać odrzucona. Jej uwzględnienie stanowiłoby naruszenie reguł procedury przetargowej.

Po zapoznaniu się z wynikami prac zespołu kontrolnego oraz dodatkowymi wyjaśnieniami Burmistrza, Komisja przyjęła jednomyślnie stanowisko, iż inwestycja związana z odwodnieniem ulicy Szkolnej była celowa. Była też niewątpliwie potrzebna, gdyż pozwoliła na likwidację lokalnych zlewisk wody na tej ulicy, co umożliwiło wykonanie drenażu na terenie SP Nr 2, a w przyszłości umożliwi odwodnienie okolicznych terenów. Komisja nie dostrzegła żadnych uchybień prawnych oraz przejawów niegospodarności przy planowaniu i realizacji wymienionej inwestycji. Wszelkie działania podjęte w jej ramach zostały rzetelnie udokumentowane.

Pkt. 5. Sprawy różne.

Radny Bogusław Dąbkowski zapytał, czy Komisja Rewizyjna ma obowiązek przeprowadzenia kontroli w związku z pismem, jakie wpłynęło od NZOZ "Esculap" Sp. z 0.0. (pismo stanowi załącznik Nr 3 do protokołu).

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch powiedziała, że o zadaniach Komisji ostatecznie decyduje Rada Miasta. Pismo NZOZ "Esculap" Sp. z 0.0. zostanie przedstawione na najbliższym posiedzeniu Rady. Jeśli Rada zadecyduje, że należy przeprowadzić taką kontrolę, zostanie to uczynione.

Pkt. 6. Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 1820 Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej

Przewodnicząca Komisji
Małgorzata Babiuch

Powiadom znajomego