W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Rewizyjna - sprawozdanie

Komisja Rewizyjna - sprawozdanie

Komisja Rewizyjna
Rady Miasta Marki

Sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Marki
w kadencji 2002 – 2006

Zadania zrealizowane przez Komisję

1. Komisja przygotowywała dla Rady Miasta opinie o wykonania budżetu w latach 2002, 2003, 2004 i 2005 oraz formułowała wnioski w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium Burmistrzowi miasta. Jest to jedyne ustawowe zadanie Komisji. Opinie te opracowywane były na podstawie szczegółowej analizy rocznych sprawozdań burmistrza z wykonania budżetu, obszernej dodatkowej dokumentacji oraz wyjaśnień burmistrza, skarbnika, kierowników referatów i innych pracowników .
2. Komisja przygotowywała także opinie o wykonaniu budżetu za pierwsze półrocza na podstawie sprawozdań burmistrza oraz uzupełniającej dokumentacji. Zadanie to nie należało to do obowiązków statutowych ani ustawowych komisji rewizyjnej, lecz było wykonywane po to, by w bardziej systematyczny sposób gromadzić wiedzę na temat przebiegu i efektów realizacji budżetu.
3. Komisja przygotowała szereg opinii projektów uchwał Rady Miasta oraz propozycji poprawek do tych projektów, m.in. w sprawach Statutu Miasta Marki, projektów budżetu na kolejne lata, Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Marki itd.
4. Komisja prowadziła na zlecenie Rady Miasta kontrole i przygotowywała sprawozdania dla Rady Miasta oraz projekty wniosków pokontrolnych:
• Zakres i koszty prac wykonanych w roku 2002 związanych z odprowadzeniem i podczyszczeniem wód opadowych zlewni ul. Szkolnej do istniejącej kanalizacji w ul. Piłsudskiego
• Wyniki ekonomiczne Mareckiego Ośrodka Zdrowia – spółki komunalnej (stan zobowiązań wobec miasta, źródła finansowania zakupów, kwestia dzierżawy budynku komunalnego)
• Sposób gospodarowania etatami administracyjnymi i technicznymi w mareckich szkołach i przedszkolach (9 zadań kontrolnych)
• Koszty zastępstw w 6 szkołach (6 zadań kontrolnych).
Najbardziej kompleksowa i obszerna kontrola, bo obejmująca 15 odrębnych zadań, została przeprowadzona w dziewięciu placówkach oświatowych (6 szkołach i 3 przedszkolach) prowadzonych przez miasto Marki. Dotyczyła dwóch zakresów: organizowania zastępstw na lekcjach w szkołach oraz obsługi administracyjnej i technicznej szkół i przedszkoli. Rezultatem tych działań jest wprowadzenie nowych zasad dotyczących przydzielania zastępstw i ograniczenie liczby zastępstw pełnopłatnych, a także wprowadzenie nowych zasad przydziału środków finansowych placówkom oświatowym w Markach – tzw. budżetu zadaniowego. Dzięki temu nie tylko usunięte zostały stwierdzone w wyniku kontroli nieprawidłowości, lecz także stworzono podstawy do bardziej racjonalnego, sprawiedliwego i efektywnego gospodarowania środkami finansowymi w przedszkolach i szkołach w Markach, co w perspektywie kolejnych lat powinno przynieść znaczące, bo liczone w setkach tysięcy, oszczędności w wydatkach budżetowych na oświatę.
5. Sprawdzenie wykonania wniosków pokontrolnych, zleconych zarówno przez Radę Miasta obecnej kadencji, jak i poprzedniej.
6. Wyjaśnienie wysokości kosztów realizacji niektórych zadań inwestycyjnych – sprawdzenie poprawności procedury przetargowej (m.in. projektu przebudowy ul. Małachowskiego; przebudowa i remont USC w Markach)
7. Komisja podjęła inicjatywy w wielu sprawach, m.in:
• Zmiany trybu i harmonogramu prac nad budżetem
• Urządzenia skwerów i zieleńców w pobliżu większych osiedli: „Parki i skwery nie dalej niż 15 min. od miejsca zamieszkania”
• Budowy małych boisk sportowych na każdym osiedlu
• Budowy w mieście skate-parku
• Zagospodarowania do celów rekreacyjnych terenów byłego wysypiska
• Zewidencjonowania i niedopuszczenia do sprzedaży terenów, które mogłyby stanowić pasy ochronne zieleni, wprowadzenie koniecznych zmian w planach zagospodarowania przestrzennego oraz w projekcie Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Marki
• Odbioru bezpośrednio z posesji makulatury, szkła i innych surowców wtórnych
• Organizacji całorocznej akcji sprzątania miasta
• Wyposażenia kościołów w apteczki i nosze
• Pozyskania od parafii Św. Izydora parkingu przy UM
• Ochrony lasów i oczyszczenia lasu oraz rekultywacji stawów w rejonie między ulicami Stawową i Wspólną
• Intensywnego lobbingu na rzecz budowy obwodnicy miasta Marki (zwłaszcza szybkiej budowy węzłów Marki oraz Żołnierska); jego elementem były wnioski komisji oraz opracowanie przygotowane przez jednego z jej członków – radnego Bogusława Dąbkowskiego
• Usprawnienia komunikacji publicznej w Markach (wydłużenie trasy autobusu 805, przebudowa ul. Sosnowej w celu stworzenia warunków dla uruchomienia połączenia ze stacją metra na Żoliborzu)
• Wprowadzenia konkursów ofert na realizację zadań z zakresu medycyny szkolnej w szkołach mareckich
• Zmiany zasad naliczania czynszu za mieszkania komunalne – pobieranie wyższych opłat od najemców, którzy wynajmują większe lokale – tj. takie, w których powierzchnia przypadająca na i osobę przekracza wielokrotnie minimum określone przepisami ustawy
• Zmiany lokalizacji komisariatu policji w Markach
• Zakupu do zasobów nieruchomości gminnych działki sąsiadującej z siedzibą UM, aby w przyszłości możliwa była jego rozbudowa i powiększenie parkingu
• Konkursu na zagospodarowanie terenu vis a vis Urzędu Miasta i budowę rynku miejskiego
• Dokonania przeglądu umów dzierżawnych i wprowadzenia procedury zwierania i przedłużania takich umów, gwarantującej rzetelną ocenę ich opłacalności opartą na analizie aktualnych uwarunkowań
• Nieprzedłużania dzierżawy działki przy ul. Dużej i zmiany jej przeznaczenia w projekcie Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Marki
8. Komisja także rozpatrywała skargi mieszkańców na działanie Urzędu Miasta Marki kierowane do Rady Miasta, Samorządowego Kolegium Odwoławczego i do innych instytucji – ogółem 10 skarg. Komisja przygotowała swoje opinie w tych sprawach, a także projekty uchwał Rady Miasta oraz projekty uzasadnień.
9. Komisja przygotowywała także inne opinie na zlecenie Przewodniczącej Rady Miasta, m.in. w sprawie rozbudowy Zespołu Szkół nr 1
10. Członkowie komisji podnosili swoje kompetencje kontrolne, biorąc udział w szkoleniach wewnętrznych oraz w szkoleniach organizowanych przez specjalistów.

Wnioski końcowe

Komisja Rewizyjna odbyła w czasie swojej czteroletniej kadencji 70 posiedzeń, zrealizowała 17 kontroli, przygotowała ponad 30 opinii dla Rady Miasta, w tym opinie o wykonaniu budżetu, sformułowała ponad 20 wniosków w różnych sprawach. Wykonanie tych zadań było możliwe dzięki współpracy urzędników UM Marki, w szczególności Burmistrza Miasta i jego Zastępcy, Skarbnika oraz pracownic Biura Rady.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Małgorzata Babiuch-Hall
Marki, 25 października 2006

Powiadom znajomego