W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Wniosek Komisji Rewizyjnej

Wniosek Komisji Rewizyjnej

Marki, 14.03.2005
Komisja Rewizyjna
Rady Miasta Marki
Rada
Miasta Marki

WNIOSEK
w sprawie szerokiego upowszechnienia informacji o wykonaniu budżetu

Komisja Rewizyjna Rady Miasta Marki proponuje, by corocznie w drugiej połowie kwietnia była przygotowywana i udostępniana możliwie szerokiemu gronu mieszkańców zwięzła informacja o wykonaniu budżetu w roku poprzednim.

W szczególności proponujemy:
1) Przygotowywanie na podstawie sprawozdania Burmistrza z wykonania budżetu za dany rok zwięzłego tekstu, zawierającego przynajmniej następujące informacje:
a) wielkość dochodów uzyskanych w poszczególnych działach budżetu (z przystępnym opisem źródeł dochodów);
b) wielkość wydatków w poszczególnych działach z wyraźnym podziałem na trzy podstawowe kategorie: wydatki bieżące, wydatki inwestycyjne oraz spłaty zadłużenia;
c) wykaz zrealizowanych inwestycji;
d) wysokość zadłużenia.
2) Opracowywanie tekstu tak, by był zrozumiały i przejrzysty dla osób, które nigdy wcześniej nie zetknęły się z problematyką budżetową.
3) Zadbanie o przejrzystą formę graficzną tekstu.
4) Udostępnianie go w formie elektronicznej oraz drukowanej w biuletynie „Informacje z Ratusza” i w postaci ulotek.
5) Zorganizowanie specjalnego dyżuru telefonicznego władz samorządowych (którego termin byłby podany razem z w.w. informacją) w celu udzielenia odpowiedzi na pytania mieszkańców.

Uzasadnienie:
Sposoby informowania mieszkańców miasta o budżecie przewidziane przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz przepisami statutu miasta wydają się niewystarczające gdyż:
1) Tylko nieliczni mieszkańcy systematycznie czytają informacje publikowane w BIP-ie oraz w biuletynie wydawanym przez UM Marki – zasięg jest więc dość ograniczony.
2) Informacje umieszczone w obu biuletynach są obszerne i pisane językiem prawa oraz ekonomii, który nie jest wystarczająco przystępny dla osób mających tylko sporadyczny kontakt z tą problematyką (dla niefachowców). Obydwie cechy tych informacji (obszerność i dość hermetyczny język) nie stanowią silnej zachęty do zapoznawania się z nimi.
Powszechny dostęp mieszkańców do informacji na temat źródeł i wielkości dochodów i sposobów ich wydatkowania (i nie tylko na ten jeden temat) jest niezbędny do realizowania zasad przejrzystości działań samorządu; może tez być ważnym czynnikiem motywującym mieszkańców do aktywności samorządowej.
Przewodnicząca
Komisji Rewizyjnej
dr Małgorzata E. Babiuch-Hall

Powiadom znajomego