W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Protokół Nr 63
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,
które odbyło się w dniu 5 kwietnia 2006 roku

O godzinie 13.00 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych Wiceprzewodnicząca Urszula Paszkiewicz (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).

Pkt. 1 Spotkanie z przedstawicielami firmy „ERECTA 2” oraz BARLINEK – producenta podłóg – w związku z projektowaną rozbudową Szkoły Podstawowej Nr 3 w Markach.

Wiceprzewodnicząca Urszula Paszkiewicz zwróciła się do radnego Tadeusza Skłodowskiego z prośbą o przedstawienie gościom wątpliwości i pytań do projektu rozbudowy SP nr 3, które zasygnalizował na poprzednich posiedzeniach Komisji.

Radny Tadeusz Skłodowski podkreślił odpowiedzialność, związaną z prowadzeniem tak poważnej inwestycji jaką jest rozbudowa szkoły – podjęte na tym etapie decyzje będą skutkowały w przyszłości. Uznał, że rezygnuje z dyskusji na temat sali gimnastycznej i projektowanej rozbiórki sanitariatów, ale chciałby poruszyć ponownie kwestię szerokości korytarzy w tzw. pawilonie. Zdaniem radnego zostały one zaprojektowane wadliwie, ponieważ nie zapewniają możliwości rekreacji dla uczniów w trakcie przerw.

Architekt Jerzy Łojko z Budowlanego Biura Inżynierskiego „ERECTA 2” w odpowiedzi przedstawił pisemną odpowiedź na zgłoszone w trakcie posiedzenia Komisji w dniu 15 marca 2006 roku wątpliwości wobec rozwiązań zawartych w projekcie rozbudowy Szkoły Podstawowej Nr 3 (załącznik nr 2 do protokołu). Jednocześnie zapewnił, że projekt posiada wszelkie wymagane przepisami uzgodnienia i pozwolenia, łącznie z opinią BHP i P-poż oraz SANEPIDU.

Architekt Tomasz Bartuś zapoznał zebranych z analizą stosunku łącznej powierzchni korytarzy do powierzchni sal dydaktycznych zarówno w istniejącej jak i projektowanej części szkoły. Z przedstawionych wyliczeń wynika, że w opracowanym przez BBI „ERECTA 2” projekcie ww. współczynnik jest korzystniejszy niż w „starym” budynku.
Jednocześnie poinformował, że istnieje możliwość powiększenia korytarzy w pawilonie o 12 m2 na obu poziomach, ale spowoduje to dysharmonię w architekturze obiektu oraz znacznie zwiększy koszt inwestycji. W opinii projektanta funkcję rekreacyjną w rozbudowywanym obiekcie pełnić będzie przede wszystkim oszklony i przestronny łącznik z salą gimnastyczną.

Radny Tadeusz Skłodowski stwierdził, że projektowany pawilon powinien zostać przeprojektowany i wyraził ubolewanie, że nie miał możliwości włączyć się wcześniej do prac nad projektem, gdyż jego zdaniem przystąpienie do realizacji tak poważnej inwestycji powinno było zostać poprzedzone konsultacjami oraz analizą opracowanych w przeszłości koncepcji rozbudowy tego obiektu.

Burmistrz Janusz Werczyński zapewnił, że takie konsultacje były przeprowadzane na każdym etapie projektowania inwestycji i przedstawił korespondencję z dyrektorem szkoły, Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców w sprawie uzgodnień szczegółów programu funkcjonalno – użytkowego obiektu. Przypomniał również, że Rada Miasta Marki była systematycznie informowana o przebiegu inwestycji.

W dalszej dyskusji udział wzięli radny Robert Tankiewicz, radny Tadeusz Skłodowski, Kierownik Referatu Inwestycji Andrzej Wlazłowski, architekci Jerzy Łojko i Tomasz Barciś oraz Burmistrz Janusz Werczyński.

Na zakończenie dyskusji radny Tadeusz Skłodowski powiedział: „dziękuję za wysłuchanie, przepraszam za zamieszanie, które w tym temacie zrobiłem, jeżeli kogoś uraziłem proszę wybaczyć, uważam że moja rola w tym miejscu się skończyła”.

Następnie przedstawiciel firmy BARLINEK S.A. Piotr Gregorczyk zapoznał zebranych ze szczegółami technicznymi, dotyczącymi podłogi sportowej „BARKIET SPORT”, która będzie zamontowana w projektowanej sali gimnastycznej oraz z certyfikatami, atestami i świadectwem kontrolnym tego produktu.

Wiceprzewodnicząca Urszula Paszkiewicz podziękowała przybyłym na posiedzenie Komisji gościom.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie porządku obrad.

Pkt. 2 Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 14.00 Wiceprzewodnicząca Urszula Paszkiewicz zamknęła posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

Protokołowała
Elżbieta Jurczyk
Wiceprzewodnicząca Komisji
Oświaty, Kultury i Sportu
Urszula Paszkiewicz

Powiadom znajomego