W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Uchwała XXIV/182/2005 Rady Miasta

Uchwała XXIV/182/2005 Rady Miasta

Uchwała nr XXIV/182/2005
Rady Miasta Marki
z dnia 26 stycznia 2005 roku

w sprawie Ramowego programu współpracy Miasta Marki
z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2005.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591
z późniejszymi zmianami) oraz art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia
2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późniejszymi zmianami) uchwala się, co następuje:

§ 1

Uchwala się Ramowy program współpracy Miasta Marki z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2005, stanowiący załącznik do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Marki.

§ 3

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


Załącznik do uchwały nr XXIV/182/2005 Rady Miasta Marki z dnia 26 stycznia 2005 roku

Ramowy program współpracy Miasta Marki z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2005

Postanowienia ogólne

1. Ramowy program współpracy Miasta Marki z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2005, zwany dalej „Programem współpracy”, jest elementem lokalnego systemu polityki społeczno-finansowej miasta.

2. Program współpracy określa podmioty, cele, formy współpracy, priorytetowe zadania publiczne, których realizacja będzie związana z udzieleniem pomocy ze środków publicznych oraz kryteria oceny wniosków.

Podmioty programu współpracy

Podmiotami Programu współpracy są:

1) Rada Miasta Marki, która ustala zadania publiczne, które mogą być wykonywane przy współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz wielkość środków przeznaczonych na realizację tych zadań w budżecie miasta,

2) Burmistrz Miasta Marki, który koordynuje realizację Programu współpracy, podejmuje współpracę z organizacjami pozarządowymi, dysponuje środkami w ramach budżetu, decyduje o przyznaniu dotacji i innych form pomocy poszczególnym organizacjom zgodnie z Programem współpracy i przedstawia roczne sprawozdanie z jego realizacji,

3) organizacje pozarządowe i inne podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy prowadzące swoją działalność na terenie miasta Marki lub dla jego mieszkańców, bez względu na siedzibę danej organizacji, które poinformowały o swojej gotowości do współpracy i działań na rzecz społeczności lokalnej.

Cele współpracy

Celami Programu współpracy miasta Marki z organizacjami pozarządowymi są:

1) stworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej mieszkańców i ich udziału w rozwiązywaniu lokalnych problemów,

2) umocnienie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycje,

3) wprowadzenie nowatorskich i bardziej efektywnych metod realizacji zadań publicznych oraz zaspokajanie potrzeb społeczności lokalnej,

4) wykorzystanie możliwości merytorycznych, którymi dysponują organizacje pozarządowe,

5) uzupełnienie działań miasta w zakresie nie obejmowanym przez struktury samorządowe,

6) odciążenie budżetu miasta poprzez wspieranie pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań publicznych,

7) poprawa jakości życia poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych,

8) otwarcie na innowacyjność i konkurencyjność poprzez umożliwienie organizacjom pozarządowym indywidualnego wystąpienia z ofertą realizacji konkretnych zadań publicznych.

Formy współpracy

1. Współpraca miasta Marki z podmiotami Programu współpracy odbywać się będzie w szczególności w formach określonych w art. 5 ustawy.

2. Współpraca może również przybierać formy wsparcia działalności organizacji pozarządowych poprzez:

1) pomoc w uzyskaniu lokalu na preferencyjnych warunkach,

2) udostępnianie lokali na spotkania,

3) współpracę w pozyskiwaniu środków z innych źródeł poprzez:

a) opiniowanie wniosków o granty i dotacje,

b) promowanie ciekawych programów mogących uzyskać środki ze źródeł trzecich,

c) udzielanie rekomendacji, wystawiania listów intencyjnych,

4) promocję działalności w mediach,

5) pomoc rzeczową.

3. Środki finansowe uzyskane od miasta w ramach programu współpracy nie mogą być wykorzystywane na:

a) budowę, zakup budynków lub gruntów, jeśli nie są to elementy niezbędne w realizacji projektu,

b) pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji (chyba, że stanowi niezbędny element w realizacji projektu),

c) działalność polityczną, religijną i światopoglądową,

d) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,

e) prowadzenia działalności gospodarczej.

Priorytetowe zadania publiczne

1. Program współpracy obejmuje sferę zadań publicznych, które należą do właściwości samorządu miasta Marki i są wymienione w art. 4 ustawy.

2. Priorytetowymi zadaniami miasta możliwymi do realizacji przez organizacje pozarządowe są:

z zakresu pomocy społecznej:

1) zapewnienie opieki i wychowania dzieciom częściowo pozbawionym opieki rodziców oraz dzieciom niedostosowanym społecznie, w szczególności poprzez prowadzenie i organizowanie świetlic środowiskowych,

2) udzielanie schronienia, posiłku, niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym, w tym osobom bezdomnym, w szczególności poprzez prowadzenie ośrodków dla osób bezdomnych,

3) realizacja programów służących aktywizacji i integracji społecznej osób w podeszłym wieku,

4) udzielanie pomocy rzeczowej, w tym żywnościowej, rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób,

z zakresu przeciwdziałania patologiom społecznym:

1) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii oraz nikotynizmu,

2) realizacja programów profilaktycznych dla dzieci, młodzieży oraz rodziców,

3) prowadzenie działalności promującej trzeźwość,

4) organizowanie wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym i narkomanii,

z zakresu ochrony i promocji zdrowia:

1) współpraca w zakresie domowej opieki hospicyjnej nad terminalnie chorymi na choroby nowotworowe,

2) opieka profilaktyczno-zdrowotna,

3) organizowanie dla dzieci środowisk zagrożonych problemem alkoholizmu wycieczek, zajęć z elementami socjoterapii, obozów, kolonii i półkolonii,

z zakresu oświaty i wychowania:

1) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych,

2) organizowania wypoczynku dzieci i młodzieży,

z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu:

1) prowadzenie zajęć sportowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych,

2) prowadzenie szkolenia sportowego dla dzieci, młodzieży i dorosłych w różnych dyscyplinach sportu w klubach sportowych i uczniowskich klubach sportowych,

3) organizowanie zajęć rekreacyjnych ogólnie dostępnych dla mieszkańców miasta,

4) organizacja otwartych imprez sportowych, rekreacyjnych, festynów, zabaw dla mieszkańców miasta,

5) uczestnictwo zawodników z klubów, ognisk i sekcji sportowych, reprezentantów miasta w rozgrywkach sportowych, turniejach, olimpiadach i zawodach o zasięgu regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym,

6) utrzymanie, remonty, konserwacja miejskiego obiektu sportowego,

z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji, podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości, rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej:

1) organizowanie wydarzeń (przedsięwzięć) kulturalnych, edukacyjnych, promocyjnych w szczególności: wystaw, koncertów, spektakli, występów artystycznych, konkursów, prelekcji, dyskusji, festiwali, przeglądów, prezentacji, plenerów, warsztatów, masowych imprez kulturalnych o charakterze festynów rodzinnych,

2) gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, udostępnianie i ochrona dóbr kultury, zwłaszcza dokumentowanie historii Marek, Mazowsza, dokonań upowszechniających wiedzę historyczną, tradycję, kulturę,

3) wydawanie publikacji związanych z kulturą dawnych i współczesnych Marek oraz z ich historią,

4) organizowanie uroczystości obchodów świąt państwowych i lokalnych rocznic.

Kryteria oceny wniosków

1. Podstawowym kryterium, decydującym o udzieleniu wsparcia dla organizacji, jest zgodność działalności statutowej z dziedziną zlecanego zadania oraz działalność na rzecz miasta i jego mieszkańców.

2. Pozostałe kryteria oceny projektów:

a) priorytet działalności,

b) koszty projektu,

c) perspektywy kontynuacji programu i źródła jego finansowania,

d) dokonania organizacji,

e) dotychczasowa współpraca z samorządem,

f) współpraca z innymi instytucjami publicznymi.

Powiadom znajomego