Uchwała XX/142/2004 Rady Miasta Marki
Uchwała XX/142/2004 Rady Miasta Marki Uchwała Nr XXl142/2004 Rady Miasta Marki z dnia 27 października 2004 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta Marki oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 w zw. z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) Rada Miasta Marki uchwala co następuje: §1 Burmistrz opracowuje projekt budżetu z uwzględnieniem w szczególności:a) przewidywanych stawek podatków i opłat lokalnych, b) założeń makroekonomicznych, w tym głównie prognozy kształtowania się cen towarów i usług konsumpcyjnych i inwestycyjnych, prognozy kształtowania się podstawowych stóp procentowych, prognozy zatrudnienia i wynagrodzeń w roku budżetowym, c) informacji o przyznanych kwotach subwencji i dotacji z budżetu państwa i prognozowanych dochodów z tytułu udziałów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa, d) informacji o wykonaniu budżetu za trzy pierwsze kwartały i przewidywanym wykonaniu budżetu za rok poprzedzający rok, którego dotyczy projekt uchwały budżetowej. §2 Objaśnienia do projektu budżetu obejmują:1) omówienie projektowanych dochodów z poszczególnych źródeł, 2) omówienie projektowanych wydatków z wyodrębnieniem wydatków majątkowych, 3) omówienie dotacji dla jednostek organizacyjnych. §3 1. Przewodniczący Rady Miasta w terminie 3 dni od dnia otrzymania projektu budżetu przesyła go wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego radnym.2. W trakcie prac nad projektem uchwały budżetowej komisje mogą żądać wyjaśnień od burmistrza lub osób przez niego upoważnionych. 3. W terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy komisje rady przedstawiają na piśmie swoje opinie Komisji Budżetowo-Gospodarczej. Wnioski radnych nie przyjęte przez komisje, na żądanie wnioskodawców, zamieszcza się w opiniach jako wnioski mniejszości. 4. Komisja Budżetowo-Gospodarcza, uwzględniając opinie innych komisji, przygotowuje i przesyła burmistrzowi do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy opinię zbiorczą o projekcie budżetu. Nieuwzględnione przez Komisję Budżetowo-Gospodarczą wnioski innych komisji oraz wnioski mniejszości zamieszcza się w opinii zbiorczej. §4 1. Burmistrz, rozpatrując wnioski zawarte w opinii zbiorczej, może je przyjąć wprowadzając do projektu budżetu stosowne poprawki.2. Burmistrz może w każdym czasie wprowadzić w projekcie budżetu zmiany wynikające z zaleceń zawartych w opinii o projekcie budżetu Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz informacji o wysokości planowanych dochodów gminy na dany rok budżetowy przedstawionych przez właściwe podmioty. 3. Burmistrz może wprowadzić do projektu budżetu inne zmiany nie później niż na 7 dni przed terminem sesji rady, w porządku obrad której przewidziane jest rozpatrzenie projektu uchwały budżetowej. Treść poprawek burmistrz niezwłocznie przesyła Komisji Budżetowo-Gospodarczej. §5 1. Przedmiotem głosowania podczas rozpatrywania projektu uchwały budżetowej są poprawki zgłoszone w opinii zbiorczej Komisji Budżetowo-Gospodarczej, które nie zostały uwzględnione przez burmistrza, wnioski i poprawki zgłoszone przez inne komisje rady, radnych lub burmistrza oraz wnioski mniejszości.2. Radni i burmistrz mogą zgłaszać poprawki do projektu budżetu na piśmie najpóźniej na 3 dni przed terminem sesji rady, w porządku obrad której przewidziane jest rozpatrzenie projektu uchwały budżetowej. §6 Zgłoszone wnioski do projektu uchwały budżetowej głosowane są w następującej kolejności: 1) głosowanie o odrzucenie projektu w całości, 2) głosowanie poprawek, przy czym: a) w pierwszej kolejności głosuje się poprawki, których przyjęcie lub odrzucenie rozstrzyga o innych poprawkach, b) w przypadku zgłoszenia kilku poprawek, jako pierwszą poddaje się pod głosowanie poprawkę najdalej idącą, 3) głosowanie projektu w całości w brzmieniu zaproponowanym przez burmistrza z uwzględnieniem poprawek wprowadzonych w trybie § 6 niniejszej uchwały oraz poprawek, które uzyskają wymaganą większość, 4) jeżeli żadna z poprawek nie uzyska wymaganej większości, poddaje się pod głosowanie projekt uchwały w brzmieniu zaproponowanym przez burmistrza z uwzględnieniem poprawek wprowadzonych w trybie § 6 niniejszej uchwały. § 10 Traci moc uchwała Nr XXIII/160/2001 Rady Miejskiej w Markach z dnia 28 marca 2001 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta Marki oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi.§ 12 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.Przewodnicząca Rady Miasta Marki dr Maria Przybysz-Piwko |