W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Burmistrz Miasta Marki - porozumienia

Burmistrz Miasta Marki - porozumienia

POROZUMIENIE
pomiędzy Zarządem Powiatu Wołomińskiego reprezentowanym przez: 1. Starostę Powiatu - Konrada Rytla, 2. Wicestarostę Powiatu - Grzegorza Dudzika, a Zarządem Miasta Marki reprezentowanym przez: 1. Burmistrza Miasta - Janusza Werczyńskiego, 2. Zastępcę Burmistrza - Krzysztofa Wnuka
zawarte w dniu 1 maja 2000r.
w sprawie powierzenia Gminie Miasto Marki prowadzenia zadań z zakresu właściwości Powiatu

Działając na podstawie art. 4 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. Nr 91, poz. 578) i uchwały Rady Powiatu Wołomińskiego nr V/22/99 z dnia 23 lutego 1999r. oraz uchwały Rady Miejskiej w Markach nr IX/65/99 z dnia 25 maja 1999r. strony porozumienia ustalają, co następuje:
§ 1. Zarząd Powiatu Wołomińskiego powierza a Zarząd Miasta Marki przyjmuje prowadzenie spraw, w tym wydawanie decyzji administracyjnych w pierwszej instancji, określonych w załącznikach nr 1, nr 2 i nr 3 do porozumienia.
§ 2. Strony porozumienia stwierdzają, że przejmujący posiada odpowiednie warunki techniczne i organizacyjne do realizacji zadań będących przedmiotem porozumienia.
§ 3. Starosta i upoważnieni przez niego pracownicy Starostwa posiadają prawo wglądu i kontroli realizacji zadań podlegających powierzeniu.
§ 4. W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów określonych w ustawach dotyczących zadań powierzonych, Starosta może rozwiązać porozumienie w trybie natychmiastowym.
§ 5. Wszelkie zmiany porozumienia muszą być dokonywane w formie pisemnej.
§ 6. 1. Porozumienie zostaje zawarte na czas nieokreślony.
2. Rozwiązanie może nastąpić za uprzednim sześciomiesięcznym wypowiedzeniem.
§ 7. 1. Środki finansowe na wykonywanie zadań powierzonych będą przekazywane w ratach miesięcznych płatnych z dołu do 15 dnia miesiąca według następujących zasad:
1) na 1 etat kalkulacyjny ustala się kwotę 1000,00 złotych,
2) na prowadzenie zadań z zakresu budownictwa ustala się 1,5 etatu,
3) na prowadzenie zadań z zakresu geodezji ustala się 1,5 etatu,
4) na prowadzenie zadań z zakresu ochrony środowiska ustala się 0,5 etatu.
2. Środki, o których mowa w ust. 1 będą waloryzowane w terminach do 1 czerwca każdego roku w drodze aneksów do niniejszego porozumienia.
§ 8. Porozumienie zostało sporządzone w czterech egzemplarzach pod dwa dla każdej strony.
§ 9. Porozumienie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
§ 10. Traci moc porozumienie zawarte w dniu 27 maja 1999r.
§ 11. Porozumienie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2000r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

Z ZAKRESU BUDOWNICTWA

I.
Z ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. Nr 89, poz. 414 z późniejszymi zmianami) z wyłączeniem spraw, w których inwestorem jest gmina, komunalna osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna:
1. udzielanie bądź odmawianie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych (art. 9, ust. 2),
2. nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienia nadzoru autorskiego (art. 19, ust. 1),
3. wydawanie pozwoleń na budowę (art. 28),
4. przyjmowanie zgłoszenia o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę (art. 30, ust. 1),
5. nakładanie obowiązku uzupełnienia zgłoszenia o brakujące dokumenty, zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót, o których mowa w art. 30 ust. 1 i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych (art. 30, ust. 1a i 3),
6. przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce obiektu budowlanego nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia (art. 31, ust. 2),
7. nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę (art. 31, ust. 3).
8. żądanie, ze względu na bezpieczeństwo ludzi lub mienia, przedstawienia danych o obiekcie budowlanym lub prowadzeniu robót związanych z rozbiórką tych obiektów (art. 31, ust. 4),
9. wydawanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego (art. 34, ust. 5),
10. nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym w określonym terminie a po jego bezskutecznym upływie, wydawanie decyzji o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę (art. 35, ust. 3),
11. wydawanie decyzji o odmowie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę, jeżeli na terenie, którego dotyczy projekt zagospodarowania działki lub terenu, znajduje się obiekt budowlany, w stosunku do którego orzeczono nakaz rozbiórki (art. 35, ust. 5),
12. wydawanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę (art. 36a, ust. 1),
13. uchylanie decyzji o pozwoleniu na budowę w przypadku istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia bez uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę (art. 36a, ust. 2),
14. stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę (art. 37, ust. 1),
15. przesyłanie decyzji o pozwoleniu na budowę organowi, który wydał decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, prowadzenie rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę i przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę (art. 38, ust. 1 i 2),
16. przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby (art. 40),
17. przyjmowanie zgłoszeń o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, na które jest wymagane pozwolenie na budowę (art. 41, ust. 4),
18. nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczenia obiektu w terenie, a po wybudowaniu, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów wymagających zgłoszenia (art. 43, ust. 2),
19. wydawanie odpłatnie dzienników budów (art. 45, ust. 1),
20. rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości (art. 47, ust. 2),
21. przyjmowanie zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do użytkowania obiektu budowlanego, zgłaszanie sprzeciwu (art. 54, ust. 1).
22. przyjmowanie zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia (nie wymagających pozwolenia na budowę) (art. 57, ust. 5),
23. przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu robót prowadzonych po przystąpieniu do użytkowania na podstawie pozwolenia na użytkowanie (art. 59, ust. 4a),
24. wydawanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (art. 59, ust. 1),
25. odmawianie udzielania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego (art.59, ust. 5),
26. przesyłanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu organowi, który wydał decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (art. 59, ust. 6),
27. udzielanie pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego (art.71, ust. 1),
28. prowadzenie ujednoliconej ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych (art. 81, ust. 1, pkt 3),
29. stosowanie art. 81 ust. 1, 3, 4 i art. 81c ust. 2 i 4,
30. przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego oraz zawiadamianie tych organów o stwierdzonych nieprawidłowościach przy wykonywaniu robót budowlanych lub utrzymaniu obiektów budowlanych (art. 82b, ust. 1),
31. uczestniczenie, na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych, udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami (art. 82b, ust. 2),
32. wznawianie postępowania lub wszczynanie z urzędu postępowania w przypadku ustalenia przez organy nadzoru budowlanego okoliczności uzasadniających wznowienie postępowania albo stwierdzenie nieważności decyzji (art. 84b, ust. 3).

II.
Z ustawy z dnia 24 czerwca 1996r. o własności lokali (Dz.U. Nr 85, poz. 288 z późniejszymi zmianami):
1. wydawanie zaświadczeń stwierdzających spełnienie wymagań ustawy odnośnie samodzielności lokalu mieszkalnego lub lokalu wykorzystywanego zgodnie z przeznaczeniem na cele inne niż mieszkalne.
III.
Z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 listopada 1994r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz.U. Nr 119, poz. 570).
1. wydawanie zaświadczeń dla właścicieli domów jednorodzinnych, potwierdzających powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu.
IV.
Sporządzanie i przekazywanie danych statystycznych dotyczących ruchu budowlanego i innych sprawozdań w zakresie spraw wymienionych w punkcie 1.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

Z ZAKRESU GEODEZJI

I.
Z ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. Nr 30, poz. 163 z późniejszymi zmianami):
1. przyjmowanie zawiadomień o zniszczeniu znaków geodezyjnych i budowli triangulacyjnych (art. 15, ust. 3),
2. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów (art. 22),
3. udzielanie informacji o gruntach i budynkach zawartych w operacie ewidencyjnym (art. 24 ust. 2),
4. wydawanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (art. 24, ust. 3),
5. sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków (art. 25 ust. 2).

II.
Przejmujący zapewnia odpowiednie warunki organizacyjno-techniczne dla prowadzenia powierzonych zadań:
1. Obsadę kadrową spełniającą następujący warunek:
* pracownicy powinni posiadać wykształcenie wyższe lub średnie w dziedzinie geodezji, w tym co najmniej jedna osoba kontrolująca (wykonująca) prace niezbędne do wykonywania wpisów w księgach wieczystych, powinna posiadać uprawnienia zawodowe z zakresu rozgraniczeń i podziałów nieruchomości oraz sporządzenia dokumentacji do celów prawnych (art. 42 ustawy "Prawo geodezyjne i kartograficzne").
2. Sprzęt komputerowy pozwalający na prowadzenie części tabelaryczno-opisowej operatu ewidencji gruntów metodami informatycznymi, tj. minimum jedno stanowisko komputerowe. Zaleca się sprzęt o następujących parametrach:
* komputer 333 Mhz, 32 Mb SDRAM, HDD 6,4 Gb,
* monitor 17 cal,
* drukarka 15 cal,
* oprogramowanie podstawowe (DOS 6,2; Windows 95).
3. Pomieszczenia z zabezpieczonymi warunkami p.poż. i bhp z przeznaczeniem na:
* archiwum,
* aktualizację i korzystanie z danych ewidencji (ze sprzętem komputerowym),
* pomieszczenie dla korzystających z zasobu geodetów uprawnionych i innych osób.

ZAŁĄCZNIK Nr 3

Z ZAKRESU OCHRONY ŚRODOWISKA

Z ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U. Nr 16, poz. 77 z późniejszymi zmianami):
1. wydawanie decyzji zezwalającej na wyłączenie z produkcji gruntów rolnych, przeznaczonych na cele nierolnicze i nieleśne (art. 11),
2. naliczanie należności i opłat rocznych z tytułu wyłączenia gruntów rolnych oraz dokonywanie zwrotów należności w przypadku przewidzianych w ustawie (art. 12 i 13),
3. odstępowanie od naliczania opłat w przypadkach określonych w art. 12a,
4. nakładanie obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania próchnicznej warstwy gleby z gruntów rolnych oraz torfowisk (art. 14 ust. 1),
5. naliczanie opłat za niewykonanie obowiązku określonego w art. 4 ust. 1 (art. 14 ust. 2),
6. dokonywanie rekultywacji na cele rolne gruntów na obszarach rolnych zdewastowanych lub zdegradowanych przez nieustalone osoby lub w wyniku klęsk żywiołowych (art. 20 ust. 2),
7. wydawanie decyzji w sprawie rekultywacji i zagospodarowania gruntów rolnych i leśnych (art. 22 ust. 2),
8. przyjmowanie informacji o powstałych zmianach w zakresie gruntów podlegających rekultywacji (art. 22 ust. 3),
9. odprowadzanie dochodów finansowych, związanych z wyłączeniem z produkcji i rekultywacją gruntów rolnych, na konto Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych (art. 23 ust. 3),
10. uzgadnianie z dysponentem Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych, skutków finansowych decyzji, o których mowa w art. 20 ust. 2 (art. 25 ust. 5),
11. sprawowanie kontroli wykonywania obowiązków ustalonych na podstawie upoważnienia Starosty oraz wszczynanie postępowania egzekucyjnego w administracji, w przypadkach stwierdzenia niewykonania tych obowiązków (art. 26 ust. 1),
12. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie zadań realizowanych z upoważnienia Starosty (art. 33).




ANEKS Nr 2
do porozumienia z dnia 1 maja 2000r. spisany w dniu 2 stycznia 2002r., na podstawie § 5 i § 7 w/w Porozumienia, pomiędzy: Zarządem Powiatu Wołomińskiego, reprezentowanym przez: 1. Starostę Powiatu - Konrada Rytla, 2. Wicestarostę Powiatu - Grzegorza Budzika a Zarządem Miasta Marki, reprezentowanym przez: 1. Burmistrza Miasta - Janusza Werczyńskiego, 2. Zastępcę Burmistrza - Krzysztofa Wnuka.

§ 1. Umawiające się strony ustalają na 2002 rok następujące kwoty na finansowanie zadań powierzonych:
1. Ustala się kwotę 1.200,00 zł na 1 etat kalkulacyjny miesięcznie.
2. Na realizację zadań z zakresu budownictwa określonych w załączniku nr 1 ustala się 1,5 etatu kalkulacyjnego na kwotę 1.800,00 zł.
3. Na realizację zadań z zakresu geodezji określonych w załączniku nr 2 ustala się 1,5 etatu kalkulacyjnego na kwotę 1.800,00 zł.
4. Na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska określonych w załączniku nr 3 ustala się 0,5 etatu na kwotę 600,00 zł.
5. Łącznie Zarząd Powiatu Wołomińskiego przekazuje Miastu Marki środki na sfinansowanie 3,5 etatu.
6. Przekazywanie środków na realizację w/w zadań odbywać się będzie w miesięcznych ratach.

§ 2. Strony ustalają, że rozliczenie finansowe przekazanych środków Gmina składa do Powiatu w terminie 30 dni po dokończeniu danego kwartału.
Sprawozdanie sporządza się na druku określonym w odrębnym przepisach dla sprawozdań z wykonania planu wydatków samorządowych jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.
§ 3. Pozostałe postanowienia porozumienia pozostają bez zmian.

§ 4. Aneks sporządzono w czterech egzemplarzach, po 2 egz. dla każdej ze stron.

Powiadom znajomego