W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Pełnomocnictwa

Pełnomocnictwa

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze:


PEŁNOMOCNICTWA
obowiązujące w sprawach podatkowych

Z chwilą złożenia w Urzędzie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, powstaje obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł na rachunek Gminy Miasto Marki numer: 91 8015 0004 0195 6412 2021 0001.


Uwaga! Zmiany w zakresie pełnomocnictw od 2016 roku

Informuje się, że od 1 stycznia 2016 roku obowiązują nowe zasady i formularze, na których będzie można udzielić pełnomocnictwa w sprawach podatkowych.

Obecnie obowiązujące pełnomocnictwa:

• do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej,
UPL-1P do pobrania - plik PDF
• szczególne,
PPS-1 do pobrania - plik PDF
• do doręczeń,
PPD-1 do pobrania - plik PDF
• ogólne
PP0-1 do pobrania - plik PDF
- składane są na formularzach określonych przez Ministra Finansów.


Pełnomocnictwa dołączone do akt sprawy przed dniem 1 stycznia 2016 roku, a także ich urzędowo poświadczone odpisy oraz uwierzytelnione odpisy, uznaje się za pełnomocnictwa szczególne w rozumieniu art. 138e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (teks jednolity Dz. U. z 2017r., poz. 201 z późn. zm.). Wobec powyższego pełnomocnictwa złożone w latach ubiegłych w sprawach podatku od nieruchomości traktowane będą jak pełnomocnictwa szczególne, udzielone do spraw załatwianych w 2016 roku. W przypadku złożenia pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przed dniem 1 stycznia 2016 roku, nie ma obowiązku ponownego składania pełnomocnictwa według nowego wzoru. Wcześniejsze pełnomocnictwa zachowają moc do czasu ich wygaśnięcia lub odwołania.

Ponadto, od 1 lipca 2016 roku weszły w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważnia do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej. Pełnomocnictwo ogólne mocodawca może zgłosić w formie elektronicznej do Ministra Finansów – Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych. Pełnomocnictwo ogólne można również zgłosić za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Składanie pełnomocnictw ogólnych (ich zmiana i odwołanie) nie podlega opłacie skarbowej.


Zmiana pełnomocnictwa:

• zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu / pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej,
OPL-1P do pobrania - plik PDF
• zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń,
OPD-1 do pobrania - plik PDF
• zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego,
OPS-1 do pobrania - plik PDF
• zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa ogólnego.
OPO-1do pobrania - plik PDF

Załączniki

Powiadom znajomego