W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach

Ochrona Środowiska
Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Sposób załatwienia sprawy.
• Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczyna się na wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia.
• Decyzja jest wydawana po uzyskaniu wymaganych ustawą opinii i uzgodnień.
• Wniosek może zostać złożony w Kancelarii Urzędu Miasta Marki ( pokój 13) osobiście lub może być przesłany pocztą.
• Decyzja może zostać odebrane osobiście lub może zostać przesłane pocztą za potwierdzeniem odbioru.

Wymagane dokumenty.
Wniosek powinien zawierać następujące dane:
• imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia.
• w przypadku ustanowienia pełnomocnika jego dane osobowe i adresowe.
• określenie rodzaju planowanego przedsięwzięcia, na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1839)
Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych warunkach należy dołączyć:
1. Właściwe załączniki spośród wymienionych w art. 74 ust. 1 ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenie na oddziaływanie na środowisko.
2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Wytyczne do sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.
Karta informacyjna przedsięwzięcia, odniesiona do całości terenu winna zawierać dane określone w art.62a ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenie na oddziaływanie na środowisko, w szczególności dane:
1. Rodzaj (rodzaj i cechy przedsięwzięcia,, rodzaj działalności związanej z przedsięwzięciem),
2. Skala przedsięwzięcia (np. parametry produkcji, długość dla inwestycji liniowych itp.) i wielkość zajmowanego terenu oraz ich wzajemne proporcje:
• powierzchnia całej nieruchomości, na której planowane jest przedsięwzięcie
• powierzchnia nieruchomości przeznaczona bezpośrednio pod planowane przedsięwzięcie
• powierzchnia użytkowa planowanych obiektów,
3. Usytuowanie przedsięwzięcia (w tym lokalizacja, opis terenów przyległych i występujących w zasięgu oddziaływania przedsięwzięcia wraz z odniesieniem do najbliższej zabudowy mieszkaniowej), dane adresowe terenu i oznaczenie geodezyjne dotyczące działek (numer, arkusz, obręb, powierzchnia w m2, właściciel: imię nazwisko lub nazwa, adres),
4. Dotychczasowy sposób wykorzystywania terenu na którym planuje się lokalizację przedsięwzięcia oraz ewentualnych obiektów budowlanych, w tym pokrycie szatą roślinną (istniejącą i planowaną , określenie ewentualnych kolizji), opis istniejącej infrastruktury technicznej, walorów przyrodniczych i krajobrazowych terenu na którym planowane jest usytuowanie przedsięwzięcia,
5. Dane o możliwym zagrożeniu środowiska - zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności do samooczyszczania się środowiska i odnawianie się zasobów naturalnych,
6. Dane o przewidywanej ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii,
7. Powiązanie z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowanie się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na terenach nieruchomości sąsiednich,
8. Obsługa komunikacyjna:
• lokalizacja wjazdu i wyjazdu,
• ilość miejsc parkingowo-postojowych na terenie objętym inwestycją,
• ilość samochodów osobowych (szt./dobę)
• ilość samochodów ciężarowych i innych pojazdów (szt./dobę)
10. Dane o rodzaju technologii,
11. Dane o ewentualnych wariantach przedsięwzięcia,
12. Dane o rozwiązaniach chroniących środowisko,
13. Dane o rodzajach i przewidywanej ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko, w tym związane z :
a) emisją do powietrza
b) emisją hałasu
c) odprowadzaniem ścieków socjalno–bytowych
d) odprowadzaniem ścieków przemysłowych
e) odprowadzaniem wód opadowych i roztopowych
f) gospodarką odpadami- przewidywanych ilościach i rodzajach wytwarzanych odpadów oraz ich wpływie na środowisko,
14. Dane o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko
15. Dane o obszarach podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz korytarzach ekologicznych znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia
16. Czy dla projektowanej inwestycji planuje się utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania (dla przedsięwzięć wymienionych w art. 135 Prawa ochrony środowiska), spowodowane tym, że mimo zastosowanych dostępnych rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych nie mogą być dotrzymane standardy jakości środowiska poza terenem zakładu lub innego obiektu.
17. Przedsięwzięcia realizowane i zrealizowane, znajdujące się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia - w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem,
18.Ryzyko wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej,
19. Prace rozbiórkowe dotyczące przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

Kartę informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.
Dodatkowe informacje.
1. Druki wniosków dostępne są w Urzędzie, pok. A4 oraz na stronie BIP.
2. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu inwestycji oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich, a wnioskodawcy, który nie uzyskał praw do terenu nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją.

Opłaty.
Pobierana jest opłata skarbowa za:
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia - 205 zł
- pełnomocnictwo – 17 zł
Zwolnione od opłaty skarbowej są jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego.

Termin załatwienia.
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego i procedurą w sprawie ocen oddziaływania na środowisko określoną w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
Jednostka odpowiedzialna.
Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 05-270 Marki, Al. Marsz. J. Piłsudskiego 95, pok. 4, tel. 781-10-03, 22 123-96-21; e-mail: srodowisko@marki.pl

Tryb odwoławczy.
Szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera wydana decyzja.

Podstawa prawna.
1. Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
wniosek do pobrania - https://marki.miasto.plus/

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
plik PDF,

Powiadom znajomego