Odbieranie odpadów komunalnych - rejestr działalności regulowanej
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - wniosek o wydanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
plik PDF, Przedsiębiorca zamierzający na terenie miasta Marki prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych miasta Marki. Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych prowadzi Burmistrz Miasta Marki. Wpis do powyższego rejestru oraz wszelkie zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Burmistrz Miasta Marki na pisemny wniosek przedsiębiorcy. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej powinien zawierać: 1. nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy, 2. numer identyfikacji podatkowej przedsiębiorcy (NIP), 3. numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada, 4. określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych z podaniem kodu odpadu. Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych miasta Marki przedsiębiorca zobowiązany jest dołączyć (zgodnie z art. 9c ust. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach): 1. dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50,00zł [opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie nowelizacji ustawy posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych] (opłata skarbowa za zmianę wpisu - 25,00zł), 2. oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wpis będzie dokonywany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Burmistrz Miasta Marki dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy. Przedsiębiorca wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach do niego dołączonych, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian. Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej 3. Ustawa z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców Wzór wniosku i oświadczenia dostępny jest poniżej lub w Urzędzie Miasta Marki (pok. Nr 4) oraz w BIP na stronie internetowej: www.marki.pl Wykreślenie z rejestru działalności regulowanej jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku złożenia stosownego wniosku o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Stosowny wniosek składa się na podstawie art. 9i ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. W myśl art. 9i ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do organu prowadzącego rejestr, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.
Dokumenty do pobrania: Wnioski dostępne są pod linkiem: https://marki.miasto.plus/ Rejestr Działalności Regulowanej pod linkiem: http://czyste.marki.pl/21-wykaz_firm
|