W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Rewizyjna Rady Miasta Marki

Komisja Rewizyjna Rady Miasta Marki

Protokół nr 14
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej,
które odbyło się w dniu 30 maja 2007 roku

O godzinie 15.30 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych Przewodnicząca Izabela Brzezińska (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu). Następnie przedstawiła porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przedstawienie porządku posiedzenia.
3. Zgłoszenie wniosków do porządku posiedzenia.
4. Zatwierdzenie protokołu nr 13 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 9 maja 2007 roku.
5. Przedstawienie pisma radnego Jana Orłowskiego oraz udzielenie odpowiedzi na ww. pismo.
6. Dyskusja na temat kontrolowanych stawek czynszu za wynajem lokali komunalnych oraz pod działalność gospodarczą
7. Sprawy różne.
8. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt 3. Zgłoszenie wniosków do porządku posiedzenia.

Nie zostały zgłoszone żadne wnioski do porządku posiedzenia.

Pkt 4. Zatwierdzenie protokołu nr 13 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 9 maja 2007 roku.

Po zapoznaniu się z ww. protokołem Komisja Rewizyjna w drodze głosowania jednogłośnie przyjęła treść protokołu.

Pkt 5. Przedstawienie pisma radnego Jana Orłowskiego oraz udzielenie odpowiedzi na ww. pismo.

Przewodnicząca Komisji Izabela Brzezińska odczytała pismo radnego Jana Orłowskiego (pismo stanowi załącznik nr 2 do protokołu) oraz przygotowaną odpowiedź na pismo (odpowiedź stanowi załącznik nr 3 do protokołu).

Nie została podjęta dyskusja w tym punkcie porządku obrad.

Radny Ryszard Korotko zwrócił się z prośbą o doręczanie członkom Komisji porządku posiedzenia.

Przewodnicząca Izabela Brzezińska przypomniała, że zarówno termin jak i porządek obrad dzisiejszego posiedzenia Komisji został ustalony na posiedzeniu w dniu 9 maja br.
W związku z uwagą radnego Przewodnicząca zapewniła, że porządek posiedzenia będzie każdorazowo doręczany.

Pkt 6. Dyskusja na temat kontrolowanych stawek czynszu za wynajem lokali komunalnych oraz pod działalność gospodarczą

Radny Ryszard Korotko powiedział m.in., że:
• nie widzi możliwości podjęcia dyskusji w tym punkcie porządku obrad ponieważ nie zostały doręczone Komisji nowe dokumenty, o które Komisja występowała,
• nie widzi przeszkód, aby „delikatnie” rozszerzyć zakres kontroli o dzierżawy gruntów,
• jego zdaniem urzędnicy lekceważą prace Komisji Rewizyjnej,
• ma już przygotowane wnioski, ale ich nie napisze dopóki nie dostanie wszystkich żądanych dokumentów,
• jego podstawowym wnioskiem jest: „(…) totalny brak, jakiejkolwiek polityki mieszkaniowej w wynajmowaniu lokali komunalnych i gruntów pod działalność gospodarczą (…)”,
• Komisja Rewizyjna sama nie może rozszerzać zakresu kontroli i wyraził zdziwienie, że Komisja „broni się” przed „delikatnym” rozszerzeniem zakresu kontroli o dzierżawy gruntów komunalnych.

Radny Jan Orłowski powiedział m.in., że:
• przygotował podsumowanie skontrolowanych dokumentów i ma wiele uwag: nie podoba mu się że każdorazowo trzeba występować pisemnie o przygotowanie nowych dokumentów; jego zdaniem umowy są niezgodne z prawdą; w tzw. kamienicach niektórzy mają ogródki, garaże, komórki i za to nie płacą; stawki za wynajem zwierane są niekorzystne i nie zgodne z obowiązującym prawem umowy i brakuje na nich podpisów Radców Prawnych; nie wie kto pobiera opłaty za bilbordy umieszczone na budynkach komunalnych;
• stwierdził, że skoro Komisja Rewizyjna nie może uporać się z kontrolą należy wystąpić do NIK-u o przeprowadzenie kontroli na terenie miasta,
• zaproponował, aby Wydział Zarządu Mieniem Komunalnym przygotował nową listę majątku komunalnego.

Radny Bogusław Dąbkowski:
• jego zdaniem w dotychczas kontrolowanych umowach nie zostały stwierdzone duże nieprawidłowości;
• podkreślił, że nie można rozszerzać kontroli w nieskończoność; trzeba zakończyć zaplanowaną kontrolę i np. w 2008 roku przeprowadzić kontrolę dzierżawionych gruntów;

Radna Urszula Paszkiewicz zaproponowała, aby Komisja zapoznała się ze wszystkimi dokumentami, a następnie zaprosiła na posiedzenie Burmistrza, który udzieli wszelkich wyjaśnień i dopiero wówczas Komisja sformułuje ostateczne wnioski.

Przewodnicząca Komisji Izabela Brzezińska:
• kilkakrotnie proponowała członkom Komisji sformułowanie wstępnych wniosków pokontrolnych na podstawie już zbadanych dokumentów,
• zwróciła się do członków Komisji z prośbą o formułowanie wniosków pokontrolnych w formie pisemnej z podaniem konkretnych przykładów nieprawidłowości - adresy nieruchomości;
• jej zdaniem nie ma potrzeby występowania do NIK–u z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli,
• kilkakrotnie przypominała zakres kontroli sformułowany przez Komisję „Kontrola stawek czynszu za lokale komunalne, w tym wynajmowane pod działalność gospodarczą”; wyjaśniła, że zgodnie ze Statutem Miasta Komisja Rewizyjna nie może samodzielnie zmieniać zakresu kontroli, ale może wystąpić do Rady Miasta ze stosownym wnioskiem,
• stwierdziła również, że Komisja otrzymała dokumenty związane z przedmiotem kontrolą; natomiast nie otrzymała dokumentów dotyczących dzierżawy bo o nie nie występowała; stąd nieporozumienie i niesłuszne zarzuty wobec pracowników Urzedu.

Na zakończenie Przewodnicząca Komisji zobowiązała się do przygotowania materiałów jeszcze raz na następne posiedzenie Komisji.

Na tym zakończona została dyskusja w tym punkcie porządku obrad.

Pkt 7. Sprawy różne.

Radny Bogusław Dąbkowski przypomniał, że w planie pracy Komisji jest zapis dotyczący ewidencji terenów zielonych.

Ustalono, że radni Bogusław Dąbkowski i Ryszard Korotko zajmą się przygotowaniem niezbędnej dokumentacji dla zadania „Kontrola zleceń dotyczących planowania przestrzennego i ewidencji terenów zielonych, z przeznaczeniem na małe tereny rekreacyjne”.

Pkt 8. Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 16.30 Przewodnicząca Izabela Brzezińska zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

protokołowała
Małgorzata Mincberg
Przewodnicząca Komisji
Izabela Brzezińska

Powiadom znajomego