W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Rewizyjna Rady Miasta Marki

Komisja Rewizyjna Rady Miasta Marki

Protokół Nr 6
ze wspólnego posiedzenia Komisji Rewizyjnej,
Komisji Budżetowo – Gospodarczej,
Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska
i Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,
które odbyło się w dniu 24 stycznia 2007 roku

Przewodniczący Komisji Budżetowo – Gospodarczej Filip Rżewski przywitał wszystkich zebranych (lista obecności Komisji stanowi załącznik nr 1 do protokołu) i poinformował, że powodem zaproszenia członków wszystkich Komisji Rady Miasta Marki na spotkanie było umożliwienie radnym zapoznania się z kandydatem na stanowisko Sekretarza Miasta Marki, Panem Grzegorzem Dudzikiem.

Następnie głos zabrał Burmistrz Janusz Werczyński, który przypomniał że w dniu 27 grudnia 2006 roku Rada Miasta Marki podjęła uchwałę Nr III/13/2006 w sprawie odwołania Pani Marii Kwiatkowskiej ze stanowiska Sekretarza Miasta Marki, w związku z jej przejściem na emeryturę. Jednocześnie stwierdził, że dla sprawnego funkcjonowania urzędu niezbędne jest powołanie właściwej i kompetentnej osoby do pełnienia tej funkcji.
Następnie Burmistrz przedstawił Pana Grzegorza Dudzika, który przez 8 lat pełnił funkcję wicestarosty powiatu wołomińskiego, omówił jego kwalifikacje, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, a następnie oddał głos kandydatowi.

Pan Grzegorz Dudzik uzupełnił wypowiedź Burmistrza Janusza Werczyńskiego, poinformował radnych, że zarówno jego wykształcenie jak i doświadczenie zawodowe związane jest z pracą w administracji samorządowej: był radnym miasta Zielonka (dwie kadencje), w zakresie pełnionej funkcji wicestarosty (dwie kadencje) zajmował się edukacją, kulturą, opieką społeczną i ochroną zdrowia.

Radny Paweł Adamczyk zapytał o to, jak kandydat wyobraża sobie pracę na stanowisku sekretarza?

Pan Grzegorz Dudzik odpowiedział, że według niego najważniejszą rolą sekretarza gminy jest bieżący nadzór nad pracą urzędu oraz wprowadzanie nowych rozwiązań i technologii w celu usprawnienia obsługi interesantów.

Radny Jan Orłowski wyraził wątpliwość, czy czynna działalność kandydata w stowarzyszeniu „Porozumienie dla Zielonki” nie będzie kolidowała z jego obowiązkami zawodowymi.

Pan Grzegorz Dudzik wyjaśnił, że jest to stowarzyszenie wolontarystyczne, zrzeszające osoby czynnie działające na rzecz rozwoju miasta Zielonka, zapewnił że jako mieszkaniec Zielonki jest zainteresowany rozwojem tego miasta, ale nie powoduje to kolizji z pracą zawodową.

Radny Tadeusz Skłodowski zapytał:
- dlaczego nie został ogłoszony konkurs na stanowisko sekretarza;
- o przynależność partyjną kandydata;
- „jako wicestrosta sporo miał Pan wpływu na to co się działo w powiecie w ostatnich ośmiu latach i sądzę że sporo miał Pan wpływu na to co się działo na styku Starostwo - Marki (...) co Pan Grzegorz Dudzik szczególnie zrobił dla miasta Marki?”
Wyraził również ubolewanie, że kandydat nie jest mieszkańcem miasta Marki oraz zasugerował przeniesienie na grunt marecki doświadczeń w funkcjonowaniu urzędu w Zielonce – zdaniem radnego kontakty między mieszkańcami, a urzędem są w Zielonce lepiej rozwiązane niż w Markach.

W odpowiedzi na pierwsze z ww. pytań Burmistrz Janusz Werczyński wyjaśnił, że w odróżnieniu od naboru na pozostałe stanowiska w urzędzie, nie istnieje ustawowy obowiązek ogłaszania konkursu na funkcję sekretarza oraz skarbnika. Dodał jednocześnie, że są to szczególne stanowiska w samorządzie gminnym, a procedura konkursowa nie daje gwarancji wyboru właściwego kandydata.

W odniesieniu do pozostałych pytań, Pan Grzegorz Dudzik odpowiedział, że:
- nie należy do żadnej partii politycznej;
- w zakresie swoich obowiązków jako wicestarosta współpracował m. in. z Mareckim Ośrodkiem Kultury, ośrodkami szkolno – wychowawczymi, funkcjonującymi na terenie miasta, z Ośrodkiem Pomocy Społecznej – pomoc osobom niepełnosprawnym, z Gminnym Centrum Reagowania Kryzysowego;
Dodał, że mieszka w Zielonce, ale historycznie Zielonka była częścią gminy Marki. Stwierdził również, że w jego ocenie należy analizować i wdrażać możliwie jak najwięcej sprawdzonych procedur, w zakresie poprawy funkcjonowania obsługi interesanta, czerpiąc wzorce nie tylko z doświadczeń gmin sąsiednich.

Burmistrz Janusz Werczyński uzupełnił wypowiedź Pana Grzegorza Dudzika, że gmina Zielonka wprowadziła elektroniczny system obsługi klienta, ale jest to jedna z najdroższych – pod względem kosztów administracji – gmin w Polsce. Jednocześnie przypomniał, że jednym z priorytetów realizowanych zarówno w poprzedniej, jak i w bieżącej kadencji jest ograniczenie wydatków na administrację samorządową.

W dalszej części dyskusji poruszone zostały m. in. kwestie promocji miasta, współpracy z organizacjami pozarządowymi, współpracy z gminami powiatu wołomińskiego w ramach planów budowy trasy S-8.

Na tym zakończyła się prezentacja kandydata na stanowisko Sekretarza miasta Marki.

Następnie Przewodniczący Komisji Budżetowo – Gospodarczej Filip Rżewski przedstawił porządek obrad:

1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
3. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie powołania Sekretarza Miasta Marki (Druk nr 21).
4. Sprawy różne.
5. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt. 2 Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.

Burmistrz Janusz Werczyński zgłosił wniosek o uzupełnienie porządku obrad Komisji Budżetowo – Gospodarczej o wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie nieskorzystania z przysługującego gminie prawa pierwokupu (Druk nr 24).

Komisja Budżetowo – Gospodarcza w drodze głosowania jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad z uwzględnieniem wniosku, złożonego przez Burmistrza Janusza Werczyńskiego (w głosowaniu brało udział 10 radnych).

Pkt. 3 Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie powołania Sekretarza Miasta Marki (Druk nr 21).

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały w sprawie powołania Sekretarza Miasta Marki:

Głosowanie Komisji Budżetowo – Gospodarczej:
za wydaniem pozytywnej opinii - 9
przeciwko – 0
wstrzymało się – 2

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, zawarty w Druku nr 21.

Głosowanie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu:
za wydaniem pozytywnej opinii - 7
przeciwko – 0
wstrzymało się – 3

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, zawarty w Druku nr 21.

Głosowanie Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska:
za wydaniem pozytywnej opinii - 7
przeciwko – 0
wstrzymało się – 3

Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, zawarty w Druku nr 21.

Głosowanie Komisji Rewizyjnej:
za wydaniem pozytywnej opinii - 3
przeciwko – 0
wstrzymało się – 2

Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, zawarty w Druku nr 21.

Pkt. 4 Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie nieskorzystania z przysługującego gminie prawa pierwokupu (Druk nr 24).

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 3 do protokołu Komisji Budżetowo - Gospodarczej.

Burmistrz Janusz Werczyński wyjaśnił, że ww. projekt uchwały dotyczy działki o numerze ewidencyjnym 52/116 z obrębu 4-11, położonej przy ul. Żurawiej i poinformował, że nie ma powodu dla którego gmina powinna skorzystać z prawa pierwokupu, bowiem nieruchomość nie jest przeznaczona na realizację celów publicznych.

Nie została podjęta dyskusja w tym punkcie porządku obrad.

Następnie Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały w sprawie nieskorzystania z przysługującego gminie prawa pierwokupu.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, zawarty w Druku nr 24.

Pkt. 5 Sprawy różne.

Nie zgłoszono żadnych spraw.

Pkt. 6 Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 14.00 Przewodniczący Komisji Budżetowo – Gospodarczej Filip Rżewski zamknął wspólne posiedzenie Komisji Rewizyjnej, Komisji Oświaty, Kultury i Sportu, Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska oraz Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Protokołowała
Elżbieta Jurczyk
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej - Izabela Brzezińska
Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej - Filip Rżewski

Powiadom znajomego