W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Budżetowo-Gospodarcza

Komisja Budżetowo-Gospodarcza

Protokół nr 7
z posiedzenia Komisji Budżetowo - Gospodarczej,
które odbyło się w dniu 16 lutego 2007 roku

O godzinie 16.00 posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Filip Rżewski, przywitał wszystkich zebranych i stwierdził quorum (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu) a następnie przedstawił porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
3. Analiza i wydanie opinii nt. projektu budżetu miasta Marki na 2007 rok (głosowanie).
4. Analiza i wydanie opinii nt. projektu „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Marki na lata 2007-2020.
5. Analiza i wydanie opinii nt. projektów uchwał przedłożonych Komisji do zaopiniowania.
6. Sprawy różne.
7. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt. 2 Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.

Przewodniczący Filip Rżewski poinformował o projektach uchwał, które Przewodnicząca Rady skierowała pod obrady Komisji (pisma stanowią załącznik nr 2 do protokołu), które zostaną rozpatrzone w punkcie 5. porządku obrad:
1) w sprawie nieskorzystania z przysługującego gminie prawa pierwokupu (Druk nr 30),
2) w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie do zasobu nieruchomości gminnych, zabudowanej nieruchomości gruntowej (Druk nr 29),
3) w sprawie uchylenia uchwały Rady Miasta Marki nr IV/22/2007 z dnia 24 stycznia 2007 roku, zmieniającej uchwałę nr III/11/2006 Rady Miasta Marki z dnia 24 grudnia 2006 roku w sprawie wydatków budżetu Miasta Marki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006 (Druk nr 32).

Nie została podjęta dyskusja w tym punkcie porządku obrad

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia zaproponowanego Porządku obrad:

Głosowanie:
za przyjęciem – 8
przeciwko – 0
wstrzymało się – 1
W głosowaniu brało udział 9. radnych.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza zatwierdziła porządek obrad.

Pkt. 3 Analiza i wydanie opinii nt. projektu budżetu miasta Marki na 2007 rok (głosowanie).

Przewodniczący Filip Rżewski poinformował, że zgodnie z upoważnieniem Komisji, sformułowanym na posiedzeniu w dniu 7 lutego 2007 roku, skierował do burmistrza „Opinię Komisji Budżetowo – Gospodarczej Rady Miasta Marki o projekcie budżetu na 2007 rok” (załącznik nr 3 do protokołu), a następnie odczytał treść opinii.
Poinformował również, że w dniu 15 lutego 2007 roku Burmistrz Miasta Marki skierował
do Rady Miasta Marki pismo, w którym odniósł się do ww. opinii oraz przedstawił propozycję wprowadzenia zmian do projektu budżetu miasta na 2007 rok (załącznik nr 4 do protokołu).
Przewodniczący Filip Rżewski odczytał następnie wniosek radnej Elżbiety Brzozowskiej o zabezpieczenie w budżecie kwoty 90.000,00 zł na utwardzenie i wyrównanie kruszywem drogowym (optymalną mieszanką kruszyw) ulicy Braci Brggsów w Markach, na odcinku od ul. Lotników do ul. Ząbkowskiej (załącznik nr 5 do protokołu).

Burmistrz Janusz Werczyński szczegółowo omówił wnioski, zawarte w piśmie z dnia
15 lutego 2007 roku, wynikające z: uwag Regionalnej Izby Obrachunkowej, wniosków Komisji Budżetowo – Gospodarczej oraz z analizy wykonania budżetu za 2006 rok
i okoliczności, które wystąpiły po złożeniu projektu budżetu Radzie, tj. po 15 listopada 2006 roku.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie poszczególnych wniosków:

Głosowanie nr 1
Burmistrz powołując się na uwagi sformułowane przez Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w uchwale nr 284/W/06 z dnia 8 grudnia 2006 roku zaproponował następujące poprawki:
- w zakresie dochodów w załączniku nr 1 do projektu uchwały:
1) dochody w dz. 756, rozdz. 75615, przenieść z § 2440 do § 2680 (dotacja z tytułu zaniechania poboru podatku od nieruchomości od niektórych podmiotów),
2) dochody w dz. 600, rozdz. 60016, § 0690 przenieść do dz. 756, rozdz.75618, § 0490 (opłaty za zajęcie pasa drogowego),
3) dochody w rozdz. 75011, z § 2350 przenieść do § 2360 (dochody uzyskane
w związku z realizacja zadań z zakresu administracji rządowej).
- w zakresie wydatków:
1) w załączniku nr 2 do projektu uchwały:
a) wydatki z dz. 756, rozdz. 75647, § 2850 przenieść do dz. 010, rozdz. 01030 (odpis od podatku rolnego na rzecz Izby Rolniczej),
b) wydatki w dziale 921, rozdz. 92116 - § 2450 zmienić na 2480 (dotacja dla biblioteki),
c) wydatki w dz. 754, rozdział 75405 przenieść do rozdz.75404 (wpłaty jednostek na fundusz celowy – dotacja dla Policji);
2) w załączniku nr 5 do projektu uchwały w rozdz. 92116 uwzględnić dotację dla biblioteki,
3) uzupełnić projekt uchwały budżetowej o załącznik, który będzie określał limity wydatków na uruchomiony wieloletni program inwestycyjny,
4) wyodrębnić z projektu uchwały załącznik stanowiący Wieloletni Program Inwestycyjny na lata 2007/2011 oraz przedłożyć go Wysokiej Radzie w formie odrębnego projektu uchwały.

Nie została podjęta dyskusja.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie wydania opinii o przyjęciu ww. poprawek.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawki.
Głosowanie nr 2
Burmistrz, uwzględniając wnioski sformułowane przez Komisję Budżetowo-Gospodarczą zaproponował następujące poprawki:
1) zwiększenie planu zadań inwestycyjnych w klasyfikacji dz. 600, rozdz. 60016, § 6050 o łączną kwotę 1.515.000 złotych z przeznaczeniem na budowę
ul. Granicznej (520.000 złotych), ul. Środkowej (420.000 złotych), ul. Małej (500.000 złotych), ul. Barskiej (25.000 złotych) oraz parkingu przy Kościele Św. Andrzeja Boboli (50.000 złotych),
2) zmniejszenie wydatków, przeznaczonych na zimowe utrzymanie ulic (Dz.900 rozdział 90003, § 4300) o 155.862 złotych oraz zwiększenie o tę samą kwotę środków na wynagrodzenia pracowników administracji w jednostkach oświatowych (Dz.801 i 854).

W dyskusji udział wzięli: radny Tadeusz Skłodowski, radny Bogusław Dąbkowski, radny Paweł Adamczyk oraz burmistrz Janusz Werczyński i Naczelnik Wydziału Inwestycji Andrzej Wlazłowski.

Poruszone zostały kwestie m. in.: potrzeby stworzenia programu budowy dróg na terenie miasta i możliwości współfinansowania przez mieszkańców budowy nawierzchni ulic.

Następnie Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie wydania opinii o przyjęciu ww. poprawek.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawki.

Głosowanie nr 3
Burmistrz, powołując się na analizę wykonania budżetu miasta Marki na 2006 rok oraz zmiany, które nastąpiły od dnia złożenia Radzie Miasta Marki projektu budżetu, zaproponował poprawkę, polegającą na usunięciu z planu dochodów w dz. 900, rozdział 90095, § 6298 dotacji przeznaczonej na termomodernizację budynków użyteczności publicznej w Markach.

Dodatkowych informacji w tym zakresie udzielił Naczelnik Wydziału Inwestycji Andrzej Wlazłowski.

Następnie Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie.

Głosowanie
za wydaniem pozytywnej opinii – 7
przeciwko – 0
wstrzymało się – 2

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Głosowanie nr 4
Burmistrz złożył wniosek o zwiększenie planu wydatków dz. 700, rozdz. 70095, § 6050 o wykonanie projektu budynku wielorodzinnego (80.000 złotych) oraz zagospodarowanie terenu targowiska (50.000 złotych).

W dyskusji udział wzięli radni Marek Kroczek oraz Paweł Adamczyk oraz burmistrz Janusz Werczyński.

Następnie Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie wydania opinii na temat zaproponowanej poprawki.

Głosowanie
za wydaniem pozytywnej opinii – 8
przeciwko – 0
wstrzymało się – 1

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Głosowanie nr 5
Burmistrz złożył wniosek o zmniejszenie planu wydatków dz. 700, rozdz. 70095, § 6050 o kwotę 278.000 złotych, w związku z rezygnacją z termomodernizacji budynków użyteczności publicznej - realizacja zadania była ściśle powiązana z możliwością dofinansowania w ramach EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego, i w związku z brakiem takiej możliwości w roku 2007, realizacja zostanie przesunięta na okres późniejszy.

Nie została podjęta dyskusja.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie wydania opinii na temat zaproponowanej poprawki.

Głosowanie
za wydaniem pozytywnej opinii – 8
przeciwko – 0
wstrzymało się – 1

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Głosowanie nr 6
Burmistrz, powołując się na analizę wykonania budżetu miasta Marki na 2006 rok oraz zmiany, które nastąpiły od dnia złożenia Radzie Miasta Marki projektu budżetu, złożył wniosek o zwiększenie planu wydatków w dz. 750, rozdz. 75023, § 6060 na zakup kserokopiarki (15.000 złotych).
Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie wydania opinii na temat zaproponowanej poprawki.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała poprawkę.

Głosowanie nr 7
Burmistrz, powołując się na analizę wykonania budżetu miasta Marki na 2006 rok oraz zmiany, które nastąpiły od dnia złożenia Radzie Miasta Marki projektu budżetu, złożył wniosek w sprawie zwiększenia planu wydatków dz. 801, rozdz. 80101, § 6050 o środki na projekt zagospodarowania terenu Szkoły Podstawowej Nr 1 (50.000 złotych), zapłacenie faktury za modernizację segmentu C Szkoły Podstawowej nr 2 (552.800 złotych) oraz wykonanie odcinka kanalizacji sanitarnej w ul. Walewskiej (130.000 złotych).

Naczelnik Wydziału Inwestycji Andrzej Wlazłowski szczegółowo omówił zaproponowane zmiany.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie.

Głosowanie
za wydaniem pozytywnej opinii – 8
przeciwko – 0
wstrzymało się – 1

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Głosowanie nr 8
Burmistrz złożył wniosek o zwiększenie planu wydatków dz. 900 rozdział 90015, § 6050 o środki na budowę oświetlenia w ul. Akacjowej (50.000 złotych) oraz ul. Strzeleckiej (13.000 złotych) oraz wyjaśnił, że urząd dysponuje uzgodnioną dokumentacją techniczno – projektową w zakresie omawianych zadań.

Nie została podjęta dyskusja.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała poprawkę.

Głosowanie nr 9
Burmistrz, powołując się na analizę wykonania budżetu miasta Marki na 2006 rok oraz zmiany, które nastąpiły od dnia złożenia Radzie Miasta Marki projektu budżetu, zgłosił wniosek o zwiększenie planu wydatków dz. 900 rozdział 90095, § 6050 o środki na modernizację zbiornika retencyjnego przy ul. Kasztanowej (50.000 złotych).

Naczelnik Wydziału Inwestycji Andrzej Wlazłowski przedstawił szczegóły techniczne ww. zadania.

W dyskusji głos zabrali: radny Paweł Adamczyk, radny Tadeusz Skłodowski, radny Kazimierz Kędzierski, dodatkowych wyjaśnień udzielił burmistrz Janusz Werczyński i Naczelnik WI Andrzej Wlazłowski.

Następnie Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie.

Głosowanie
za wydaniem pozytywnej opinii – 6
przeciwko – 1
wstrzymało się – 2

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Głosowanie nr 10
Burmistrz złożył wniosek o zwiększenie planu wydatków dz. 700, rozdz. 70095 na przystosowanie działki pod możliwość lokalizacji kontenerów mieszkaniowych (60.000 złotych) oraz instalację systemu monitorowania obiektów przy ul. Braci Briggsów (14.000 złotych).
W dyskusji udział wzięli: radny Jacek Orych, radny Tadeusz Skłodowski oraz burmistrz Janusz Werczyński.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie.

Głosowanie
za wydaniem pozytywnej opinii – 5
przeciwko – 0
wstrzymało się – 4

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała poprawkę.

Głosowanie nr 11
Burmistrz złożył wniosek o zwiększenie planu wydatków dz. 750, rozdz. 75011, przeznaczonych na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników, realizujących zadania zlecone gminie o 27.500 złotych (§§ 4010,4110 i 4120). Wyjaśnił jednocześnie, że również następny wniosek dotyczy zwiększenia wydatków na wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń dla pracowników administracji samorządowej.
Zdaniem burmistrza konieczne jest podniesienie płac w urzędzie, aby miasto mogło mieć sprawną i dobrze wyposażoną administrację. Zgodnie z oczekiwaniami radnych poprzedniej kadencji wydatki w zakresie utrzymania urzędu były przez lata ograniczane, jednak
w związku z rozwojem miasta oraz wzrostem ilości zadań, realizowanych w urzędzie, niezbędne stało się wyrównanie poziomu wynagrodzeń w odniesieniu do sąsiednich gmin.

W dyskusji udział wzięli: radny Paweł Adamczyk, radny Filip Rżewski, radny Tadeusz Skłodowski oraz burmistrz Janusz Werczyński.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę (na sali obecnych było 6 członków Komisji).

Głosowanie nr 12
Burmistrz, powołując się na uprzednio przytoczone argumenty, złożył wniosek o:
w dz. 750, rozdz. 75023 administracja samorządowa:
 zwiększenie planu wydatków na wynagrodzenia i pochodne o 530.000 złotych
(§§ 4010,4110 i 4120),
 dodanie nowej pozycji wydatków przeznaczonych na zakup usług zdrowotnych
w wysokości 10.000 złotych (§ 4280),
 dodanie nowej pozycji wydatków przeznaczonych na zakup akcesoriów komputerowych, programów i licencji w wysokości 20.000 złotych (§ 4280),
 zwiększenie planu wydatków o 43.000 złotych na wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych przy budynku UM Marki (§ 4270),
 zmniejszenie planu wydatków o 20.000 złotych na zakup materiałów i wyposażenia (§ 4210),
 zmniejszenie planu wydatków o 10.000 złotych na zakup usług pozostałych (§ 4300).

Radny Tadeusz Skłodowski stwierdził, że nie jest przygotowany do dyskusji w omawianym zakresie, jednocześnie zwrócił się z prośbą o przygotowanie zestawienia wysokości wynagrodzeń w sąsiednich gminach.

Burmistrz Janusz Werczyński zobowiązał się do przygotowania stosownych materiałów, dodał jednocześnie, że gmina dysponuje obecnie zespołem doświadczonych fachowców, a przy dalszym ograniczaniu funduszy na wzrost wynagrodzeń pojawia się obawa, że wykwalifikowani pracownicy będą odchodzić do lepiej płatnej pracy.

Przewodniczący Filip Rżewski w podsumowaniu przeprowadzonej dyskusji zaproponował, aby w celu przegłosowania opinii o poprawkach w dziale 750, rozdz. 75023 oraz dziale 754 rozdz. 75414, Komisja spotkała się na posiedzeniu w dniu 21 lutego 2007 roku o godzinie 1300.

Głosowanie nr 13

Burmistrz, powołując się na analizę wykonania budżetu miasta Marki na 2006 rok oraz zmiany, które nastąpiły od dnia złożenia Radzie Miasta Marki projektu budżetu, złożył wniosek o:
w dz. 801, rozdz. 80101 (szkoły podstawowe):
 zwiększenie planu wydatków na wynagrodzenia pracowników administracyjnych o 72.972 złotych (§§ 4010,4110 i 4120),
 zwiększenie planu wydatków na fundusz świadczeń socjalnych § 4440 – 66 złotych oraz w § 3020 (wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń) - 26 złotych,
 zmniejszenie planu następujących wydatków bieżących: § 4170 wynagrodzenia bezosobowe – 3.200 złotych, 4210 zakup materiałów i wyposażenia – 19.029 złotych, § 4300 zakup usług pozostałych – 53.121 złotych, § 4350 zakup usług dostępu do sieci Internet – 4.380 złotych, § 4430 różne opłaty i składki – 2.000 złotych,
 dodanie następujących pozycji budżetowych: § 4280 zakup usług zdrowotnych - 10.120 złotych, § 4360 opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej - 2.500 złotych, § 4370 opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej - 38.801 złotych, § 4740 zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych – 13.650 złotych, § 4750 zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji – 15.924 złote.
Burmistrz dodał, że proponowane w tym dziale poprawki wynikają m. in. z wniosku Komisji Oświaty, Kultury i Sportu w sprawie zwiększenia środków na wynagrodzenia pracowników obsługi administracyjnej.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawki.

Głosowanie 14
Burmistrz zaproponował:
w dz. 801, rozdz. 80104 (przedszkola):
 zwiększenie planu wydatków na wynagrodzenia pracowników administracyjnych o 35.569 złotych (§§ 4010,4110 i 4120),
 zmniejszenie następujących wydatków bieżących: w § 4210 zakup materiałów i wyposażenia – 1.000 złotych, § 4240 zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek – 1.000 złotych, § 4300 zakup usług pozostałych – 2.000 złotych,
 dodanie następujących pozycji budżetowych: § 4280 zakup usług zdrowotnych – 1.000 § 4740 zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych – 2.000 złotych, § 4750 zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji – 1.000 złotych.

W drodze głosowania Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawki.

Głosowanie 15

Wniosek burmistrza zawierał propozycję dokonania następujących zmian:
w dz. 801, rozdz. 80110 (gimnazja):
 zwiększenie planu wydatków na wynagrodzenia pracowników administracyjnych o 24.909 złotych (§§ 4010,4110 i 4120),
 zwiększenie planu następujących wydatków bieżących: w § 3020 wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń – 3 złote, § 4350 zakup usług dostępu do sieci Internet 1.880 złotych,
 zmniejszenie następujących wydatków bieżących: § 4210 zakup materiałów i wyposażenia – 8.766 złotych, § 4300 zakup usług pozostałych – 22.909 złotych
 dodanie następujących pozycji budżetowych: § 4280 zakup usług zdrowotnych – 5.732 złote, § 4360 opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej – 924 złote, § 4370 opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej – 12.402 złotych, § 4390 zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii – 3.852 złote, § 4740 zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych – 3.850 złotych, § 4750 zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji – 4.916 złotych.

Przy jednym głosie wstrzymującym się Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Głosowanie 16
Burmistrz zaproponował:
w dz. 801, rozdz. 80123 (licea profilowane):
- zwiększenie planu wydatków na wynagrodzenia pracowników administracyjnych o 4.668 złotych (§§ 4010,4110 i 4120),
- zwiększenie planu wydatków bieżących w § 3020 wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń o 1 złoty,
- zmniejszeń planu następujących wydatków bieżących: w § 4210 zakup materiałów i wyposażenia – 1.493 złotych, § 4300 zakup usług pozostałych – 4.870 złotych,
- dodanie następujących pozycji budżetowych: § 4280 zakup usług zdrowotnych – 1.148 złote, § 4360 opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej – 276 złotych, § 4370 opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej – 2.297 złotych, § 4390 zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii – 1.148 złotych, § 4740 zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych – 1.000 złotych, § 4750 zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji – 493 złotych,

Komisja Budżetowo – Gospodarcza w drodze głosowania jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawki.

Głosowanie nr 17
Burmistrz złożył wniosek o zwiększenie planu wydatków dz. 801, rozdz. 80195 (pozostała działalność) w § 4170 wynagrodzenia bezosobowe o 6.200 złotych.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała poprawkę.

Głosowanie nr 18
Burmistrz, powołując się na analizę wykonania budżetu miasta Marki na 2006 rok oraz zmiany, które nastąpiły od dnia złożenia Radzie Miasta Marki projektu budżetu, złożył wniosek o zwiększenie planu wydatków dz. 852, rozdz. 85214 § 3110 (opieka społeczna) na świadczenia społeczne o 30.000 złotych

W wyniku przeprowadzonego głosowania Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Głosowanie nr 19
Burmistrz zaproponował zwiększenie planu wydatków dz. 854, rozdz. 85401 (świetlice szkolne) na wynagrodzenia pracowników administracyjnych o 10.303 złotych (§§ 4010,4110 i 4120).

Komisja Budżetowo – Gospodarcza w drodze głosowania jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała poprawkę.

Głosowanie nr 20
Burmistrz, powołując się na analizę projektowanych wydatków, związanych z organizacją obchodów 40-lecia uzyskania przez miasto Marki praw miejskich, złożył wniosek o zwiększenie planu wydatków dz. 921, rozdz. 92195: w § 4210 zakup materiałów i wyposażenia o 40.000 złotych oraz w § 4300 zakup usług pozostałych o 50.000 złotych.

W wyniku zarządzonego przez Przewodniczącego Filipa Rżewskiego głosowania, Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Głosowanie nr 24
Burmistrz złożył wniosek o zmniejszenie planu wydatków dz. 926, rozdz. 92604, § 2830 o 20.000 złotych - dotacja dla Klubu Sportowego „Marcovia 2000”, ponieważ wydatki związane z utrzymaniem obiektu sportowego przy ul. Wspólnej w styczniu i części lutego 2007 roku, zostały pokryte bezpośrednio z budżetu miasta.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza w drodze głosowania jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Głosowanie nr 25
Burmistrz, powołując się na analizę wykonania budżetu miasta Marki na 2006 rok oraz zmiany, które nastąpiły od dnia złożenia Radzie Miasta Marki projektu budżetu, złożył wniosek o zwiększenie planu wydatków dz. 926, rozdz.92695 w § 4210 zakup materiałów i wyposażenia o 20.000 złotych oraz w § 4300 zakup usług pozostałych o 35.000 złotych (środki przeznaczone na organizację obchodów 40-lecia uzyskania przez miasto Marki praw miejskich).

W wyniku zarządzonego przez Przewodniczącego Filipa Rżewskiego głosowania, Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. poprawkę.

Następnie Komisja ustaliła, że pozostałe wnioski, zawarte w piśmie burmistrza z dnia 15 lutego 2007 roku, dotyczące ustalenia deficytu budżetu miasta oraz źródeł jego pokrycia, zostaną przeanalizowane na następnym posiedzeniu (w dniu 21 lutego 2007 roku o godz. 1300).

Radny Jacek Orych zapytał o wydatki, związane z komunikacją miejską – dlaczego we wnioskach sformułowanych przez burmistrza nie zostały zawarte poprawki, dotyczące zwiększenia środków na ten cel?

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że trwają negocjacje z Zarządem Transportu Miejskiego oraz z prywatnymi przewoźnikami w celu porównania informacji na temat przewidywanych kosztów funkcjonowania w Markach autobusów nocnych.

Radny Jacek Orych stwierdził, że jego zdaniem prowadzenie negocjacji z prywatnymi przewoźnikami jest bezcelowe, należy natomiast zawrzeć umowę w tym zakresie z ZTM.

Burmistrz Janusz Werczyński przypomniał, że to na wniosek Komisji Budżetowo – Gospodarczej podjął określone działania w sprawie linii nocnej. Jednocześnie poinformował, że w projekcie budżetu na 2007 rok zostały przewidziane środki na pokrycie 20% deficytu, związanego z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej w Markach (tj. na dotychczasowym poziomie dofinansowania), oraz że według uzyskanych informacji nowa linia autobusowa (przez Grodzisk) może zostać uruchomiona najwcześniej w 2008 roku.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie porządku obrad.

Pkt 4. Analiza i wydanie opinii nt. projektu Strategii zrównoważonego rozwoju miasta Marki na lata 2007 – 2020.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Burmistrz Janusz Werczyński przedstawił historię prac nad Strategią. Podkreślił, że jest to najważniejszy akt strategiczny, planistyczny dla gminy, np. Studium uwarunkowań i zagospodarowania terenu jest opracowywane i musi być zgodne właśnie ze Strategią. Projekt Strategii przez wiele tygodni był opublikowany na stronach internetowych Urzędu Miasta i nie wpłynęła żadna uwaga do treści tego dokumentu. Zorganizowano 10 spotkań pracowników urzędu w celu analizowania i uzupełniania poszczególnych zapisów. Zdaniem burmistrza jest to dobrze przygotowane opracowanie.

Radny Bogusław Dąbkowski zastrzegł, że w jego ocenie opracowanie jest bardzo dobre, ale zauważył kilka braków - poruszył m.in. kwestie: braku placów miejskich; małej ilości miejsc rekreacji i sportu; zanieczyszczenia powietrza i dużego natężenia hałasu - ul. Piłsudskiego; braku stacji pogotowia ratunkowego; zbyt niskich czynszów i kaucji za mieszkania komunalne; zagrożenia powodziowego rzeki Czarnej i Długiej; nieuregulowanego stanu prawnego szkół.

Radny Tadeusz Skłodowski powiedział, że „...oczekiwał więcej...” od tego opracowania i zastanawia się nad sensem uchwalania strategii do 2020 roku, ponadto stwierdził, że jego zdaniem polityka przestrzenna w mieście jest chaotyczna.

Burmistrz Janusz Werczyński wyraził zdziwienie wobec powyższych opinii. Podkreślił, że od października 2006 roku opracowanie jest dostępne na stronach internetowych miasta, a pomimo to przez wiele miesięcy nie odnotowano żadnych wypowiedzi ani uwag na temat Strategii - nawet autorzy tego opracowania stwierdzili, że są zdumieni brakiem zainteresowania radnych Strategią. Tym bardziej dziwi krytyka, wyrażona w ostatniej chwili. Burmistrz stwierdził, że w jego ocenie opracowanie jest dobre, ale jeżeli radni mają inną opinię na ten temat, to oczekuje na zgłaszanie konkretnych, merytorycznych poprawek w formie pisemnej.

Na tym zakończona została dyskusja w tym punkcie porządku obrad.

Przewodniczący Komisji Filip Rżewski zarządził głosowanie nad wydaniem opinii o projekcie uchwały zawartym w Druku nr 25.

Głosowanie
za wydaniem pozytywnej opinii – 4
przeciw – 0
wstrzymujących się – 4
(w głosowaniu brało udział 8. radnych)

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie Strategii zrównoważonego rozwoju miasta Marki na lata 2007 – 2020.

Pkt 5. Analiza i wydanie opinii nt. projektów uchwał przedłożonych Komisji do zaopiniowania.

1) w sprawie nieskorzystania z przysługującego gminie prawa pierwokupu (Druk nr 30),

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Burmistrz Janusz Werczyński wyjaśnił, że projekt uchwały dotyczy działki o numerze ewid. 52/32 z obrębu 4-11, położonej przy ul. Gołębiej i poinformował, że nie ma powodu dla którego gmina powinna skorzystać z prawa pierwokupu, bowiem nieruchomość nie jest przeznaczona na realizację celów publicznych.

Nie została podjęta dyskusja w tym punkcie porządku obrad.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały, zawartej w Druku nr 30.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie nieskorzystania z przysługującego gminie prawa pierwokupu.

2) w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie do zasobu nieruchomości gminnych, zabudowanej nieruchomości gruntowej (Druk nr 29).

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Burmistrz Janusz Werczyński wyjaśnił, że projekt uchwały dotyczy zakupu działki o powierzchni 3115 m2, położonej przy ul. Piłsudskiego 144. Burmistrz dodał, że zlokalizowany na działce budynek jest przeznaczony do rozbiórki, a nabycie tej nieruchomości jest korzystne dla miasta, ponieważ sąsiednia nieruchomość, przy ul. Piłsudskiego 142, stanowi własność gminy.

Nie została podjęta dyskusja w tym punkcie porządku obrad.

W drodze zarządzonego przez Przewodniczącego Filipa Rżewskiego głosowania, Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie do zasobu nieruchomości gminnych, zabudowanej nieruchomości gruntowej (Druk nr 29).

3) w sprawie uchylenia uchwały Rady Miasta Marki nr IV/22/2007 z dnia 24 stycznia 2007 roku, zmieniającej uchwałę nr III/11/2006 Rady Miasta Marki z dnia 24 grudnia 2006 roku w sprawie wydatków budżetu Miasta Marki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006 (Druk nr 32).

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 9.

Burmistrz Janusz Werczyński szczegółowo omówił ww. projekt uchwały.

Nie została podjęta dyskusja w tym punkcie porządku obrad.

Przewodniczący Filip Rżewski zarządził głosowanie w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały, zawartej w Druku nr 32.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały Rady Miasta Marki nr IV/22/2007 z dnia 24 stycznia 2007 roku, zmieniającej uchwałę nr III/11/2006 Rady Miasta Marki z dnia 24 grudnia 2006 roku w sprawie wydatków budżetu Miasta Marki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006 (Druk nr 32).

Pkt. 6 Sprawy różne.

1. Przewodniczący Filip Rżewski poinformował, że Przewodnicząca Rady skierowała do Komisji Budżetowo – Gospodarczej wniosek radnego Pawła Chojnowskiego w sprawie powołania doraźnej Komisji Statutowej, który zostanie przeanalizowany i zaopiniowany na kolejnym posiedzeniu Komisji.

2. Przewodniczący Filip Rżewski odczytał wniosek Katarzyny Denis z Warszawy w sprawie zaplanowania w budżecie miasta Marki na 2007 rok budowy wodociągu w ul. Modrzewiowej w Markach (załącznik nr 10 do protokołu).

Przewodniczący zobowiązał się do skierowania tego wniosku do Burmistrza, w celu uzyskania informacji o możliwości sfinansowania tego zadania w terminie wcześniejszym niż wyznaczony w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym – tj. w 2009 roku.

3. Przewodniczący Filip Rżewski przypomniał o wniosku radnej Elżbiety Brzozowskiej (o zabezpieczenie w budżecie kwoty 90.000,00 zł na utwardzenie i wyrównanie kruszywem drogowym ulicy Braci Briggsów w Markach), który został odczytany w pkt. 3 porządku obrad i zobowiązał się do skierowania zapytania do Burmistrza o możliwość realizacji tego zadania w 2007 roku.

4. Radny Tadeusz Skłodowski zwrócił się do Przewodniczącego Filipa Rżewskiego z prośbą „ ...o uporządkowanie sposobu prowadzenia Komisji ....”, ponieważ zmiany terminów spowodowały jego dwukrotną nieobecność na posiedzeniach, zasugerował również wyznaczanie posiedzeń Komisji we środy.

Przewodniczący Filip Rżewski przeprosił za przesunięcie terminu posiedzenia i zapewnił że dokłada starań o zachowanie statutowego 7 – dniowego terminu wysyłania zaproszeń, natomiast nie uważa za zasadne wyznaczania stałego dnia, w którym odbywały się będą posiedzenia.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie porządku obrad.

Pkt. 7 Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 18.00 Przewodniczący Filip Rżewski zamknął posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Protokołowała
Elżbieta Jurczyk
Przewodniczący Komisji
Budżetowo – Gospodarczej
Filip Rżewski

Powiadom znajomego