W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Protokół Nr 3
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,
które odbyło się w dniu 10 stycznia 2007 roku

O godzinie 14.00 posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Marek Kroczek, stwierdził quorum (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu) a następnie przywitał wszystkich zebranych, w tym przybyłych na posiedzenie Komisji: Panią Krystynę Klimecką Dyrektora Mareckiego Ośrodka Kultury, Panią Małgorzatę Rowicką Dyrektora Biblioteki Publicznej Miasta Marki, Panią Małgorzatę Chmiel pracownika Wydziału Organizacyjnego UM Marki oraz Pana Andrzeja Motykę Naczelnika Wydziału Oświaty.

Pkt. 2 Przedstawienie porządku obrad.

Przewodniczący Marek Kroczek odczytał porządek obrad posiedzenia (załącznik nr 2 do protokołu).

Pkt. 3 Przyjęcie wniosków w sprawie zmian porządku obrad.

Przewodniczący Marek Kroczek odczytał wniosek pracowników obsługi administracyjnej Szkoły Podstawowej Nr 2 w Markach w sprawie podwyższenia wynagrodzeń (załącznik nr 3 do protokołu).

Burmistrz Janusz Werczyński wyjaśnił, że w poprzedniej kadencji został stworzony system finansowania oświaty w Markach, wypracowany wspólnie z Komisją Rewizyjną IV kadencji. Opracowano ujednolicone zasady, w oparciu o które przyznawane są środki dla poszczególnych placówek oświatowych, w tym również na obsługę administracyjną. Podkreślił, że o wysokości wynagrodzeń pracowników zatrudnionych na stanowiskach niepedagogicznych, decyduje dyrektor szkoły.
Następnie przedstawił wyliczenie wysokości środków, które należałoby przewidzieć w budżecie miasta na podwyżki płac pracowników administracyjnych we wszystkich placówkach oświatowych:
- przy wzroście płac o 8% - kwotę około 117.460 zł;
- przy wzroście płac o 10% - kwotę około 156.357 zł;
- przy wzroście płac o 12% - kwotę około 195.319 zł.
Burmistrz dodał jednocześnie, że zwiększenie środków przeznaczonych w budżecie na finansowanie oświaty nie zobowiązuje dyrektorów do podwyższenia płac pracowników obsługi – dyrektorzy są w tym zakresie autonomiczni.

Radna Urszula Paszkiewicz wyraziła poparcie dla wniosku pracowników obsługi administracyjnej, a następnie z uwagi na konieczność dogłębnego przeanalizowania omawianej sprawy, zaproponowała odroczenie dyskusji.

Radny Bogusław Dąbkowski (obecny gościnnie na posiedzeniu Komisji) zwrócił uwagę na możliwość zaoszczędzenia w placówkach oświatowych, np. poprzez ograniczenie zużycia energii elektrycznej czy ogrzewania, środków które można byłoby wykorzystać na zaspokojenie oczekiwań płacowych pracowników niepedagogicznych.

Radny Tadeusz Skłodowski zwrócił uwagę zebranych, że nie został dotychczas przegłosowany porządek obrad posiedzenia Komisji. Jednocześnie stwierdził, że w jego ocenie nie można oszczędzać na wydatkach związanych z oświatą.

W wyniku dalszej dyskusji, Komisja postanowiła odroczyć dyskusję nad wnioskiem pracowników obsługi administracyjnej Szkoły Podstawowej Nr 2 w Markach w sprawie podwyższenia wynagrodzeń.

Następnie Komisja Oświaty, Kultury i Sportu w drodze głosowania jednogłośnie przyjęła porządek obrad (załącznik nr 2 do protokołu).

Pkt. 4 Przyjęcie Planu Pracy Komisji na rok 2007.

Przewodniczący Marek Kroczek odczytał projekt Planu Pracy Komisji na 2007 rok (załącznik nr 4 do protokołu) i otworzył dyskusję w tym punkcie porządku obrad.

Uwagi i propozycje do Planu Pracy zgłaszali: radny Tadeusz Skłodowski, radna Urszula Paszkiewicz, radny Paweł Adamczyk, radny Bogusław Dąbkowski, radny Grzegorz Młodzianowski, radny Filip Rżewski, Przewodniczący Marek Kroczek i radny Ryszard Korotko.

Poruszano m. in. kwestie:
- ograniczenia ilości punktów Planu, dotyczących analizy budżetu placówek oświatowych,
- przesunięcia pkt. 2 (marzec 2007 roku) „Zapoznanie się z organizacją letniego wypoczynku dzieci i młodzieży” na wrzesień 2007 roku,
- uszczegółowienia zapisu pkt. 2 (maj 2007 roku) „Praca nad rozwijaniem i kształtowaniem postaw patriotycznych dzieci i młodzieży”,
- rozszerzenia Planu Pracy o edukację ekologiczną dzieci i młodzieży,
- doprecyzowanie pkt. 1 (czerwiec 2007 roku) „Uroczysta Sesja Rady Miasta Marki oraz Komisji Oświaty, Kultury i Sportu poświęcona problemom dzieci i młodzieży, z udziałem dzieci i młodzieży; - powołanie Młodzieżowej Rady Miasta (...),

Radna Urszula Paszkiewicz wyraziła opinię, że projekt Planu Pracy zawiera zbyt szeroki zakres problematyczny i bardzo trudno będzie go zrealizować.

Przewodniczący Marek Kroczek zobowiązał się do dokonania modyfikacji projektu Planu Pracy, przy uwzględnieniu zgłoszonych uwag i opinii.

Radny Ryszard Korotko zaproponował odroczenie przyjęcia Planu Pracy Komisji na 2007 rok do następnego posiedzenia oraz wniósł o wyznaczenie członków Komisji odpowiedzialnych za realizację poszczególnych punktów.

Radny Paweł Adamczyk powiedział „Żyjemy w XXI wieku, internet nie jest chyba nikomu obcy, ja bym proponował żeby jednak Przewodniczący naniósł te poprawki, wysłał wszystkim członkom Komisji poprawiony Plan, jeżeli ktoś ma jakieś uwagi – wysyła do Przewodniczącego (...) i dochodzimy do konkretnego konsensusu i na następnym posiedzeniu mamy już wypracowany Plan, który przyjmujemy”.

W podsumowaniu przeprowadzonej dyskusji Przewodniczący Marek Kroczek odroczył rozpatrywanie omawianego punktu porządku obrad i wyznaczył termin następnego posiedzenia w dniu 18 stycznia 2007 roku o godzinie 14.00.

Pkt. 5 Analiza i zaopiniowanie projektu budżetu na rok 2007.

Na wniosek radnego Pawła Adamczyka Komisja postanowiła odroczyć rozpatrywanie tego punktu porządku obrad do następnego posiedzenia.

Pkt. 6 Sprawy różne.

Przewodniczący Marek Kroczek odczytał pismo, w którym Zarząd Powiatu Wołomińskiego zwraca się z prośbą o zgłaszanie zadań inwestycyjnych, które powiat mógłby wykonać na terenie gminy w latach 2007 – 2010 (załącznik nr 5 do protokołu).

Burmistrz Janusz Werczyński poprosił radnych o zgłaszanie propozycji w ww. zakresie do Biura Rady.

Pkt. 7 Zakończenie posiedzenia.

O godzinie 16.00 Przewodniczący Marek Kroczek zamknął posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

Protokołowała
Elżbieta Jurczyk
Przewodniczący Komisji
Oświaty, Kultury i Sportu
Marek Kroczek

Powiadom znajomego