protokół nr 8
protokół nr 8 Protokół nr 8 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 7 kwietnia 2003 roku O godzinie 900 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu). Porządek obrad:
Pkt 3. Rozpatrzenie zmian porządku obrad. Nie zgłoszono żadnych wniosków, porządek obrad został przyjęty jednomyślnie. Pkt 4. Analiza sprawozdania Burmistrza miasta Marki z wykonania budżetu miasta w roku 2002 Sprawozdanie Burmistrza Miasta Marki z wykonania budżetu w 2002 roku stanowi załącznik nr 2 do protokołu nr 7 z dnia 2 kwietnia 2003 roku. Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę na zaległości i nadpłaty w rozliczeniach dochodów realizowanych przez Urząd Miasta Marki oraz rozliczenia z Urzędami Skarbowymi. Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że nadpłaty to kwoty, które zostały wpłacone, a nie powinny być wpłacone. W przypadku zaistnienia takiej nadpłaty zaliczana jest na poczet następnej wpłaty lub jest zwracana. Natomiast nadpłata 1.000,- zł dotycząca Urzędu Skarbowego wynika stąd, że wpłaty dokonywane są zaliczkowo. Radny Bogusław Dąbkowski zapytał, o zaległości z tytułu wywozu nieczystości stałych, które zostały wprowadzone na podstawie uchwały Rady Miasta o samoopodatkowaniu się mieszkańców. Burmistrz Janusz Werczyński powiedział, że akcja została przeprowadzona w 1997 roku w celu zorganizowania wywozu nieczystości stałych z terenu prywatnych posesji. Podatek z tego tytułu wynosił 30,- zł od jednej osoby – niestety nie wszyscy mieszkańcy wywiązali się z tego obowiązku. Przewodnicząca Małgorzata Babiuch zwróciła uwagę, że w wielu działach Oświata i Wychowanie, Opieka Społeczna i innych zapisana jest kategoria – pozostała działalność, zapytała o jakiego rodzaju działalność chodzi? Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że w tej kategorii mieści się wszystko to co nie mieści się w innych rozdziałach i tak: np. Dział 801 Oświata i Wychowanie: świadczenia dla emerytów, środki na medycynę szkolną, stomatologia w szkołach; Dział 853 Opieka Społeczna: dożywianie dzieci w szkołach i gimnazjach, dotacja dla schroniska dla osób bezdomnych w Wołominie; Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska: inwestycje z zakresu zaopatrzenia w wodę, kanalizacji deszczowej, odwodnienie ulicy Szkolnej, utrzymanie zdrojów ulicznych, wykonanie projektów technicznych; Dział 921 Kultura i Ochrona dziedzictwa narodowego: dofinansowanie festynów, zakup np. pucharów, nagród, dyplomów. Burmistrz przedstawił rozliczenie dotacji Towarzystwa Sportowego „Marcovia” i Biblioteki Publicznej (rozliczenia stanowią załącznik nr 2 do protokołu). Burmistrz poinformował, że każdy podmiot, który otrzymuje dotację z budżetu gminy musi rozliczyć się z otrzymanej dotacji. Stwierdził, że różna jest szczegółowość sprawozdań składanych przez te podmioty. Przewodnicząca Małgorzata Babiuch zapytała, kto wybudował obiekt sportowy na terenie stadionu i kto sfinansował to przedsięwzięcie? Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że do Zarządu Miasta zwróciła się firma z prośbą o wydzierżawienie terenu w celu wybudowania obiektu – krytego kortu tenisowego - i prowadzenie działalności gospodarczej. Zarząd wyraził zgodę, została zawarta umowa na okres 5 lat. Pkt 5. Zamknięcie posiedzenia. O godzinie 1230 Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch |