W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Budżetowo - Gospodarcza

Komisja Budżetowo - Gospodarcza

Protokół Nr 34
z posiedzenia Komisji Budżetowo - Gospodarczej
z dnia 1 grudnia 2004 roku.

O godzinie 12.00 otworzył posiedzenie Komisji Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz.
Po przywitaniu wszystkich zebranych i stwierdzeniu quorum (lista zebranych stanowi załącznik Nr 1 do protokołu) przedstawił porządek obrad:

1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie zmian i wniosków do porządku obrad.
3. Analiza projektu budżetu miasta Marki na 2005 rok.
4. Sprawy różne.
5. Zamknięcie posiedzenia.

2.Przyjęcie zmian i wniosków do porządku obrad.

Nie zgłoszono żadnych wniosków.

3. Analiza projektu budżetu miasta Marki na 2005 rok.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przedstawił kolejne działy projektu budżetu których analizą zajmie się na posiedzeniu Komisja.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz rozpoczął analizę od działu nr 010 "Rolnictwo i łowiectwo".

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński poinformował, że planuje zgłoszenie poprawki do wydatków tego działu, polegającą na przeznaczeniu środków na realizację opracowania dotyczącego możliwości wykorzystania rowów melioracyjnych dla potrzeb odwodnienia dróg w mieście. Wyjaśnił, że opracowanie posłuży do realizacji programu będącego podstawą do sformułowania wniosku o przyznanie środków unijnych na ten cel. Poinformował, że wielkość wydatków na wykonanie opracowania określa się na kwotę około 160 000 zł.

Dział 400 " Wytwarzanie i zaopatrzenie w energie elektryczną, gaz i wodę".

Burmistrz Miasta Marki wyjaśnił, że wydatki w tym dziale są ściśle związane z przyjętym przez Radę Miasta Marki Wieloletnim Programem Inwestycyjnym a także ze złożonymi wnioskami do Urzędu Marszałkowskiego o przyznanie środków unijnych.
Kierownik Referatu Inwestycji Andrzej Wlazłowski dodał, że zakres inwestycji jest również ściśle związany ze studium wykonalności, które także jest jednym z kluczowych dokumentów jakie składane są wraz z wnioskami o przyznanie środków unijnych.

Dział 900 „Tabela zadań inwestycyjnych – wodociągi i kanalizacja”.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński poinformował, że Gmina obecnie oczekuje na rozpatrzenie wniosków o dotację na realizację budowy kanalizacji rejonu Marek Południowych.
Dodał, że Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągowe i Kanalizacyjne w Warszawie wydało zgodę na odprowadzenie ścieków z miasta Marki do układu warszawskiego.

Kierownik Referatu Inwestycji Andrzej Wlazłowski podkreślił, że rezerwę terenową pod budowę lokalnej oczyszczalni ścieków przy ul. Bandurskiego należy zachować. Zdaniem Kierownika Referatu Inwestycji budowa lokalnej oczyszczalni ścieków będzie rozwiązaniem ekonomiczniejszym w sytuacji kiedy koszty przesyłu do układu warszawskiego będą wzrastać, ze względu na ceny jakie podyktuje przedsiębiorstwo.

Radny Tadeusz Skłodowski zapytał czy jest opracowany plan działania w sytuacji kiedy Miasto nie otrzyma dotacji na budowę kanalizacji?

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński wyjaśnił, że budowa kanalizacji zostanie rozpoczęta w pomniejszonym zakresie. Inwestycja prowadzona będzie etapowo, począwszy od budowy
Pompowni w rejonie ul. Tadeusza.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o wydatkach w projekcie budżetu na 2005 rok zawartych w dziale 010, 400, 900.

Głosowanie:
Liczba głosów za wydaniem pozytywnej opinii – 8
Przeciw – 0
Wstrzymujących się – 1

Jeden radny był nieobecny podczas głosowania.

Dział 600 „Transport i łączność”.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przypomniał, że wydatki tego działu obejmują środki jakie Miasto przeznacza na dofinansowanie komunikacji miejskiej zgodnie zawartymi umowami z Zarządem Transportu Miejskiego.
Zapytał z czego wynika planowany wydatek w wysokości 750 000 zł.

Skarbnik Sławomir Koc wyjaśnił, że środki te stanowią dotację dla Starostwa Powiatowego, które jest inwestorem modernizacji ul. Fabrycznej.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński dodał, że realizacja remontu ul. Fabrycznej uzależniona jest od wcześniejszej budowy kanalizacji w tejże ulicy.
Poinformował jednocześnie, że w projekcie budżetu na 2005 rok zaplanowano modernizację następujących ulic: Pułaskiego na odcinku od ul. Sobieskiego do ul. Środkowej, ul. Żytniej, ul. Partyzantów, ul. Dąbrowskiego, ul. Łąkówek, ul. Jagiełły, ul. Królowej Jadwigi, ul. Zimnej, ul. Dzikiej, ul. Wrzosowej, ul. Rynkowej.

Kierownik Referatu Zarządu Dróg Maria Królak przedstawiła informacje dotyczące stanu dróg w mieście. Informacja zwierała łączną długość dróg na terenie miasta, oraz ilość ulic posiadających nawierzchnię bitumiczną, utwardzenie powierzchniowe oraz ilość dróg gruntowych nieutwardzonych.

Radna Agata Świstowska zapytała w których ulicach została zaplanowana budowa progów zwalniających oraz czy przewidziano budowę progów na ul. Ząbkowskiej.

Kierownik Referatu Zarządu Dróg Maria Królak wyjaśniła, że został skierowany wniosek do Powiatowego Inspektoratu Ruchu Drogowego dotyczący pozwolenia na budowę progów w ulicach zgłaszanych przez mieszkańców. Obecnie oczekiwana jest odpowiedź w tej sprawie, ponieważ Inspektorat, po analizie tych dróg, wskaże możliwość budowy progów w tych ulicach, które spełniają odpowiednie parametry i wymogi.
Poinformowała również że wniosek nie zawiera ul. Ząbkowskiej.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński poinformował, że do Starosty został przesłany wniosek o uwzględnienie poszerzenia wjazdu skrzyżowania ul. Fabrycznej z Al. Marsz. J. Piłsudskiego wraz z budową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Fabrycznej i ul. Ząbkowskiej podczas realizacji modernizacji ul. Fabrycznej.

Podjęto dyskusje na temat funkcjonalności progów zwalniających, możliwości technicznych rozwiązań podwyższających bezpieczeństwo pieszych. Omówiono miejsca które, takich rozwiązań wymagają.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zapytał o cel wykonania opracowania „Koncepcji systemu komunikacyjnego” oraz o uzasadnienie wykonania asfaltu na ul. Szczęśliwej. Poruszył brak wykonania skweru Ks. Markiewicza oraz planowanej od kilku lat ścieżki rowerowej w ul. Legionowej.

Kierownik Referatu Inwestycji Andrzej Wlazłowski wyjaśnił, że opracowanie koncepcji systemu komunikacyjnego będzie mieć na celu ograniczenie ruchu na Al. Marsz. J. Piłsudskiego. Polegać będzie na stworzeniu systemu dróg w oparciu o istniejący układ drogowy, poprzez który będzie odbywać się ruch lokalny pojazdów. Zawierać będzie organizację ruchu, zasady dopuszczenia i ograniczenia ruchu.

Kierownik Referatu Zarządu Dróg Maria Królak wyjaśniła, że na ul. Szczęśliwej została zaplanowana poprawa nawierzchni celem poprawy układu komunikacyjnego w tym rejonie.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński podkreślił, że wykonanie opracowania systemu komunikacji, pozwoli na stworzenie kompleksowego planu budowy i remontów dróg w mieście, który posłuży jednocześnie do sformułowania wniosku o środki unijne na rozbudowę infrastruktury drogowej w Markach.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz odczytał wniosek mieszkańców ul. Kościuszki dotyczący wykonania chodnika dla pieszych w tej ulicy (treść pisma stanowi załącznik nr 2 do protokołu).
Radny Tadeusz Skłodowski złożył wniosek o zaplanowanie środków w projekcie budżetu na 2005 rok na wykonanie chodnika w ul. T. Kościuszki i skreślić z projektu budżetu wykonanie asfaltu na ul. Szczęśliwej.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad przyjęciem wniosku dotyczącego skreślenia z projektu budżetu na rok 2005 wykonania opracowania „Koncepcji systemu komunikacyjnego wraz z organizacją ruchu drogowego.

Głosowanie:
Wniosek został przyjęty jednogłośnie.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad przyjęciem wniosku dotyczącego skreślenia zadania inwestycyjnego z projektu budżetu na 2005 rok, polegającego na wykonaniu asfaltu na ul. Szczęśliwej.

Głosowanie:
Liczba głosów za przyjęciem wniosku – 3
Przeciw – 0
Wstrzymujących się – 3
Wniosek został przyjęty przez Komisję.

Radny Kazimierz Kędzierski złożył wniosek o zaplanowanie w projekcie budżetu na 2005 rok środków na wykonanie chodnika na ul. Bandurskiego na odcinku od ul. Okólnej do Al. Marsz. J. Piłsudskiego.

Dział 900 „Oświetlenie”.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński zwrócił się z prośbą do Członków Komisji o nie wprowadzanie zmian w zakresie planowanych wydatków i inwestycji tego działu. Podkreślił niezbędność prowadzenia inwestycji w zakresie oświetlenia ulicznego. Wymienił dotychczas wykonane prace oraz ilość istniejących punktów oświetleniowych na terenie miasta i sprawność sieci.

Radny Bogusław Dąbkowski zgłosił wniosek do projektu budżetu na 2005 roku o zaplanowanie środków na wykonanie oświetlenia pomnika pomordowanych w Markach, celem podkreślenia miejsca pamięci narodowej.

Radna Agata Świstowska zgłosiła wniosek do projektu budżetu na 2005 rok o zaplanowanie środków na wykonanie chodnika od ul. Ząbkowskiej do nowopowstałej kaplicy.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o wydatkach zawartych w dziale 900 projektu budżetu na 2005 rok.

Głosowanie:
Komisja jednogłośnie wydała pozytywną opinię o wydatkach zawartych w dziale 900 projektu budżetu na 2005 rok.

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński omówił stan substancji mieszkaniowej w mieście.
Przedstawił potrzeby w zakresie mieszkaniowym, wobec których zaplanowano w projekcie budżetu na 2005 rok wydatki na budowę 16 nowych mieszkań przy ul. Lisa Kuli. W zakresie niezbędnych potrzeb gospodarki komunalnej został zaplanowany w roku 2005 remont budynku przy Al. Marsz. J. Piłsudskiego 196 B. Podkreślił, że budynek jest w fatalnym stanie technicznym, dotyczy to w szczególności posadowienia obiektu i jego konstrukcji. W budynku mieszka obecnie kilkanaście rodzin. Obiekt posiada podłączenie do infrastruktury technicznej. Z zewnątrz nie budzi zastrzeżeń, jednak z ekspertyzy technicznej wynika pilna potrzeba przeprowadzenia remontu, polegającego na poprawie stabilności budynku celem ochrony konstrukcji, oraz przebudowie dachu.
Dodał, że Gmina obecnie nie ma możliwości zapewnienia lokali zastępczych dla tych rodzin.
Zdaniem Burmistrza remont jest niezbędny z uwagi na przyszłe bezpieczeństwo mieszkańców.

Radny Paweł Chojnowski uznał, że należy poddać analizie kosztowej budowę nowych mieszkań zamiast remontu. Natomiast istniejący budynek poddać rozbiórce.
Uznał jednocześnie za korzystniejsze zakupienie wozu asenizacyjnego przez Gminę celem obniżenia kosztów wywozu nieczystości z obiektów komunalnych.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński omówił i wyjaśnił szczegóły związane z zakupem wozu asenizacyjnego, kosztami zatrudnienia pracownika, kosztów utrzymania auta, kosztów wywozu. Zdaniem Burmistrza zakup takiego wozu nie jest rozwiązaniem korzystniejszym od wyłonienia usługodawcy w drodze przetargu.

Radny Kazimierz Kędzierski zapytał czy przeprowadzenie remontu budynku daje gwarancję braku konieczności remontów w latach następnych?

Kierownik Referatu Inwestycji Andrzej Wlazłowski omówił szczegółowo proces planowanego remontu, technikę oraz planowane materiały. Podkreślił, że zostanie podniesiona energooszczędność obiektu przez dodatkowe jego ocieplenie oraz wymianę stolarki okiennej. Zdaniem Kierownika po przeprowadzeniu remontu obiekt będzie posiadał bardzo dobry stan techniczny, pozwalający na jego użytkowanie w następnych latach.

Radny Paweł Chojnowski zgłosił wniosek o skreślenie z projektu budżetu na 2005 roku wydatków w wysokości 500 000 zł, dotyczących remontu budynku przy Al. Marsz. J. Piłsudskiego.

Burmistrz Janusz Werczyński podreślił stan techniczny budynku oraz wynik ekspertyzy w tym zakresie. Poinformował, że w przypadku braku środków na cele remontowe obiektu nie ponosi odpowiedzialności za ewentualnie powstałe szkody i narażenie bezpieczeństwa mieszkańców.

Radny Kazimierz Kędzierski stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie jest możliwe zajęcie przez Komisję jednoznacznego stanowiska wobec wydatków na remont budynku przy Al. Marsz. J. Piłsudskiego 196 B. Zdaniem Radnego w tym celu niezbędna jest analiza kosztów w porównaniu z kosztami budowy nowych budynków, czasu trwania budowy i remontu, kosztów przyszłej eksploatacji.
Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że ekspertyza dotycząca stanu technicznego budynku dostępna jest w Referacie Inwestycji.

Radna Agata Świstowska wyraziła poparcie dla zgłoszonego wniosku przez Radnego Pawła Chojnowskiego, dotyczącego skreślenia z projektu budżetu na rok 2005 wydatków na remont budynku przy Al. Marsz. J. Piłsudskiego 196 B. Zdaniem Radnej niewłaściwe jest podjęcie decyzji w zakresie remontu dla budynku, który nie znajduje się na nieruchomości stanowiącej mienie komunalne. Przeprowadzenie inwestycji należy poprzedzić uregulowaniem stanu prawnego gruntu.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o projekcie budżetu na 2005 rok w zakresie wydatków działu 700 z wyłączeniem kwoty 500 000 zł zaplanowanej na remont budynku przy Al. Marsz. J. Piłsudskiego 196 B.

Głosowanie:
Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie wydatki działu 700 projektu budżetu na 2005 rok z wyłączeniem kwoty 500 000 zł zaplanowanej na remont budynku przy Al. Marsz. J. Piłsudskiego 196 B.

Dział 710 „Działalność usługowa w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego i prac geodezyjno - kartograficznych.”

Burmistrz Janusz Werczyński przedstawił zakres prac geodezyjno – kartograficznych i planistycznych oraz omówił szczegółowo wydatki związane z tymi pracami.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o wydatkach działu 710 projektu budżetu na 2005 rok.

Głosowanie:
Komisja jednogłośnie wydała opinię pozytywną o wydatkach działu 710 projektu budżetu na 205 rok.

Jeden radny nie brał udziału w głosowaniu.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie obrad.

4.Sprawy różne.
Nie zgłoszono żadnych spraw.
5.Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 15.30 Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz zamknął posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Protokołowała
Agnieszka Lipka

Powiadom znajomego