W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza

Komisja Budżetowo – Gospodarcza

 

Protokół nr 14

z posiedzenia Komisji Budżetowo – Gospodarczej,

które odbyło się w dniu 27 października 2003 roku.


O godzinie 1300 posiedzenie Komisji otworzył i przywitał wszystkich zebranych, Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).

Porządek obrad:

  1. Otwarcie posiedzenia.

  2. Przyjęcie wniosków w sprawie zamiany porządku obrad.

  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia zarzutu państwa Barbary i Cezarego Brejżek.

  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/114/2000 z 14 kwietnia 2000 roku w sprawie powołania komunalnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

  5. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającą uchwałę nr IV/14/2003 Rady Miasta Marki z dnia 19 lutego 2003 roku w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Marki na 2003 rok.

  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie na rzecz Gminy prawa użytkowania wieczystego gruntu w zamian za wygaśnięcie zobowiązania podatkowego.

  7. Sprawy różne

  8. Zamknięcie posiedzenia.


Pkt.2. Przyjęcie wniosków w sprawie zamiany porządku obrad.


Przewodniczący Komisji zgłosił wniosek o rozpatrzenie w pierwszej kolejności, zgłoszonych przez Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Esculap” w sprawie należności czynszowych za okres najmu lokali w obiekcie przy ul. Sportowej 3.


Komisja zaakceptowała zgłoszony wniosek przez Przewodniczącego Komisji.


Pani Alina Korotko przedstawiła Członkom Komisji korespondencję dotyczącą sporu, w sprawie rozliczeń należności czynszowych między Gminą Marki a Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Esculap”, trwającego przed sądem okręgowym 3 lata.

Zdaniem Pani Aliny Korotko spór, dotyczy rozbieżności w kolejno otrzymywanych przez NZOZ „Esculap” fakturach za czynsz, a kompensatą wynikającą z umowy najmu lokalu w obiekcie przy ul.Sportowej 3, za przeprowadzenie prac remontowych użytkowanego lokalu. W imieniu NZOZ „Esculap” Pani Alina Korotko zwróciła się do członków Rady Miasta o zajęcie stanowiska, względem wzajemnych rozliczeń i ugodowego zakończenia tej sprawy.



Członkowie Komisji uzgodnili iż, powyższą sprawę należy przedstawić na najbliższym posiedzeniu sesji.


Pkt.4 Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/114/2000 z 14 kwietnia 2000 roku w sprawie powołania komunalnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (załącznik nr 2 do protokołu ).


Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk poprosił o przełożenie rozpatrzenia projektu powyższej uchwały, do czasu zakończenia kontroli Mareckim Ośrodku Zdrowia, prowadzonej przez Komisję Rewizyjną.


Przewodniczący zapytał Burmistrza jakie skutki poniesie w przyszłości Gmina umożliwiając zbycie udziałów w wysokości 99% kapitału zakładowego spółki?


Burmistrz wyjaśnił iż, „Esculap” był pierwszym Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej i jako pierwszy posiadał podpisane kontrakty na prowadzenie usług medycznych w różnych zakresach.

W momencie kiedy „Esculap” zmieniał siedzibę, duża część personelu medycznego przeszła do „Esculapa”, pozostała część osób podjęła się działań zmierzających do utrzymania się na rynku. Wobec czego, Gmina posłużyła wsparciem „Kardio-Medowi”, aby wyrównać szanse z konkurencyjnym „Esculapem”.

Obecnie „Kardio- Med” jest podmiotem który z ekonomicznego punktu widzenia może być w pełni samodzielny, świadczy o tym analiza bilansu, rachunku zysków i strat.

Wyjaśnił iż, jeden procent jest celem wypełnienia umowy założenia spółki, zgodnie z którą, udziałowcem może być Gmina lub osoba posiadająca umowę o pracę na czas nieokreślony z MOZ.

Jeden procent pozwala Gminie na podejmowanie decyzji w zakresie sprzedaży udziałów spółki, ponieważ wielkość udziału nie ma wpływu na ograniczenie decyzji Gminy.


Radny Tadeusz Skłodowski zapytał jaka jest wartość kapitału i w jakiej formie została wniesiona?


Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk odpowiedział że, wartość kapitału została wniesiona do spółki w formie gotówki i wynosi 100 000 zł.


Radny Tadeusz Skłodowski stwierdził iż, Gmina pozbywa się wpływów, co zdaniem Radnego nie jest celowe.

Zadał pytanie, dlaczego pracownicy spółki nie zostali poinformowani o możliwości nabycia udziałów?


Burmistrz wyjaśnił iż, obecnie nie istnieje możliwość zbycia udziałów pracownikom spółki, zatem nie zostali poinformowani.


Radna Agata Świstowska stwierdziła iż, powinni pracownicy być poinformowani, ponieważ przedłożono projekt uchwały w tej sprawie. Dodała że, należało wcześniej skonsultować stanowisko pracowników przed skonstruowaniem projektu uchwały.


Radny Tadeusz Skłodowski stwierdził że, inicjatywa projektu omawianego projektu uchwały, leży wyłącznie po stronie Burmistrza, czyli bez wiedzy osób zainteresowanych.


Burmistrz wyjaśnił iż, skonstruowanie treści projekty uchwały, daje możliwość każdemu z pracowników zakupu udziałów w spółce MOZ, dopiero po przyjęciu uchwały przez Radę.


Radny Tadeusz Skłodowski zapytał w jakim celu jest pozostawienie 1% udziału Gminy w spółce MOZ?


Burmistrz wyjaśnił że, pozostawienie takiej wielkości udziału pozwala Gminie na decydowanie w zakresie sprzedaży udziałów. Ponadto z umowy spółki wynika iż, pracownicy swoje udziały mogą sprzedać jedynie Gminie, dlatego też celem wypełnienia tego wymogu, wystarczy pozostawienie udziału Gminy w wysokości 1%.


Radna Agata Świstowska, zapytała dlaczego zmiana wielkości udziałów Gminy jest wykonywana w formie uchwały Rady Gminy a nie w drodze umowy spółki


Burmistrz wyjaśnił że, w związku z udziałem Gminy jako wspólnika, który jest podmiotem publicznym, musi być zachowana następująca kolejność: uchwała organu uchwałodawczego, podmiotu który bierze udział w tejże spółce a następnie zmiana umowy spółki. Obecnie w zakresie dotyczącym sprzedaży udziałów, Burmistrz nie może w drodze umowy samodzielnie podejmować decyzji.

Dodał iż, burmistrz zobowiązany jest głosować podczas walnych zgromadzeń spółki, nad uchwałami, które są zgodne z uchwałami Rady Miasta.


Radny Tadeusz Skłodowski stwierdził iż, nie mogą zając jednoznacznego stanowiska, ponieważ nie jest znana treść umowy spółki.


Radny Bogusław Dąbkowski uznał iż, projekt uchwały pozwalający w przyszłości na zbycie udziałów Gminy do 99%, jest posunięciem idącym w kierunku założeń jakie przygotowuje Narodowy Fundusz Zdrowia.

Jednym z nich jest tworzenie Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej.


Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zapytał jakie jest uzasadnienie Komisji Rewizyjnej wobec propozycji przełożenia rozpatrzenia projektu uchwały.


Burmistrz wyjaśnił iż, obecnie Komisja Rewizyjna przeprowadza kontrolę MOZ, analizuje treść umowy spółki, bilansu, rachunku zysku i strat, zestawienie środków trwałych, stan zadłużenia. Dlatego też propozycja przełożenia wydania opinii, wynika z propozycji zapoznania się Członków Komisji Budżetowo – Gospodarczej z wynikami przeprowadzonej kontroli.


Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania wniosku dotyczącego przełożenia na następne posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej, rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie powołania komunalnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.


Głosowanie:

Wniosek został przyjęty jednogłośnie.


Pkt.5. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającą uchwałę nr IV/14/2003 Rady Miasta Marki z dnia 19 lutego 2003 roku w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Marki na 2003 rok (załącznik nr 3 do protokołu)


Burmistrz poinformował że, do projektu uchwały, została dołączona informacja do zmian bieżących w budżecie miasta Marki w dniu 29 października 2003 roku.

Wskazał iż, w treści załącznika nr 1 do projektu uchwały, znajduje się kwota 106 000 zł. – subwencje ogólne z budżetu państwa - część oświatowa. Dodał że, w tym punkcie znajduje się kwota 100 000 zł, o jaką zwiększono Gminie subwencję oświatową, po skierowaniu wniosku dotyczącego remontu sali gimnastycznej Zespołu Szkół Nr 2.

Poinformował że, w dniu 13 października br, część dachu nad budynkiem szkoły Nr 3, uległa uszkodzeniu, co stwarza konieczność przeprowadzenia remontu. Gmina próbowała przesunąć środki z subwencji na natychmiastowy remont konstrukcji dachu szkoły Nr 3, jednak nie ma możliwości.

Dodał iż, kwota 106 000 zł obejmuje 100 000 tyś zł na salę gimnastyczną i 6000 zł na gabinety lekarskie.


Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz wskazał kwotę 100 000 zł podanej do zmniejszenia w załączniku nr 2 do projektu uchwały, w dziale zatytułowanym „Wpłaty jednostek na rzecz środków specjalnych”, zapytał czego kwota ta dotyczy?


Skarbnik Sławomir Koc wyjaśnił że, wskazana kwota dotyczy przekazywanej dotacji przez Gminę na rzecz utrzymania etatów funkcjonariuszy policji w Markach.

Obecnie Gmina jest zobowiązana rozpisać dotację na poszczególne składniki klasyfikacji budżetowej, zatem sama dotacja została zmniejszona i rozpisana na poszczególne składniki.


Radny Tadeusz Skłodowski zapytał o zmianę w zakresie funkcjonowania jednostek oświatowych i zapisaną kwotę 78 878 zł, zatytułowaną „Zakup usług remontowych”.


Skarbnik Sławomir Koc wyjaśnił że, zmiana wynika z faktu że, planując remont w Zespole Szkół Nr 2, została przyjęta kwota znacznie wyższa, wynosząca 380 000 zł. Po przeanalizowaniu kosztów, wynika iż, będzie to kwota znacznie niższa. Różnicę tych kwot pozostawiono celem przeprowadzenia remontu w szkole nr 3, w której trwają obecnie prace zabezpieczające konstrukcję dachową.


Radny Tadeusz Skłodowski stwierdził, konieczność wskazywania w załączonej informacji do budżetu, działów do których były przepisywane zmiany, ponieważ nie jest wystarczająca sama uwaga o zmianie klasyfikacji budżetowej.


Skarbnik Sławomir Koc dodał że, Gmina planowała wielkość dotacji na cele oświatowe ok. 183 000 zł. Otrzymała jednak 100 000 zł. Zatem 83 000 zł nie zostało zrealizowane po stronie dochodów. W wyniku czego wskazano po stronie wydatków kwotę 83 000 zł do zmniejszenia.


Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o projekcie uchwały zmieniającą uchwałę nr IV/14/2003 Rady Miasta Marki z dnia 19 lutego 2003 roku w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Marki na 2003 rok.


Głosowanie:

Liczba głosów za wydaniem pozytywnej opinii uchwały - 5

Przeciw – 2

Wstrzymało się – 2

Komisja wydała pozytywną opinię w sprawie projektu uchwały


Pkt.6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie na rzecz Gminy prawa użytkowania wieczystego gruntu w zamian za wygaśnięcie zobowiązania podatkowego (załącznik nr 4 do protokołu).


Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk przypomniał że, na początku bieżącego roku, na jednej z sesji Rady Miasta Marki, obecny był prezes Fomar Roulunds S.A. Podczas posiedzenia Rady, zwracał się z prośbą o zaniechanie zobowiązań podatkowych, ówcześnie Rada nie wyraziła zgody.

W toku dyskusji została sformułowana propozycja, przeniesienia na rzecz Gminy własności spółki, w zamian za wygaśnięcie zaległych zobowiązań podatkowych. Następnie Fomar Roulunds S.A złożył wniosek w tej sprawie.

Gmina przez kilka miesięcy w drodze negocjacji, ustalała odpowiednie warunki i grunty możliwe do przekazania przez spółkę. Ustalono iż, przedmiotem przekazania będzie część działki nr 73/3 o powierzchni 5800 m2, na której znajdują się 3 zbiorniki retencyjne, wybudowane celem zabezpieczeń przeciw pożarowych w latach 70.

Zbiorniki obecnie są wykorzystywane przez spółkę do retencji wody. Natomiast Spółka Wodociąg Marecki, jest zainteresowana użytkowaniem tych zbiorników, ponieważ jest to centralna część miasta co zapewni poprawę retencji w sieci wodociągowej z uwagi na zwiększającą się liczbę korzystających z wodociągu.

Z wyceny wykonanej przez biegłego, wynika że, wartość nieruchomości będącej przedmiotem przekazania wynosi ok. 1 mln zł.


Radny Bogusław Dąbkowski zapytał o konsekwencje jakie poniesie spółka w przypadku braku zgody Rady na przeniesienie własności gruntu w zamian za zobowiązania finansowe.


Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk odpowiedział że, w chwili obecnej jest to trudne do oceny.


Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o projekcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie na rzecz Gminy prawa użytkowania wieczystego gruntu w zamian za wygaśnięcie zobowiązania podatkowego.

(Dwóch Radnych nie brało udziału w głosowaniu)


Głosowanie:

Liczba głosów za wydaniem pozytywnej opinii – 5

Przeciw –1

Wstrzymało się – 1

Komisja wydała pozytywną opinię w sprawie projektu uchwały.


Pkt.7. Sprawy różne


Przewodniczący odczytał notatkę informacyjną, otrzymaną od Referatu Zarządu Dróg, dotyczącą wykonania utwardzenia ul. Warszawskiej oraz planowanego utwardzenia ul. Jagiełły (załącznik nr 5 do protokołu).


Pkt.8. Zakończenie posiedzenia.


Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz o godz.1700 zamknął posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Protokołowała: Agnieszka Lipka

Przewodniczący Komisji

Budżetowo – Gospodarczej

Tadeusz Sienkiewicz

Powiadom znajomego