W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

komisja rewizyjna

komisja rewizyjna

PROTOKÓŁ NR 42
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej,
które odbyło się w dniu 9 marca 2005 roku

O godzinie 16:00 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.
3. Zapoznanie się z treścią i analiza pisma Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie skargi Pana Macieja Kryskiego.
4. Analiza sprawozdania z kontroli kosztów obsługi administracyjno – technicznej przedszkoli miejskich w Markach oraz sformułowanie wniosków pokontrolnych.
5. Sprawy różne.
6. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt.2 Przyjęcie wniosków w sprawie do porządku obrad.

Nie zgłoszono żadnych wniosków.

Pkt. 3 Zapoznanie się z treścią i analiza pisma Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie skargi Pana Macieja Kryskiego.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall odczytała w/w pismo (załącznik nr 2 do protokołu) i zaproponowała, aby poddać analizie 2 kwestie:
1. ocenę prawidłowości działań podjętych przez Burmistrza Miasta Marki w tej sprawie,
2. ocenę poprawności procedury, zastosowanej przez Przewodniczącą Rady.

W dyskusji udział wzięli: Bogusław Dąbkowski, Małgorzata Babiuch – Hall, Elżbieta Świniarska, Bogusław Trzemecki i Grzegorz Młodzianowski.

Dodatkowych wyjaśnień udzielili: Burmistrz Janusz Werczyński i Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk.
W podsumowaniu dyskusji Komisja postanowiła zwrócić się do Referatu Prawnego Urzędu z prośbą o opinię prawną w w/w sprawie (pismo Komisji stanowi załącznik nr 3 do protokołu).
Jednocześnie Komisja postanowiła zwrócić się do Przewodniczącej Rady Marii Przybysz – Piwko z prośbą o poinformowanie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Pana Macieja Kryskiego o działaniach podjętych w celu rozpatrzenia skargi.

Pkt. 4 Analiza sprawozdania z kosztów obsługi administracyjno – technicznej przedszkoli miejskich w Markach oraz sformułowanie wniosków pokontrolnych.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall zaprezentowała Komisji w/w sprawozdanie (załącznik nr 4 do protokołu) i zwróciła się do Komisji o sformułowanie wniosków.
W dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji oraz Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk, który udzielił dodatkowych wyjaśnień.
Następnie Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall w podsumowaniu zgłoszonych propozycji, sformułowała wstępnie następujące wnioski:
1. Komisja pozytywnie ocenia działania podejmowane przez dyrektorów przedszkoli w celu obniżenia kosztów funkcjonowania placówek.
2. W związku z zaobserwowaną w PM nr 2 i PM nr 3 racjonalizacją kosztów obsługi administracyjno – technicznej w 2004 roku, zdaniem Komisji należałoby przeprowadzić analizy i wprowadzić zmiany organizacyjne także w PM nr 1.
3. W celu opracowania algorytmu, na podstawie którego byłyby obliczane budżety poszczególnych placówek, należałoby podjąć działania w celu wprowadzenia standaryzacji parametrów obsługi administracyjno – technicznej, poprzez np. ustalenie powierzchni, przypadającej na 1 osobę sprzątającą.
4. Należałoby ustalić minimalną liczbę dzieci, wymaganą do utworzenia nowej grupy.

Komisja postanowiła kontynuować analizę sprawozdania z kosztów obsługi administracyjno – technicznej przedszkoli miejskich w Markach na następnym posiedzeniu, wyznaczonym w dniu 14 marca 2005 roku.

Pkt. 5 Sprawy różne.

1. Komisja ponownie rozpatrzyła wystąpienie Ośrodka Pomocy Dziecku i Rodzinie „Szansa” o dofinansowanie działalności (pismo stanowi załącznik nr 9 do Protokołu Nr 41 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 2 marca 2005 roku).
Komisja postanowiła zarekomendować Ośrodkowi wzięcie udziału w ogłoszonym w dniu 4 marca 2005 roku, otwartym konkursie na realizację zadania publicznego z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, którego przedmiotem jest prowadzenie zajęć opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych oraz dożywianie dzieci w świetlicach środowiskowych.

2. Komisja postanowiła przedstawić na najbliższej sesji Rady Miasta Marki następujące pytania:
- czy jest planowane rozszerzenie programu selektywnej zbiórki śmieci?
- na jakim etapie znajdują się prace przy oświetleniu pomnika przy ul. Paderewskiego?
- czy przewidywana jest budowa bieżni i rampy dla rolkarzy?
- czy istnieje możliwość podjęcia skutecznych działań w celu rozebrania zrujnowanego budynku piekarni przy ul. Lipowej?

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall zobowiązała się do przygotowania powyższych zapytań w formie pisemnej oraz do złożenia ich na ręce Przewodniczącej Rady.

Pkt. 6 Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 18:30 Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

Protokołowała: Elżbieta Jurczyk
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Małgorzata Babiuch - Hall

Powiadom znajomego