W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Rewizyjna

Komisja Rewizyjna

PROTOKÓŁ NR 39
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej,
które odbyło się w dniu 24 stycznia 2005 roku

O godzinie 9.00 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.
3. Przyjęcie treści Protokołu Nr 36 z 29 grudnia 2004 roku i 5 stycznia 2005 roku oraz Protokołu Nr 37 z 10 stycznia 2005 roku.
4. Opracowanie wniosków do sprawozdania z wyników kontroli liczby i kosztów zastępstw w szkołach.
5. Sprawy różne.
6. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt. 2 Przyjęcie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.

Nie zgłoszono żadnych wniosków.

Pkt. 3 Przyjęcie treści Protokołu Nr 36 z 29 grudnia 2004 roku i 5 stycznia 2005 roku oraz Protokołu Nr 37 z 10 stycznia 2005 roku.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch – Hall zapoznała zebranych z treścią protokołów Nr 36 i Nr 37 i poddała je pod głosowanie.

Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła treść Protokołu Nr 36 z 29 grudnia 2004 roku i 5 stycznia 2005 roku.

Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła treść Protokołu Nr 37 z 10 stycznia 2005 roku.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch – Hall zgłosiła wniosek o rozszerzenie porządku obrad o punkt 3a w brzmieniu: „Przyjęcie treści Protokołów z kontroli liczby i kosztów zastępstw w Zespołach Szkół Nr 1 i 2 oraz w Szkołach Podstawowych Nr 1, 2, 3 i 4”.

Komisja rewizyjna poparła w/w wniosek i przystąpiła do rozpatrzenia punktu 3a.

Pkt. 3a Przyjęcie treści Protokołów z kontroli liczby i kosztów zastępstw w Zespołach Szkół Nr 1 i 2 oraz w Szkołach Podstawowych Nr 1, 2, 3 i 4.

Przewodnicząca Komisji Poddała pod głosowanie protokół z kontroli przeprowadzonej w Zespole Szkół Nr 1 (kopia protokołu z kontroli stanowi załącznik nr 2 do protokołu z posiedzenia Komisji).

Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła protokół z kontroli kosztów zastępstw w Zespole Szkół Nr 1.
Przewodnicząca Komisji Poddała pod głosowanie protokół z kontroli przeprowadzonej w Zespole Szkół Nr 2 (kopia protokołu z kontroli stanowi załącznik nr 3 do protokołu z posiedzenia Komisji).

Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła protokół z kontroli kosztów zastępstw w Zespole Szkół Nr 2.

Przewodnicząca Komisji Poddała pod głosowanie protokół z kontroli przeprowadzonej w Szkole Podstawowej nr 1 (kopia protokołu z kontroli stanowi załącznik nr 4 do protokołu z posiedzenia Komisji).

Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła protokół z kontroli kosztów zastępstw w Szkole Podstawowej Nr 1.

Przewodnicząca Komisji Poddała pod głosowanie protokół z kontroli przeprowadzonej w Szkole Podstawowej nr 2 (kopia protokołu z kontroli stanowi załącznik nr 5 do protokołu z posiedzenia Komisji).

Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła protokół z kontroli kosztów zastępstw w Szkole Podstawowej nr 2.

Przewodnicząca Komisji Poddała pod głosowanie protokół z kontroli przeprowadzonej w Szkole Podstawowej nr 3 (kopia protokołu z kontroli stanowi załącznik nr 6 do protokołu z posiedzenia Komisji).

Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła protokół z kontroli kosztów zastępstw w Szkole Podstawowej nr 3.

Przewodnicząca Komisji Poddała pod głosowanie protokół z kontroli przeprowadzonej w Szkole Podstawowej Nr 4 (kopia protokołu z kontroli stanowi załącznik nr 7 do protokołu z posiedzenia Komisji).

Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła protokół z kontroli kosztów zastępstw w Szkole Podstawowej Nr 4.

Pkt. 4 Opracowanie wniosków pokontrolnych do sprawozdania z wyników kontroli liczby i kosztów zastępstw w szkołach.

Sprawozdanie z wyników kontroli liczby i kosztów zastępstw stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch – Hall dokonała poprawek oczywistych błędów rachunkowych w sprawozdaniu, zgłoszonych przez członków Komisji i zwróciła się o formułowanie wniosków pokontrolnych.

Radny Grzegorz Młodzianowski zgłosił wniosek w sprawie skierowania do Burmistrza prośby o zlecenie przeprowadzenia pomiaru powierzchni użytkowej wszystkich placówek oświatowych i przekazanie tych, aktualnych danych dyrektorom.

Komisja przyjęła wniosek zgłoszony przez Radnego Grzegorza Młodzianowskiego.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall zgłosiła wniosek o zasugerowanie dyrektorom szkół, że ponieważ nauczycieli obowiązuje 40 – godzinny tydzień pracy, pewna część tych godzin może być wykorzystana w celu pełnienia zastępstw, które obecnie są płatne w 50% - czyli zastępstw niemerytorycznych.

Komisja przyjęła wniosek zgłoszony przez Przewodniczącą Małgorzatę Babiuch – Hall.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch – Hall zgłosiła wniosek o sformułowanie zalecenia dla dyrektorów placówek oświatowych, aby zamiast przedłużać umowy z osobami, które osiągnęły wiek i uprawnienia emerytalne, zatrudniać młodych nauczycieli, nie tylko ze względu na redukcję kosztów zatrudnienia ale również z uwagi na możliwość przeciwdziałania bezrobociu.

Radny Grzegorz Młodzianowski zaproponował aby w zaleceniu podkreślić, że ocena przydatności nauczyciela, bez względu na jego wiek, należy do wyłącznej decyzji dyrektora placówki.

Komisja przyjęła wniosek Przewodniczącej Komisji wraz ze zgłoszoną propozycją.

Radny Bogusław Dąbkowski zgłosił wniosek o zasugerowanie dyrektorom placówek aby zatrudniali nowych nauczycieli na czas określony w celu weryfikacji ich kwalifikacji i predyspozycji do pracy w danej placówce.

Komisja przyjęła wniosek zgłoszony przez Radnego Bogusława Dąbkowskiego.

Radny Bogusław Dąbkowski zgłosił wniosek o zorganizowanie konkursu, w którym nagrodzona zostałaby szkoła mogąca się wykazać największą liczbą uczniów, startujących z powodzeniem w konkursach i olimpiadach.

Przewodnicząca Komisji zaproponowała, żeby zamiast organizowania konkursu premiować takie placówki poprzez zwiększanie ich budżetu.

Komisja przyjęła propozycję Przewodniczącej.

Radny Bogusław Dąbkowski zgłosił wniosek o zorganizowanie konkursu dla uczniów na uporządkowanie otoczenia szkoły.

Komisja przyjęła wniosek.

Ponadto, w wyniku analizy sprawozdania z wyników kontroli liczby i kosztów zastępstw w szkołach, Komisja poczyniła następujące spostrzeżenia i uwagi:

1) Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall zauważyła, że w szkołach podstawowych Nr 3 i Nr 4 występują nieodpłatne zastępstwa w ramach nauczycielskiego pensum godzin, co można ocenić jako tendencję pozytywną.
2) Radny Bogusław Dąbkowski zwrócił uwagę Komisji na zaobserwowany spadek ilości zastępstw w szkołach w kontrolowanym okresie.
3) Radny Bogdan Trzemecki podkreślił, że zmniejszenie wydatków na prowadzenie placówek oświatowych jest możliwe tylko poprzez racjonalne gospodarowanie budżetami w poszczególnych jednostkach.

Na tym zakończono dyskusję nad punktem 4 porządku obrad.

Pkt. 5 Sprawy różne.

1. Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie Programu współpracy miasta Marki z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2005 (Druk nr 178).

Radna Elżbieta Świniarska stwierdziła, że Komisja Rewizyjna nie jest właściwa do opiniowania tego projektu uchwały i zgłosiła wniosek o odstąpienie od jego rozpatrywania.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch – Hall poddała wniosek pod głosowanie:

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 4
przeciwko – 0
wstrzymało się – 1

Komisja Rewizyjna postanowiła odstąpić od opiniowania projektu uchwały w sprawie Programu współpracy miasta Marki z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2005 (Druk nr 178).

2. Zapoznanie się z pismem Rady Dzielnicy Targówek w sprawie wydania opinii na temat uchwały Nr XXVII/81/04 w sprawie dostosowania warszawskich dróg i mostów do ruchu rowerowego poprzez wdrożenie rozwiązań umożliwiających połączenia pomiędzy dzielnicami m. st. Warszawy.

Pismo stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch – Hall odczytała zebranym wystąpienie Rady Dzielnicy Targówek i wyraziła wątpliwość czy Komisja Rewizyjna jest właściwa do jego rozpatrywania.

W wyniku przeprowadzonej dyskusji Przewodnicząca Małgorzata Babiuch - Hall sformułowała następujące stanowisko:

Komisja Rewizyjna pozytywnie ocenia inicjatywę Rady Dzielnicy Targówek, dotyczącą dostosowania warszawskich dróg i mostów do ruchu rowerowego, zawartą w uchwale Nr XXVII/81/04. Jednocześnie Komisja zwraca uwagę, że niejasne są oczekiwania twórców uchwały wobec władz miasta Marki.

3. Komisja zapoznała się z pismem NZOZ „Esculap” z siedzibą w Markach przy ul. Fabrycznej 1 w sprawie gotowości świadczenia usług z zakresu medycyny szkolnej w placówkach oświatowych, prowadzonych przez miasto Marki (pismo stanowi załącznik nr 10 do protokołu).

4. Komisja zapoznała się z przygotowaną przez Referat Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego informacją na temat nieruchomości komunalnych, zbytych na rzecz Parafii pw. Św. Izydora w Markach i odroczyła omówienie tego zagadnienia do następnego posiedzenia.

Pkt. 6 Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 11.30 Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

protokołowała:
Elżbieta Jurczyk
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Małgorzata Babiuch - Hall

Powiadom znajomego