W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

komisja rewizyjna

komisja rewizyjna

Protokół nr 31
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
które odbyło się w dniu 20 października 2004 roku.

O godzinie 12.00 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych, Przewodnicząca Małgorzata Babiuch - Hall (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu)
Porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.
3.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu (druk nr 137).
4.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2004 (druk nr 143).
5.Sprawy różne.
6.Zamknięcie posiedzenia.

Pkt. 2. Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.

Nie wpłynęły wnioski w sprawie zmian do porządku obrad.

Pkt. 3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu (druk nr 137 stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński wyjaśnił, że ustawa o finansach publicznych precyzyjnie określa obowiązki gmin w tym zakresie. Przepisy ustawy umożliwiają Radzie ustalanie szczegółowości i zakresu materiałów niezbędnych podczas uchwalania budżetu oraz kwestii proceduralnych. Wymienił i omówił, elementy które uległy zmianie w stosunku do obecnie obowiązującej uchwały w zakresie procedury uchwalania budżetu.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall zapytała o materiały związane z wydatkami placówek oświatowych.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński odpowiedział, że wykonano opracowanie, które pozwala na dokładną analizę potrzeb każdej placówki oraz związanymi z tym wydatkami szkół.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie posiedzenia.

Pkt. 4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2004 (druk nr 143 stanowi załącznik nr 3 do protokołu).

Skarbnik Sławomir Koc przedstawił i omówił zmiany w budżecie zawarte w projekcie uchwały. Wyjaśnił, że zmiany dotyczą w szczególności wydatków związanych z utrzymaniem szkół. Dodał, że zmiany były konieczne z uwagi na złożone wnioski dyrektorów placówek oświatowych w tym zakresie. Większość wniosków, dotyczyła zwiększenia wydatków w roku 2004 na poszczególne placówki.

Członkowie Komisji omówili problematykę związaną z terminowym przekazywaniem informacji przez dyrektorów placówek oświatowych, niezbędnych dla potrzeb zmian w budżecie. Podkreślono iż, niejednokrotnie informacje nie są dostarczane w wyznaczonym terminie, przez co nie ma możliwości szybkiego przygotowania zmian w budżecie i przekazania rzetelnych informacji o tych że zmianach Członkom Rady.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch – Hall po przeanalizowaniu wydatków jaki Gmina przeznacza na placówki oświatowe uznała, że sytuacja mareckich szkół jest dobra. Podkreśliła, że placówki otrzymują co roku dodatkowe środki oprócz subwencji oświatowych, które nie zawsze pokrywają niezbędne wydatki szkół.

Członkowie Komisji omówili problematykę, dotyczącą przydzielania dodatkowych środków finansowych dla szkół. Uznali za konieczne opracowanie zasad, które umożliwią ustalanie wielkość przyznawanych środków.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie posiedzenia.

Pkt. 7. Sprawy różne.

Nie zgłoszono żadnych spraw

Pkt. 8. Zakończenie posiedzenia.

O godzinie 14.00 Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch - Hall zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

Protokołowała:
Agnieszka Lipka

Powiadom znajomego