W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

komisja Rewizyjna

komisja Rewizyjna

Protokół nr 30
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
które odbyło się w dniu 13 października 2004 roku.

O godzinie 14.00 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych, Przewodnicząca Małgorzata Babiuch - Hall (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu). Posiedzenie odbyło się przy współudziale Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.
Porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.
3.Dyskusja nad projektem gospodarki odpadami – opinie i wnioski.
4.Sprawa alei drzew przy ul. Kasztanowej w Markach.
5.Enklawy środowiskowe na terenie miasta.
6.Sprawy różne.
7.Zamknięcie posiedzenia.

Pkt.2. Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.

Nie wpłynęły wnioski w sprawie zmian do porządku obrad.

Pkt. 3. Dyskusja nad projektem gospodarki odpadami – opinie i wnioski.

Pan Andrzej Kalinowski Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej omówił przedłożony projekt gospodarki odpadami na terenie miasta Marki.
Wyjaśnił, że obecnie miasto Marki prowadzi segregację odpadów z tworzyw sztucznych i szklanych po przez rozstawienie pojemników segregacyjnych na terenie miasta. Projekt gospodarki odpadami zawiera propozycję segregacji odpadów oparty system workowy. Systemem tym objęte zostałyby wszystkie gospodarstwa domowe.
Program nie przewiduje realizacji odbioru odpadów azbestowych. Przewiduje jednak stworzenie gminnego punktu zbiórki odpadów niebezpiecznych.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall zwróciła się z prośbą do Kierownika Referatu Ochrony Środowiska o przygotowanie danych dotyczących ilości gospodarstw i kosztów realizacji systemu workowego na przykładach gmin sąsiednich a także częstotliwości odbioru posegregowanych odpadów w tych gminach.

Radna Elżbieta Świniarska zwróciła uwagę na niewygodne korzystanie z istniejących kontenerów segregacyjnych, których wloty nie są dostosowane do funkcjonalnego odbioru odpadów.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch – Hall uznała, że należy rozważyć organizację odbioru odpadów z gospodarstw domowych przez Miasto. Realizacja przedsięwzięcia polegałaby na rezygnacji z umów indywidualnych między gospodarstwami a przedsiębiorcami odbierających odpady. Zdaniem Przewodniczącej koszty odbioru odpadów zostałyby wliczone w podatek. Rozwiązanie takie pozwoli Gminie na realizację gospodarki odpadami w sposób rzetelny.
Odbieranie odpadów posegregowanych wprost z gospodarstw domowych, zdaniem Radnej będzie o wiele efektywniejsze niż system w którym firmy odbierają posegregowane odpady. Ze względu na na brak kontroli nad użyciem przez firmy pojazdów specjalnych i odpowiednio przygotowanych do odbioru posegregowanych odpadów.
Wskazała również, że opracowanie nie zawiera rozwiązań opartych o środki unijne na realizację selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska Paweł Chojnowski stwierdził, że aby rozpatrzyć aspekt wskazany przez Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej Małgorzatę Babiuch – Hall należy uzyskać informacje o wielkości kosztów jakie gmina musiałaby ponieść na ten cel rocznie.
Uznał, że wnioski i opinia dotyczące Projektu Gospodarki Odpadami, zależną są od przedstawienia przez Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej następujących informacji:
1.Szczegóły systemu workowego na przykładzie miasta Kobyłki
2.Orientacyjne koszty budowy gminnego punktu zbiórki odpadów.
3.Orientacyjne wielkości kosztów w przypadku przejęcia obowiązku organizacji przez gminę odbioru odpadów od każdego mieszkańca.
Po uzyskaniu tych informacji komisja przystąpi do dalszej pracy nad projektem gospodarki odpadami.

Pkt. 4. Sprawa alei drzew przy ul. Kasztanowej w Markach .

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska Paweł Chojnowski odczytał wniosek mieszkańców ul. Kasztanowej (załącznik Nr 2 do protokołu), dotyczący stanu alei przy której rosną kasztanowce. Wnioskujący wskazują, że zagrożenia dla ich zdrowia, wynikają z wieku drzewostanu i ich niewystarczającej pielęgnacji. Mieszkańcy uznali za właściwe skreślenie ul. Kasztanowej z rejestru zabytków i przejęcie przez gminę opieki nad drzewami. W związku z tym proszą o skierowanie wniosku do Konserwatora Przyrody w tej sprawie.

Radny Bogdan Trzemecki zaproponował by Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przygotował wstępnie analizę stanu drzew ul. Kasztanowej, celem wykonania właściwych zabezpieczeń i prac, które będą rozszerzeniem działań konserwatorskich.

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska Paweł Chojnowski przystąpił do głosowania nad przyjęciem wniosku mieszkańców, dotyczącego skierowania wniosku do Konserwatora Przyrody o skreślenie ul. Kasztanowej z rejestru zabytków.
Głosowanie:
Liczba głosów za przyjęciem wniosku – 0
Przeciw – 3
Wstrzymało się – 1
Wniosek został odrzucony.

Członkowie Komisji Rewizyjnej i Komisji Przewodniczący Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska zdecydowali, że Urząd winien sporządzić własną ocenę stanu drzew, po której Rada Miasta Marki przedstawi projekt pielęgnacji technicznej drzew celem poprawy ich stanu i przedłoży do akceptacji Konserwatorowi Przyrody.

Pkt. 5. Enklawy środowiskowe na terenie miasta.

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska Paweł Chojnowski poprosił Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej Małgorzatę Babiuch – Hall , która była inicjatorem pomysłu poprawy jakości życia mieszkańców, przez stworzenie publicznych przestrzeni zagospodarowanych zielenią o przybliżenie sprawy.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Małgorzata Babiuch – Hall przypomniała, że sprawa dotyczy ochrony enklaw zieleni aby mogły funkcjonować jako parki. Podkreśliła, iż celem podjęcia inicjatywy ochrony enklaw leśnych było rozpoczęcie działań mających na celu zabezpieczenie tych że terenów, przed zmianą sposobu użytkowania w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego oraz innych aktach prawa miejscowego.

Robert Danielak pracownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego przedstawił następujące lokalizacje możliwe do wykorzystania jako parki, jednocześnie nie kolidujące z miejscowym planem:
1.Las u zbiegu ulic Sosnowej i Al. Piłsudskiego,
2.Teren szkoły podstawowej Nr 1,
3.Teren szkoły podstawowej Nr 2,
4.Teren szkoły podstawowej Nr 4,
5.Teren szkoły podstawowej Nr 5,
6.Obszar położony przy ul. Zajączka róg ul. Sportowej.
7.Teren przy ul. J. Pawła,
8.Teren zamkniętego wysypiska odpadów,
9.Zadrzewiony obszar przy osiedlu Lisi Jar,
10.Teren przy stadionie sportowym Marcovia,
11.Obszar przy ul. Kasztanowej – na terenie należącym do
12.Obszar w rejonie ul. Torfowej,
13.Teren przy budynku wielorodzinnym przy Al. Piłsudskiego 196,
14.Skwer Ks. Bronisława Markiewicza w Strudze,
15.Teren przy skrzyżowaniu ulic Okólnej i ul. Słonecznej,
16.Istniejący park przy pałacyku Briggsów (jego rozbudowa),
17. Teren przy ul. Głównej,
18.Rejon ul. Ceglanej (pomiędzy ul. Wspólną a ul. Stawową),
19.Teren przedszkola na ul. Dużej.
Przedstawił również stan własnościowy wyżej przedstawionych terenów.

Członkowie obu Komisji po przeanalizowaniu wskazanych lokalizacji, uznali, że do realizacji obecnie nadają się:
1.Skwer Ks. Bronisława Markiewicza,
2.Teren przedszkola na ul. Dużej,
3.Teren przy ul. J. Pawła,
4.teren szkoły podstawowej Nr 2.

Radny Bogusław Dąbkowski zaproponował aby wykonanie tych skwerów było z inicjatywy i zaangażowania mieszkańców miasta.

Radni zwrócili się o przygotowanie informacji, dotyczących minimalnych kosztów przystosowania wskazanych terenów jako miejsca publiczne, na następne posiedzenie Komisji.
Członkowie obu Komisji uznali, że niezbędna jest wizja lokalna w terenie obiektów wyznaczonych do zagospodarowania. Wizja lokalna zostanie zorganizowana, po otrzymaniu informacji z Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz po dokonaniu analizy stanu własnościowego, celem oceny i przydatności terenów.
Członkowie obu Komisji zdecydowali, że stanowisko w tej sprawie zostanie zajęte po zapoznaniu się z materiałami otrzymanymi z Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i przeprowadzeniu wizji lokalnej.

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska Komisji Paweł Chojnowski zaproponował aby Komisja dogłębnie zajęła się analizą miejsca centrum – miasta. Sprawa dotyczy uszczegółowienia planu i podjęcia w tym kierunku stosownych działań.

Pkt.7. Sprawy różne.

Nie zgłoszono żadnych spraw

Pkt.8. Zakończenie posiedzenia.

O godzinie 18.15 Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch - Hall zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

Protokołowała:
Agnieszka Lipka

Powiadom znajomego