W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Rewizyjna

Komisja Rewizyjna

Protokół Nr 21 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 22 marca 2004 roku.

O godzinie 900 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
3. Zapoznanie się z treścią protokołów z kontroli przeprowadzonych w placówkach oświatowych w Markach oraz podjęcie uchwały w sprawie treści sprawozdania dla Rady Miasta z wyników tych kontroli.
4. Dyskusja nad projektem poprawki do uchwały budżetowej.
5. Sprawy różne.
6. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt 2. Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch zgłosiła wniosek, aby punkt 4 porządku obrad „Dyskusja nad projektem poprawki do uchwały budżetowej” rozpatrzyć po punkcie 2.

Wniosek został przyjęty.

Pkt 4. Dyskusja nad projektem poprawki do uchwały budżetowej.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch przypomniała, że na posiedzeniu Komisji w dniu 17 marca 2004r. nie została zakończona dyskusja w sprawie wprowadzenia poprawki do uchwały w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2004 rok. Poprawka dotyczy obniżenia wydatków w działach 801-Oświata i 854-Edukacyjna Opieka Wychowawcza o 0,5%. To niewielkie obniżenie wydatków ma na celu zdyscyplinowanie dyrektorów szkół i przedszkoli do większej oszczędności. Przewodnicząca dodała, że powodem zgłoszenia tej poprawki jest niepokojący ciągły wzrost wydatków gminy na bieżące utrzymanie szkół i przedszkoli, co w przyszłości może doprowadzić do zatrzymania rozwoju miasta z powodu braku funduszy na rozpoczęcie jakichkolwiek inwestycji.

Radna Elżbieta Świniarska zapytała, czy podwyżki w sferze budżetowej, o których słyszała obejmą także oświatę?

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że przewidywane są podwyżki płac w oświacie, ale dotychczas nie ma żadnej oficjalnej informacji dotyczącej wysokości tej podwyżki.

Radna Elżbieta Świniarska zapytała, czy miasto dostanie z zewnątrz jakieś dodatkowe pieniądze na podwyżki dla oświaty?

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że wysokość subwencji oświatowej określa państwo, według ściśle określonych kryteriów. Podstawą do naliczenia subwencji jest informacja przesyłana przez dyrektorów szkół do Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego. Jednak stawki, jakie są przydzielane ze względu na ilość uczniów w szkole nie są jednakowe, np. na uczniów z klas sportowych otrzymuje się wyższą subwencję. Dodatkowo jest ona także wyższa, kiedy jest to uczeń sprawiający trudności wychowawcze lub np. z wadą wzroku, jednak w tych przypadkach musi być to potwierdzone orzeczeniem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. W związku z tym bardzo dużą rolę w naliczaniu subwencji dla oświaty odgrywają Dyrektorzy szkół, którzy w składanych sprawozdaniach powinni uwzględnić te kryteria. Stwierdził, że niektórzy dyrektorzy mareckich szkół nie zwracają uwagi na rzetelność sprawozdań, co wpływa na uzyskanie niższej subwencji niż mogłaby być przyznana. Jako przykład podał Zespół Szkół nr 2, gdzie w sprawozdaniu nie podano żadnej informacji dotyczącej istnienia klas o profilu sportowym. Dodał, że z pewnością będzie teraz sprawował większy nadzór nad tymi sprawozdaniami, żeby dopilnować, aby uzyskana subwencja była możliwie jak najwyższa.

Radna Elżbieta Świniarska zapytała, czy te sprawozdania były osobiście sprawdzane przez Burmistrza?

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że do tej pory nie sprawdzał osobiście tych sprawozdań, jednak niedawno dyrektorzy szkół zostali pisemnie zobowiązani do tego, aby przygotowane sprawozdanie do Urzędu Statystycznego składane były w odpowiednim referacie Urzędu Miasta, gdzie zostanie poddane dogłębnej analizie. Dopiero po sprawdzeniu sprawozdania zostanie wysłane do Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego.
Stwierdził, że 0,5% cięcia w budżecie dla działu 801-Oświata i 854-Edukacyjna Opieka Wychowawcza są rozsądnym rozwiązaniem, ponieważ zmuszą dyrektorów do większej gospodarności tymi środkami a jednocześnie nie jest to kwota, bez której placówka nie będzie mogła sprawnie funkcjonować.
Zaproponował, również drugie rozwiązanie, żeby stworzyć model docelowy, który określałby, jakie powinny być relacje pomiędzy subwencją, a środkami własnymi wypłacanymi ze środków budżetowych. Burmistrz podał przykładową proporcję: subwencja-60%, środki własne gminy-40% - taki model mógłby być osiągnięty w 2006 roku. Dodał jednak, aby z tego modelu wyłączyć kwestie związane z remontami i rozbudową placówek, ponieważ stan techniczny obiektów jest zróżnicowany i nie można potraktować ich w jednakowy sposób.

Członkowie Komisji Rewizyjnej pozytywnie odnieśli się do propozycji Burmistrza Janusza Werczyńskiego.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch powiedziała, że gdyby Komisja otrzymała potrzebne dane, mogłaby wyliczyć wysokość dotacji wypłacanej ze środków budżetowych, dla każdej placówki z osobna.

Burmistrz Janusz Werczyński odpowiedział, że uzyskanie takich danych będzie trudne, ponieważ miasto otrzymuje informację ogólną dla wszystkich placówek, ale zobowiązał się do sprawdzenia czy będzie możliwość uzyskania takich danych z podziałem na poszczególne placówki.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch złożyła wniosek o wprowadzenie poprawki do projektu budżetu na 2004 rok dotyczącej 0,5% obniżenia wydatków w działach 801-Oświata i 854-Edukacyjna Opieka Wychowawcza i zarządziła głosowanie tego wniosku.

Głosowanie:
Za- 5
Przeciw- 0
Wstrzymujących się- 0

Wniosek został przyjęty.

Pkt 3. Zapoznanie się z treścią protokołów z kontroli przeprowadzonych w placówkach oświatowych w Markach oraz podjęcie uchwały w sprawie treści sprawozdania dla Rady Miasta z wyników tych kontroli.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch odczytała fragment projektu protokołu pokontrolnego dotyczący kontroli liczby i kosztów zastępstw oraz godzin ponadwymiarowych w mareckich placówkach oświatowych (projekt protokołu pokontrolnego stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

Radny Bogusław Dąbkowski zaproponował, żeby wykreślić z projektu protokołu pokontrolnego wniosek dotyczący zasugerowania dyrektorowi placówki, aby przydzielał zastępstwa nauczycielom w ramach obowiązków etatowych bez dodatkowego wynagrodzenia.

Burmistrz Janusz Werczyński powiedział, że taka sugestia jest wskazana i zaproponował, żeby nie usuwać tego wniosku z projektu protokołu pokontrolnego.

Członkowie Komisji Rewizyjnej nie wprowadzili poprawki do projektu protokołu pokontrolnego zgłoszonej przez radnego Bogusława Dąbkowskiego.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch przystąpiła do zapoznania członków Komisji z kolejną częścią protokołu pokontrolnego dotyczącą kontroli kosztów obsługi administracyjno-technicznej w placówkach oświatowych.
W trakcie przedstawiania tej części protokołu zapytała, czy nie wyłączyć z niego zestawienia wywozu kosztów nieczystości, usług kominiarskich oraz obsługi medyczno-pielęgniarskiej, ponieważ jej zdaniem tych usług nie powinien obejmować zakres kontroli?

Zdaniem radnego Grzegorza Młodzianowskiego informacje dotyczące opieki medyczno-pielęgniarskiej w szkołach powinny być ujęte w protokole.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch zapytała, jakie byłoby uzasadnienie dla pozostawienia w protokole informacji dotyczących opieki medyczno-pielęgniarskiej skoro od kilku lat w szkołach nie ma etatów dla lekarzy i pielęgniarek szkolnych?

Radny Grzegorz Młodzianowski zaproponował, aby poczekać na odpowiedź z Narodowego Funduszu Zdrowia na jego pismo, dotyczące medycyny szkolnej. Po otrzymaniu tych dodatkowych materiałów zastanowić się nad kwestią umieszczenia tego zakresu w protokole z kontroli.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch poinformowała, że chciałaby, aby protokoły z kontroli trafiły do dyrektorów szkół możliwie jak najszybciej, ponieważ Komisja musi zająć się kolejnymi równie ważnymi sprawami. Zaproponowała, aby sprawę opieki medyczno–pielęgniarskiej w szkołach potraktować jako odrębną sprawę.

Radna Elżbieta Świniarska powiedziała, że skoro zakres kontroli dotyczy obsługi administracyjno-technicznej Komisja nie powinna odnosić się w protokole do opieki medyczno-pielęgniarskiej w szkołach, ponieważ to nie jest przedmiotem kontroli.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch kontynuowała przedstawianie projektu protokołu pokontrolnego. Zwróciła uwagę członków Komisji na dużą liczbę sprzątaczek i dozorców zatrudnionych w Szkole Podstawowej Nr 1.

Radna Elżbieta Świniarska zapytała, czy tak duża liczba zatrudnionych ludzi na tych etatach jest standardem we wszystkich mareckich szkołach?

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch odpowiedziała, że pod tym względem sytuacja w szkołach jest bardzo zróżnicowana. Zwróciła uwagę na kolejny problem tzn. sprawę zatrudnienia referenta do spraw osobowych w Szkole Podstawowej Nr 1. Podała informacje, jak kwestia utrzymania tego etatu, wygląda w poszczególnych placówkach. Jej zdaniem, we wnioskach należałoby zwrócić uwagę na to, że tylko w tej szkole utrzymywany jest taki etat.

Pkt 6. Sprawy różne.

Nie zgłoszono żadnych spraw.

Pkt 7. Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 1130 Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch zamknęła 21 posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

Protokołowała: Małgorzata Mincberg

Przewodnicząca Komisji
dr Małgorzata Babiuch

Powiadom znajomego