W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Rewizyjna

Komisja Rewizyjna

Protokół Nr 20
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej,
które odbyło się w dniu 17 marca 2004 roku

O godzinie 14.00 posiedzenie Komisji otworzyła i przywitała wszystkich zebranych Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu poprzedniego posiedzenia.
4. Wstępne podsumowanie wyników kontroli w placówkach oświatowych w Markach.
5. Dyskusja nad projektem poprawki do uchwały budżetowej.
6. Sprawy różne.
7. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt. 2. Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.

Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch zgłosiła wniosek o usunięcie z porządku obrad pkt.3.

Wniosek został przyjęty.

Pkt. 4. Wstępne podsumowanie wyników kontroli w placówkach oświatowych w Markach.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch przedstawiła członkom Komisji Rewizyjnej pierwszą część protokołu pokontrolnego dotyczącego zastępstw w Szkole Podstawowej Nr 1 (projekt stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

Radny Bogusław Dąbkowski powiedział, że przedstawiona część projektu protokołu pokontrolnego jest zrozumiała dla członków Komisji, ponieważ zajmowali się tą sprawą, ale dla pozostałych członków Rady lepiej byłoby przedstawić to za pomocą większej ilości wykresów, ponieważ ułatwi to przyswojenie przekazywanych informacji.

Radny Bogdan Trzemecki zaproponował, żeby zostawić projekt tego protokołu pokontrolnego w takiej wersji jaką przedstawiła Przewodnicząca, ponieważ jest on bardzo dokładnie sporządzony a dla lepszego zrozumienia dopisać uzasadnienie.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch poinformowała, że Komisja Rewizyjna musi przygotować dwa dokumenty z przeprowadzonej kontroli. Pierwsze są to protokoły, które muszą być szczegółowym opisem stanu faktycznego i one będą przedstawione Burmistrzowi, jako kierownikowi Urzędu, a także dyrektorom szkół, w których przeprowadzona była kontrola. Natomiast drugim dokumentem będzie sprawozdanie, które jest wyciągiem z protokołów i będzie przedstawione Radzie Miasta Marki.
Przewodnicząca Małgorzata Babiuch zapytała, członków Komisji Rewizyjnej, co sądzą o połączeniu dwóch zakresów kontroli w jednym protokole, czyli kontroli zastępstw i etatów w szkołach?

Członkowie Komisji stwierdzili, że lepszym rozwiązaniem będzie rozdzielenie tych zakresów na odrębne protokoły, ponieważ będą bardziej przejrzyste i zrozumiałe.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch zwróciła uwagę pozostałym członkom Komisji na proporcje pomiędzy zastępstwami pełnopłatnymi i niepełnopłatnymi. Poinformowała, że tak duża liczba zastępstw pełnopłatnych jest bardzo korzystna dla uczniów, ale niekorzystna dla funduszu płac. Ponadto liczba tych zastępstw ma duży wpływ na wysokość wynagrodzenia nauczycieli w okresie wakacyjnym, co również podnosi koszty funduszu płac. Z tego powodu zastępstwa oraz godziny ponadwymiarowe są bardzo kosztowne. Jednak po porównaniu stycznia 2002 r. i stycznia 2003 r. zauważyła poprawę sytuacji w proporcjach zastępstw pełnopłatnych, w roku 2003 stanowią one jedynie 15% zastępstw zrealizowanych w roku 2002.
Zdaniem Przewodniczącej, korzystniej byłoby, gdyby dyrektorzy szkół, zamiast przydzielać godziny ponadwymiarowe i zastępstwa pełnopłatne nauczycielowi mianowanemu, zatrudnili nauczyciela stażystę, dałoby to nowe miejsce pracy i z pewnością w mniejszym stopniu obciążyłoby fundusz płac. Dodała, że równie niekorzystnym zjawiskiem jest zatrudnianie nauczycieli emerytowanych, ponieważ ich stawki wynagrodzenia są dużo wyższe od stawek pozostałych nauczycieli z uwagi na długi staż pracy oraz stanowisko.
Przewodnicząca Małgorzata Babiuch zapytała, członków Komisji Rewizyjnej czy mają jakieś wnioski do projektu protokołu dotyczącego kontroli zastępstw w placówkach oświatowych?

Nie zgłoszono żadnych wniosków do przedstawionego projektu protokołu pokontrolnego.

Pkt. 5. Dyskusja nad projektem poprawki do uchwały budżetowej.

Przewodnicząca Małgorzata Babiuch poinformowała, że w trakcie analizy pewnych szczegółowych danych ze szkół członkowie Komisji Rewizyjnej doszli do wniosku, że można zaproponować cięcia w projekcie budżetu w dziale 801-Oświata oraz 854-Edukacyjna Opieka Wychowawcza. Byłyby to niewielkie 0,5% obniżenie wydatków mające na celu zdyscyplinowanie dyrektorów szkół i przedszkoli do większej oszczędności. Dodała, że jeśli nie będzie ograniczeń w tym dziale, to po pewnym czasie udział wydatków oświaty w budżecie miasta stanie się tak duży, że miasto będzie jedynie spłacać długi, a rozpoczęcie jakichkolwiek inwestycji będzie zagrożone.
Poinformowała, że wniosek dotyczący obniżenia wydatków w dziale 801-Oświata oraz 854-Edukacyjna Opieka Wychowawcza w projekcie budżetu na 2004, zgłosi na najbliższej sesji Rady Miasta poświęconej uchwale budżetowej. Natomiast głosowanie nad treścią tego wniosku zarządzi na następnym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej, które odbędzie się 22 marca 2004 roku, ponieważ chciałaby jeszcze raz dokładnie sprawdzić kwoty związane z wprowadzeniem tego wniosku.

Pkt. 6. Sprawy różne.

Nie zgłoszono żadnych spraw.

Pkt. 7. Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 1600 Przewodnicząca Komisji Małgorzata Babiuch zamknęła 20 posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

Protokołowała: Teresa Siwiec

Przewodnicząca Komisji
dr Małgorzata Babiuch

Powiadom znajomego