W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Budżetowo–Gospodarcza

Komisja Budżetowo–Gospodarcza

Protokół Nr 47
z posiedzenia Komisji Budżetowo – Gospodarczej,
które odbyło się w dniu 21 września 2005 roku

O godzinie 13.00 posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz. Po przywitaniu wszystkich zebranych i stwierdzeniu quorum (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu) przedstawił porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
3. Analiza i ocena stanu zaawansowania inwestycji i remontów przewidzianych do wykonania w 2005 roku.
4. Ocena funkcjonowania Referatu Technicznego Urzędu Miasta Marki.
5. Sprawy różne.
6. Zamknięcie posiedzenia.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie przyjęła ww. porządek obrad.

Pkt. 2 Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.

Nie zgłoszono żadnych zmian do porządku obrad.

Pkt. 3 Analiza i ocena stanu zaawansowania inwestycji i remontów przewidzianych do wykonania w 2005 roku.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz przypomniał, że w planie pracy Komisji na 2005 rok jest przeprowadzenie analizy inwestycji: drogowych, związanych z oświetleniem ulic, kanalizacyjnych, oświatowych, wodociągowych i komunalnych. Zaproponował, aby Komisja nie ograniczała analizy budżetu do sprawozdania za I półrocze lecz rozszerzyła zakres dyskusji o miesiące lipiec, sierpień i wrzesień 2005 roku.

Następnie Burmistrz Janusz Werczyński przedstawił realizowane w omawianym okresie zadania inwestycyjne, w tym:
- budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Fabrycznej,
- modernizacja ul. Fabrycznej (nawierzchnia, chodniki, sygnalizacja świetlna, oświetlenie ulicy) – zadanie współfinansowane przez miasto Marki, inwestor – Starostwo Powiatu Wołomińskiego;
- projekt drogowy wraz z odwodnieniem ulic: Granicznej, Małej, Środkowej i Rydza Śmigłego,
- urządzenie skweru im. ks. Markiewicza,
- budowa pętli autobusowej przy ul. Dużej,
- ułożenie nawierzchni mineralno – bitumicznej na istniejących podbudowach ulic w Markach,
- opracowanie linii rozgraniczających i warunków technicznych dla ulic,
- zakup gruntów pod budowę ulic w Markach,
- adaptacja projektu budowlanego budynku komunalnego przy ul. Lisa Kuli wraz z uzgodnieniami,
- budowa budynku socjalnego z 16 mieszkaniami przy ul. Lisa Kuli,
- aktualizacja Strategii rozwoju miasta Marki na lata 2005 – 2016,
- Lokalny Program Rewitalizacji dla miasta Marki,
- zakup sprzętu komputerowego, kserokopiarki, oprogramowania,
- dofinansowanie zakupu sprzętu ratowniczego dla Powiatowej Straży Pożarnej w Wołominie,
- inwestycje z zakresu oświaty: projekt sali sportowej SP nr 4; projekt rozbudowy SP nr 3, plac zabaw przy SP nr 1, skatepark przy SP nr 1,
- kanalizacja sanitarna miasta Marki,
- plac zabaw przy stadionie MTS MARCOVIA 2000,
- rozbudowa sieci wodociągowej na terenie miasta Marki,
- oświetlenie ulic – projekty i realizacja,
- remonty budynków komunalnych,
- remonty placówek oświatowych,
- naprawa i równanie dróg gruntowych,
- budowa drogi do kaplicy przy ul. Ząbkowskiej

W dyskusji nad tym punktem porządku obrad udział wzięli wszyscy członkowie Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Dodatkowych informacji oraz wyjaśnień udzielali Burmistrz Janusz Werczyński, Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk oraz Skarbnik Gminy Sławomir Koc.

Pkt. 4 Ocena funkcjonowania Referatu Technicznego Urzędu Miasta Marki.

Dalsze obrady Komisji Budżetowo – Gospodarczej prowadził Zastępca Przewodniczącego Kazimierz Kędzierski.

Kierownik Referatu Technicznego Jan Woźniak szczegółowo omówił wszystkie zadania realizowane przez referat w ciągu roku.

W dyskusji nad tym punktem porządku obrad udział wzięli radni: Teresa Sobolewska, Agata Świstowska, Kazimierz Kędzierski, Małgorzata Babiuch – Hall, Tadeusz Skłodowski, Grzegorz Młodzianowski, Elżbieta Świniarska.

Szczegółowych wyjaśnień do poruszonych w trakcie dyskusji kwestii udzielali Kierownik Referatu Technicznego Jan Woźniak i Burmistrz Janusz Werczyński.

Pkt. 5 Sprawy różne.
Nie zostały zgłoszone żadne sprawy.

Pkt. 6 Zamknięcie posiedzenia.
O godzinie 16.00 Zastępca Przewodniczącego Kazimierz Kędzierski zakończył posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Protokołowała
Elżbieta Jurczyk
Przewodniczący Komisji
Tadeusz Sienkiewicz
Zastępca Przewodniczącego
Kazimierz Kędzierski

Powiadom znajomego