W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza

Komisja Budżetowo – Gospodarcza

PROTOKÓŁ Nr 39
z posiedzenia Komisji Budżetowo – Gospodarczej,
które odbyła się w dniu 19 stycznia 2005 roku

O godzinie 14.00 posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz. Po przywitaniu wszystkich zebranych i stwierdzeniu quorum (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu) przedstawił porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
3. Wydanie opinii o projekcie budżetu miasta Marki na 2005 rok.
4. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu Miasta Marki (Druk nr 186).
5. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie Programu współpracy Miasta Marki z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2005 (Druk nr 178).
6. Przyjęcie planu pracy Komisji Budżetowo – Gospodarczej na 2005 rok.
7. Sprawy różne.
8. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt 2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.

Burmistrz Janusz Werczyński zwrócił się z prośbą o rozpatrzenie punktu 7 porządku obrad – Sprawy różne – jako punkt 3.

W głosowaniu Komisji Budżetowo – Gospodarcza, przy dwóch głosach wstrzymujących się przyjęła wniosek.

Porządek obrad po zmianach przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie wniosków w sprawie zmian w porządku obrad.
3. Sprawy różne.
4. Wydanie opinii o projekcie budżetu miasta Marki na 2005 rok.
5. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu Miasta Marki (Druk nr 186).
6. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie Programu współpracy Miasta Marki z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2005 (Druk nr 178).
7. Przyjęcie planu pracy Komisji Budżetowo – Gospodarczej na 2005 rok.
8. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt 3. Sprawy różne.

Burmistrz Janusz Werczyński zapoznał członków Komisji ze szczegółami rozmów przeprowadzonymi z ZTM dotyczących nowej koncepcji przebiegu tras autobusów komunikacji miejskiej na terenie Marek.
Burmistrz przedstawił trzy warianty przebiegu tras oraz orientacyjne koszty związane z dostosowaniem ulic do wymaganych parametrów technicznych i z budową nowych przystanków autobusowych.
Członkowie Komisji przeanalizowali proponowane przebiegi nowych tras autobusów, omówili rozwiązania funkcjonalne oraz związane z tym przedsięwzięciem koszty.
Podczas dyskusji dotyczącej wyboru wariantu, członkowie Komisji uznali za najkorzystniejszy wariant II – przedłużenie trasy autobusu linii 805 do ulicy Dużej w Markach, gdzie wybudowana zostanie pętla autobusowa. Koszt zadania 100.000,- zł.

W głosowaniu Komisja Budżetowo – Gospodarcza jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek w sprawie budowy pętli autobusowej przy ul. Dużej i wprowadzenia do projektu budżetu miasta na 2005 rok środków w wysokości 100.000,-zł na ten cel.

Pkt 4. Wydanie opinii o projekcie budżetu miasta Marki na 2005 rok.

Projekt budżetu miasta Marki na 2005 rok stanowi załącznik nr 2 do protokołu nr 33 z dnia 26 listopada 2004 roku.

Burmistrz Janusz Werczyński przedstawił oszacowane koszty realizacji dodatkowych zadań, których umieszczenie w budżecie na 2005 rok było rozważane przez Komisję Budżetowo – Gospodarczą (pismo stanowi załącznik nr 2 do protokołu).
w Dziale 600:
1) budowa chodnika prowadzącego do kaplicy – 45.000,- zł
2) budowa chodnika w ul. 11- go Listopada – 33.000,- zł
3) budowa chodnika z płyt JOMB wzdłuż ul. Kościuszki – 35.000,- zł
4) budowa nowego chodnika w ul. Bandurskiego (od ul Piłsudskiego do Okólnej) – 60.000,- zł
5) progi na Stawowej, Brzozowej i Ząbkowskiej – 20.000,- zł
6) skrzyżowanie ul. Fabrycznej i Ząbkowskiej (sygnalizacja świetlna) – 200.000,- zł
7) skwer Bronisława Markiewicza – 116.000,- zł
w Dziale 801:
1) koszt utrzymania gimnazjalnej klasy integracyjnej (wydatki osobowe) – 44.000,- zł
2) projekt rozbudowy SP 3 wraz z koncepcją – 250.000,- zł
w Dziale 900:
1) projekt oświetlenia wzdłuż ulicy prowadzącej do kaplicy – 6.800,- zł
2) remont sali gimnastycznej „Marcovii” – 1.000.000,- zł
3) ścieżka dla rolkarzy + skatepark – 50.000,- zł.

W związku z tym, że Zarząd Województwa Mazowieckiego negatywnie rozstrzygnął wniosek o dofinansowanie programu inwestycyjnego „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej dla południowej części miasta Marki” planowane dochody budżetu zmniejszą się znacząco, Burmistrz zaproponował rozważenie przez Komisję, które z w/w zadań należy wykreślić z realizacji.
Burmistrz przedstawił propozycję zmian planu dochodów w projekcie budżetu miasta na 2005 rok (informacja pisemna stanowi załącznik nr 3 do protokołu), propozycje zmiany planu zadań inwestycyjnych w budżecie miasta na 2005 rok (informacja pisemna stanowi załącznik nr 4 do protokołu).

Radna Małgorzata Babiuch – Hall stwierdziła, że w wyniku zewnętrznych, obiektywnych wydarzeń, niezależnych od Rady i Burmistrza (nie przyznane środki z funduszy UE na kanalizację), Komisja Budżetowo – Gospodarcza nie jest gotowa do wydania opinii o projekcie budżetu i konieczna jest autopoprawka Burmistrza do projektu budżetu.

W dyskusji udział wzięli: Małgorzata Babiuch – Hall, Paweł Chojnowski, Tadeusz Sienkiewicz, Tadeusz Skłodowski, Agata Świstowska, Janusz Werczyński.

Przewodniczący Komisji złożył wniosek, aby podczas sesji złożyć wniosek o wykreślenie z porządku obrad sesji punktu 8 pt. „Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie budżetu Miasta Marki na 2005 rok”.

Wniosek został przyjęty przez aklamację.

Pkt 5. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu Miasta Marki (Druk nr 186).

Projekt uchwały – Druk nr 186 – stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Burmistrz Janusz Werczyński przedstawił projekt uchwały zawarty w Druku 186.

Nie podjęto dyskusji w tym punkcie porządku obrad.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu Miasta Marki (Druk nr 186).

Głosowanie
za wydaniem pozytywnej opinii – 11
przeciw – 0
wstrzymujących się – 1
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały zapisany w Druku nr 186.

Pkt 6. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie Programu współpracy Miasta Marki z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2005 (Druk nr 178).

Projekt uchwały – Druk nr 178 – stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przypomniał, że:
- Komisja Oświaty, Kultury i Sportu podczas sesji, która odbyła się w dniu 29 grudnia 2004 roku przedstawiła opinię Komisji, w której znalazło się 5 propozycji poprawek,
- Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska wydała opinię o projekcie uchwały na posiedzeniu w dniu 12 stycznia 2005 roku, w której również zgłosiła poprawki.

Radny Paweł Chojnowski złożył wniosek, aby Komisja Budżetowo – Gospodarcza nie opiniowała tego projektu uchwały. Zaproponował, aby wcześniej radni zapoznali z dokumentami dotyczących projektowanej uchwały udostępnionymi do wglądu w Biurze Rady.

Członkowie Komisji przez aklamację zdecydowali, że Komisja Budżetowo – Gospodarcza nie będzie opiniowała w/w projektu uchwały.

Pkt 7. Przyjęcie planu pracy Komisji Budżetowo – Gospodarczej na 2005 rok.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz oczytał projekt planu pracy Komisji na 2005 rok.

Radny Paweł Chojnowski złożył wniosek, aby dopisać punkt pt. „Rozwijanie współpracy z przedsiębiorcami krajowymi i zagranicznymi”.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie złożony wniosek.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 12
przeciw – 0
wstrzymujących się – 0
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Wniosek został przyjęty.

Radna Małgorzata Babiuch – Hall złożyła wniosek o wykreślenie z planu pracy:
I - pkt „analiza wykonania budżetu miasta za 2004 rok” – ustawowe zadanie Komisji Rewizyjnej,
II - pkt „ocena funkcjonowania Referatu Technicznego Urzędu Miasta Marki”.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie I wniosek.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 6
przeciw – 6
wstrzymujących się – 0
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Wniosek został odrzucony.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie II wniosek.

Głosowanie
za przyjęciem wniosku – 5
przeciw – 5
wstrzymujących się – 2
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Wniosek został odrzucony.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz poddał pod głosowanie Plan Pracy Komisji Budżetowo – Gospodarczej z uwzględnioną poprawką.

Głosowanie
za przyjęciem planu pracy Komisji – 11
przeciw – 0
wstrzymujących się – 3
Jeden radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Plan Pracy Komisji Budżetowo – Gospodarczej na 2005 rok został przyjęty i przedstawia się następująco:
1. Analiza i wydanie opinii o projekcie budżetu miasta na 2005 rok – styczeń, luty,
2. Opiniowanie projektów uchwał w sprawach związanych z budżetem i finansami miasta – praca ciągła,
3. Analiza, uaktualnianie, opiniowanie i wnioskowanie zmian do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego miasta – luty, listopad,
4. Analiza wykonania budżetu miasta za 2004 rok – maj,
5. Analiza, ocena i wnioskowanie w zakresie kontynuowania inwestycji, remontów i prac modernizacyjnych na podstawie analizy wykonania budżetu za I półrocze 2005 roku
- drogowych i oświetleniowych
- kanalizacyjnych
- oświatowych
- wodociągowych
- komunalnych
6. Ocena funkcjonowania Referatu Technicznego Urzędu Miasta Marki – czerwiec,
7. Podejmowanie inicjatyw mających na celu stwarzanie warunków sprzyjających rozwojowi firm, przedsiębiorczości, promocji zatrudnienia i zmniejszaniu bezrobocia – wrzesień,
8. Podjęcie prac nad budżetem miasta Marki – listopad,
9. Formułowanie opinii i wniosków w zakresie spraw zgłaszanych do Komisji Budżetowo – Gospodarczej – praca ciągła.

Pkt 8. Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 18.00 Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz zamknął 39 posiedzenie Komisji Budżetowo - Gospodarczej.


Protokołowała
Małgorzata Mincberg

Przewodniczący Komisji
Tadeusz Sienkiewicz

Powiadom znajomego