W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Budżetowo – Gospodarcza

Komisja Budżetowo – Gospodarcza

Protokół Nr 38 z posiedzenia Komisji Budżetowo – Gospodarczej,
które odbyło się w dniu 22 grudnia 2004 roku.

O godz. 13.00 Tadeusz Sienkiewicz Przewodniczący Komisji Budżetowo – Gospodarczej przywitał zebranych i otworzył posiedzenie (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).

Porzadek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Wydanie opinii o projekcie uchwały zmieniającą uchwałę Nr XII/95/2004 Rady Miasta Marki z dnia 24 marca 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Marki (druk nr 179).
3. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie wydatków budżetu Miasta Marki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004 (druk 180).
4. Analiza projektu budżetu miasta Marki na 2005 rok.
5. Sprawy różne.
6. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt.2. Wydanie opinii o projekcie uchwały zmieniającą uchwałę Nr XII/95/2004 Rady Miasta Marki z dnia 24 marca 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Marki (załącznik nr 2 do protokołu).

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz odczytał projekt uchwały i poprosił Burmistrza Miasta Marki o przedstawienie zmian do budżetu miasta Marki zawartych w projekcie uchwały.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński wyjaśnił, że przedstawiony projekt uchwały zawiera zmiany związane z przedłożonymi przez placówki oświatowe wnioskami o przesunięcie środków.
Wyjaśnił także, że w przedłożonym druku 182 przedstawione dochody uległy zmianie w zakresie wpływów ze sprzedaży i wyrobów składników majątkowych, czyli ze sprzedaży gruntów.
Poinformował, że plan w zakresie podatku od osób fizycznych można zwiększyć o 50 000 zł, a także zmniejszeniu uległy wydatki związane ze współfinansowaniem komunikacji miejskiej.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o projekcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XII/95/2004 Rady Miasta Marki z dnia 24 marca 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Marki na 2004 rok .

Głosowanie:
Liczba głosów za wydaniem pozytywnej opinii - 7
Przeciw - 0
Wstrzymało się – 3

Trzech radnych nie brało udziału w głosowaniu.

Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Komisji Budżetowo - Gospodarczej.

Pkt. 3. Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie wydatków budżetu Miasta Marki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004 (załącznik nr 3).

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński omówił zakres projektu uchwały. Wyjaśnił, że wydatki dotyczą tych inwestycji oraz zadań, które nie zostały zrealizowane w roku 2004. Dlatego też ich finansowanie nastąpi w roku 2005.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o projekcie uchwały w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego(druk 180).

Głosowanie:
Liczba głosów za wydaniem pozytywnej opinii - 8
Przeciw - 0
Wstrzymujących się – 2

Trzech radnych nie brało udziału w głosowaniu.

Uchwała uzyskała pozytywną opinię Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Pkt. 4. Analiza projektu budżetu miasta Marki na 2005 rok.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przypomniał, że Komisja negatywnie zaopiniowała następujące zadanie:
- Wykonanie opracowania koncepcji systemu komunikacyjnego wraz z organizacją ruchu drogowego miasta Marki na bazie Wieloletniego Planu Drogowego – 60 000 zł.
- Zamierzenia inwestycyjne w zakresie ułożenia nawierzchni mineralno bitumicznej na ul. Szczęśliwej – 110 000 zł.
- Remont budynku przy ul. Piłsudskiego 196A – 500 000 zł.
Ponadto Komisja wskazała zmniejszenie wydatków działu 750 Administracja Publiczna o 700 000 zł.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przypomniał także, że Komisja wnosi o wprowadzenie do projektu budżetu następujących zadań:
- Wykonanie skweru Ks. Bronisława Markiewicza.
- Wykonanie chodnika w ul. T. Kościuszki od skrzyżowania z ul. Okólną do ul. Wołodyjowskiego.
- Wykonanie chodnika w ul. Ks. Bandurskiego na odcinku od ul. Okólnej do ul. Piłsudskiego.
- Wykonanie chodnika od ul. Ząbkowskiej do Kaplicy.
- Wykonanie projektu rozbudowy szkoły podstawowej Nr 3.

Radny Paweł Chojnowski zgłosił wniosek do projektu budżetu miasta Marki na rok 2005, dotyczący wykonania chodnika w ul. 11-go Listopada na odcinku od ul. Okólnej do osiedla przy ul. Mickiewicza.

Radna Agata Świstowska zgłosiła wniosek do projektu budżetu miasta Marki na 2005 rok, dotyczący wykonania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Ząbkowskiej i ul. Fabrycznej oraz wykonanie progów zwalniających na ul. Ząbkowskiej na odcinku od ul. Szkolnej do ul. Fabrycznej w ilości 2 sztuk.
Radna Agata Świstowska zapytała o działania w sprawie uruchomienia nowej linii autobusowej, czy można będzie środki na ten cel wprowadzić do projektu budżetu na rok 2005.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński poinformował, że w dniu 2 grudnia 2004 roku odbyło się spotkanie z przedstawicielami Zarządu Transportu Miejskiego. Podczas spotkania przeanalizowano wszystkie proponowane trasy. Uzgodniono wstępnie możliwość wydłużenia trasy linii 805 tak, aby autobus skręcał z ul. Piłsudskiego w ul. Stawową, następnie ul. Brzozową i ul. Szczęśliwą dojeżdżał do ul. Wspólnej, którą autobus wyjeżdżałby na ul. Piłsudskiego.
Miasto zaproponowało stworzenie na ul. Dużej pętli autobusowej. Kłopotliwym do rozwiązania jest wyjazd z ul. Dużej na ul. Piłsudskiego, ponieważ ulica Duża nie pozwala na zachowanie właściwego promienia skrętu dla autobusu wyjeżdżającego z ul. Dużej w ul. Piłsudskiego.

Radny Robert Tankiewicz zgłosił wniosek o skreślenie z projektu budżetu wykonania nawierzchni ul. Chopina i przeznaczenie tych środków na remont ul. Szkolnej na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Szczecińskiej.

Burmistrz Miasta Marki wyjaśnił, że nie widzi możliwości wykonania remontu ul. Szkolnej, ponieważ w roku 2005 będą prowadzone prace remontowe ul. Fabrycznej. Realizacja prac w obu ulicach Szkolnej i Fabrycznej w tym samym czasie, spowoduje brak ciągłości komunikacyjnej do ul. Piłsudskiego z kierunku Marki –Zielonka.

Radna Małgorzata Babiuch – Hall zgłosiła wniosek do projektu budżetu na rok 2005, dotyczący budowy rampy i ścieżki dla rolkarzy oraz jednego progu zwalniającego na ul. Stawowej i jednego progu zwalniającego na ul. Brzozowej.

Radny Tadeusz Skłodowski podkreślił niezbędność wykonania remontu ul. Szkolnej. Poruszył jednocześnie kwestię niewłaściwego oznakowania miasta.

Radna Agata Świstowska poruszyła kwestię związaną z wykonaniem mapy miejsc niebezpiecznych w zakresie komunikacji.

Radny Paweł Chojnowski zgłosił wniosek do projektu budżetu na 2005 rok, dotyczący zwiększenia środków przeznaczonych na budowę progów zwalniających z 10 000 zł do 30 000 zł.

Radna Małgorzata Babiuch - Hall zaproponowała analizę przeznaczenia części środków funduszu profilaktyki i przeciwdziałania alkoholizmowi na stworzenie dwóch nowych świetlic młodzieżowych.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński poinformował, że obecnie miasto utrzymuje dwie świetlice. Jedna ze świetlic działa w budynku przy ul.Sportowej 3, druga przy Ośrodku Interwencji Pomocy Rodzinie.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz przedstawił poruszoną przez Komisję Rewizyjną kwestię przeznaczenia środków na utworzenie w szkole podstawowej Nr 2 gimnazjalnej klasy integracyjnej.

W dyskusji omówiono problematykę związaną z utworzeniem integracyjnej klasy gimnazjalnej. Rozważono zapotrzebowanie na utworzenie takiej klasy, biorąc pod uwagę liczbę chętnych, która pozwoliłaby na stworzenie oddziału.

Radny Paweł Chojnowski zwrócił się do Burmistrza o przygotowanie informacji, dotyczącej kosztów utrzymania gimnazjalnej klasy integracyjnej w podczas roku budżetowego. Zdaniem Radnego informacje te pozwolą Komisji zająć stanowisko w tej sprawie na następnym posiedzeniu.

Na tym zakończono w tym punkcie obrad.

Pkt. 5. Sprawy różne.

Nie zgłoszono żadnych spraw.

Pkt. 6. Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 16.30 Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz zamknął posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Protokołowała:
Agnieszka Lipka
Przewodniczący Komisji
Budżetowo – Gospodarczej
Tadeusz Sienkiewicz

Powiadom znajomego