W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Budżetowo-Gospodarcza

Komisja Budżetowo-Gospodarcza

Protokół Nr 35
z posiedzenia Komisji Budżetowo - Gospodarczej
z dnia 3 grudnia 2004 roku.

O godzinie 12.00 otworzył posiedzenie Komisji Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz.
po przywitaniu wszystkich zebranych i stwierdzeniu quorum (lista zebranych stanowi załącznik Nr 1 do protokołu) przedstawił porządek obrad:

1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie zmian i wniosków do porządku obrad.
3. Analiza projektu budżetu miasta Marki na 2005 rok.
4. Sprawy różne.
5. Zamknięcie posiedzenia.

2.Przyjęcie zmian i wniosków do porządku obrad.

Nie zgłoszono żadnych wniosków.

3. Analiza projektu budżetu miasta Marki na 2005 rok.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński poinformował o szczegółach rozmów przeprowadzonych z przedstawicielami Zarządu Transportu Miejskiego w sprawie komunikacji na terenie miasta Marki. Spotkanie zostało poświęcone zmianie trasy linii 805 i umożliwienia komunikacji od strony Grodziska.
Przedstawił warunki i parametry jakimi kierowano się przy wyborze trasy, które muszą umożliwiać funkcjonalne poruszanie się autobusów miejskich.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz rozpoczął dyskusję nad projektem budżetu miasta Marki na 2005 rok.

Podjęto dyskusję dotyczącą zaplanowanego w projekcie budżetu na 2005 rok remontu budynku przy Al. Marsz. Piłsudskiego 196 B.

Radny Paweł Chojnowski poinformował, że dokonał wizji budynku i stwierdza, że budynek nadaje się do przeprowadzenia remontu. Zdaniem Radnego zaplanowana kwota przewyższa potrzeby remontowe. Prace remontowe należy rozpocząć po uregulowaniu stanu prawnego gruntu.

Radny Tadeusz Skłodowski podkreślił również potrzebę regulacji stanu prawnego gruntu i potrzebę przeprowadzenia remontu obiektu. Zaproponował rozważenie możliwości sprzedaży budynku jego mieszkańcom.

Burmistrz Janusz Werczyński stwierdził, że sprzedaż budynku lokatorom nie będzie dobrym rozwiązaniem, ponieważ mieszkańcy nie poniosą kosztów przyszłego utrzymania, bieżących napraw i kosztów eksploatacji.

Radny Bogusław Dąbkowski stwierdził, że rozważana na uprzednim posiedzeniu budowa nowych mieszkań, jako tańszego rozwiązania, także nie będzie korzystnym rozwiązaniem, ponieważ wiele osób jest w tych mieszkaniach zameldowanych. Również osobom zameldowanym będzie trzeba zapewnić mieszkania, przez co mieszkań należałoby wybudować znacznie więcej.

Radny Paweł Chojnowski zgłosił wniosek o skreślenie z projektu budżetu na 2005 rok wydatków w działu 700 „Gospodarka Mieszkaniowa” zaplanowanych na remont budynku przy Al. Marsz. Piłsudskiego 196 B.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania za przyjęciem wniosku dotyczącego skreślenia z projektu budżetu na 2005 rok wydatków w działu 700 „Gospodarka Mieszkaniowa” zaplanowanych na remont budynku przy Al. Marsz. Piłsudskiego 196 B.

Głosowanie:
Liczba głosów za przyjęciem wniosku – 4
Przeciw – 2
Wstrzymujących się – 3

Wniosek został przyjęty.

Radna Agata Świstowska poinformowała, że złożyła wniosek o umieszczenie w projekcie budżetu miasta Marki na 2005 rok, pozycji dotyczącej wybudowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Ząbkowskiej z ul. Fabryczną oraz wybudowania progów zwalniających na ul. Ząbkowskiej celem ograniczenia rozwijanej tam prędkości przez samochody.

Burmistrz Janusz Werczyński wyjaśnił, że w projekcie budżetu na 2005 rok zostały zaplanowane środki na realizację wspólnego przedsięwzięcia jakim będzie „Przebudowa ul. Fabrycznej”, które ma zostać wykonane przy współdziałaniu ze Starostą Wołomińskim. Obecnie Gmina oczekuje na odpowiedź w zakresie skierowanego wniosku do Starosty o sporządzenie projektu sygnalizacji świetlnej w ramach przebudowy ul. Fabrycznej.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania za przyjęciem zgłoszonego wniosku Agaty Świstowskiej dotyczącego umieszczenia w projekcie budżetu na 2005 rok, budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Fabrycznej z ul. Ząbkowską oraz budowy progów zwalniających na ul. Ząbkowskiej.

Głosowanie:
Liczba głosów za przyjęciem wniosku – 4
Przeciw – 4
Wstrzymujących się – 1
Wniosek został odrzucony.

Dział 750 „Administracja Publiczna”.

Burmistrz Miasta Marki Janusz Werczyński poinformował, że projekt budżetu na 2005 rok zakłada wzrost wydatków na administrację publiczną. Zostały zaplanowane środki wielkości 6 125 901 zł co stanowi 11,23 % wzrost w stosunku do roku 2004 r.
Podkreślił, że wzrost nastąpi w chwili otrzymania dotacji na różne zadania inwestycyjne z którymi wiąże się wzrost zatrudnienia. Osoby te będą niezbędne celem nadzorowania i prowadzenia procesów inwestycyjnych.
Dodał, że ustawa o finansach publicznych nakłada na samorządy obowiązek prowadzenia audytu wewnętrznego, z którym również wiąże się konieczność zatrudnienia.

Radny Tadeusz Skłodowski przedstawił argumenty korzyści z utworzenia zakładu budżetowego z pracowników istniejącego referatu technicznego. Uznał, że zakład będzie mógł działać samodzielnie nie tylko z prac wykonywanych dla miasta ale także z usług świadczonych innym podmiotom. Podkreślił, że poza referatem inwestycji nie widzi potrzeb zwiększenia zatrudnienia w urzędzie.

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że zakład budżetowy podlega pewnym rygorom finansowym. Dotacja dla zakładu budżetowego nie może przekroczyć 50% wydatków zakładu.
Zakład nie daje gwarancji oszczędnego gospodarowania środkami. Dodał, że zakład musiałby stawać do licznych przetargów celem zdobycia klienta i nie zawsze będzie mieć najkorzystniejsze oferty.

Radny Tadeusz Skłodowski zgłosił wniosek o zmniejszenie w projekcie budżetu na 2005 rok wydatków na administrację publiczną o 700 000 zł.
Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania za przyjęciem wniosku Tadeusza Skłodowskiego, dotyczącego zmniejszenia w projekcie budżetu na 2005 rok wydatków na administrację publiczną o 700 000 zł.

Głosowanie:
Liczba głosów za przyjęciem wniosku – 5
Przeciw – 4
Wstrzymujących się – 0

Wniosek został przyjęty.

Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiwicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o projekcie budżetu na 2005 roku w zakresie wydatków zawartych w działach nr 750, 751, 754, 756, 757 z uwzględnieniem przyjętych wniosków.

Głosowanie:
Komisja wydała jednogłośnie pozytywną opinię.

Dział 852 „Opieka Społeczna”.

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że został zaplanowany wzrost wydatków w roku 2005 na opiekę społeczną. Wyjaśnił, że wzrost wiąże się ze wzrostem zadań między innymi świadczeniami rodzinnymi oraz opiniowaniem wniosków o przyznanie darmowych obiadów dla dzieci w szkołach.

Przewodniczący Tadeusz Sienkiewicz przystąpił do głosowania nad wydaniem opinii o projekcie budżetu na 2005 rok w zakresie wydatków działu Nr 852 „Opieka Społeczna”.

Głosowanie:
Komisja wydała jednogłośnie pozytywną opinię.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie obrad.

4.Sprawy różne.

Nie zgłoszono żadnych spraw.

5.Zamknięcie posiedzenia.
O godzinie 16.00 Przewodniczący Komisji Tadeusz Sienkiewicz zamknął posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Protokołowała
Agnieszka Lipka

Powiadom znajomego