W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Protokół Nr 52
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,
które odbyło się w dniu 12 października 2005 roku

O godzinie 12.00 posiedzenie Komisji otworzył i przywitał wszystkich zebranych Przewodniczący Tadeusz Lużyński (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).

Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.
3. Dokończenie dyskusji na temat organizacji roku szkolnego 2005/2006 w mareckich szkołach.
4. Wzięcie udziału w Festynie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
5. Jak uczcić Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych.
6. Sprawy różne.
7. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt. 2 Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.

Radna Agata Świstowska złożyła wniosek o rozpoczęcie posiedzenia od rozpatrzenia punktu „Wzięcie udziału w Festynie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy”.

Komisja jednogłośnie przyjęła ww. wniosek.

Porządek obrad po zmianach przedstawiał się następująco:

1. Otwarcie posiedzenia.
2. Rozpatrzenie wniosków w sprawie zmian do porządku obrad.
3. Wzięcie udziału w Festynie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
4. Dokończenie dyskusji na temat organizacji roku szkolnego 2005/2006 w mareckich szkołach.
5. Jak uczcić Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych.
6. Sprawy różne.
7. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt. 3 Wzięcie udziału w Festynie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Przewodniczący Tadeusz Lużyński poprosił o zabranie głosu radną Agatę Świstowską i Panią Małgorzatę Kapicę, które przygotowały informacje na temat tego punktu porządku obrad.

Radna Agata Świstowska poinformowała zebranych, że XIV Finał WOŚP, wyznaczony na dzień 8 stycznia 2006 roku, będzie się odbywał pod hasłem pomocy dzieciom, poszkodowanym w wypadkach drogowych. Następnie radna przedstawiła szczegółowe informacje na temat warunków przystąpienia do organizacji festynu.

W dyskusji udział wzięli: Przewodniczący Tadeusz Lużyński, Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk, Pani Małgorzata Kapica, radna Agata Świstowska, radny Kazimierz Kędzierski, radny Robert Tankiewicz, radna Urszula Paszkiewicz, radny Tadeusz Skłodowski.

W trakcie dyskusji omawiano m. in. kwestie:
- powołania sztabu oraz szefa sztabu, odpowiedzialnego za koordynację organizacji festynu,
- formalności, które należy spełnić w celu nawiązania współpracy z Fundacją Jerzego Owsiaka,
- znalezienia minimum 20 wolontariuszy do zbierania datków,
- powołania komisji do liczenia zebranych w trakcie festynu pieniędzy,
- lokalizacji siedziby sztabu,
- lokalizacji festynu,
- zaproszenia artystów,
- oszacowania kosztów organizacji festynu.

Przewodniczący Tadeusz Lużyński zaproponował, aby członkowie Komisji przedstawili na kolejnym posiedzeniu kandydaturę szefa sztabu oraz opracowali szczegóły organizacji Festynu WOŚP w Markach.

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie porządku obrad.

Pkt. 4 Dokończenie dyskusji na temat organizacji roku szkolnego 2005/2006 w mareckich szkołach.

Uzupełnienie informacji, przygotowanych przez Referat Oświaty na posiedzenie Komisji w dniu 28 września 2005 roku, stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Przewodniczący Tadeusz Lużyński przypomniał zebranym, że na poprzednim posiedzeniu w dniu 28 września 2005 roku Komisja otrzymała pisemną informację o stanie organizacji placówek oświatowych gminy Marki, przygotowaną na wniosek Komisji przez Referat Oświaty (informacja stanowi załącznik nr 2 do Protokołu nr 51 z dnia 28 września 2005 roku), a następnie otworzył dyskusję w tym punkcie porządku obrad.

Radny Tadeusz Skłodowski szczegółowo omówił dane, zawarte w ww. informacji i zakończył swoją wypowiedź wnioskiem o zwrócenie uwagi dyrektorom szkół, żeby prowadzone w placówkach zajęcia dodatkowe miały charakter przede wszystkim dydaktyczny i podnosiły poziom umiejętności uczniów. Dopiero w następnej kolejności należałoby organizować zajęcia pozalekcyjne, takie jak np. kółka teatralne, które ponadto nie powinny być finansowane ze środków budżetowych.

Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk poparł stanowisko radnego Tadeusza Skłodowskiego, ale jednocześnie zwrócił uwagę zebranych na fakt, że nadzór pedagogiczny nad placówkami oświatowymi sprawuje Kuratorium Oświaty i to do jego kompetencji należy dbałość o poziom i efektywność nauczania.

W dyskusji nad tym punktem porządku obrad udział wzięli: radny Robert Tankiewicz, radna Urszula Paszkiewicz, Przewodniczący Tadeusz Lużyński, radny Tadeusz Skłodowski, Zastępca Burmistrza Krzysztof Wnuk oraz Kierownik Referatu Oświaty Andrzej Motyka.

Pkt. 5 Jak uczcić Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych.

Przewodniczący Tadeusz Lużyński poinformował, że w parafiach przy ul. Ząbkowskiej, przy ul. Jutrzenki oraz w Strudze zostały zamówione Msze Św. w intencji ofiar wypadków drogowych na terenie miasta.

Pkt. 6 Sprawy różne.

1. Radna Urszula Paszkiewicz poruszyła sprawę przychodni NZOZ ESKULAP przy ul. Klonowej, która od pewnego czasu jest zamknięta.

Radny Paweł Chojnowski wyjaśnił, że w związku z wymaganiami, jakim powinny odpowiadać zakłady opieki zdrowotnej, w ww. przychodni powinna zostać zainstalowana winda. Jednak NZOZ ESKULAP nie jest w stanie sprostać tym wymaganiom i w związku z tym przychodnia przy ul. Klonowej obecnie jest nieczynna.

2. Radny Tadeusz Skłodowski i radna Urszula Paszkiewicz interweniowali w sprawie naprawy chodników przy Szkole Podstawowej nr 3 oraz przy Zespole Szkół nr 2.

Pkt. 7 Zamknięcie posiedzenia.

O godzinie 14.00 Przewodniczący Tadeusz Lużyński zamknął posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

Protokołowała:
Elżbieta Jurczyk
Przewodniczący Komisji
Oświaty,Kultury i Sportu

Tadeusz Lużyński

Powiadom znajomego