protokół z posiedzenia komisji
protokół z posiedzenia komisji Protokół nr 36 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu, które odbyło się w dniu 7 lutego 2005 roku. O godzinie 14.00 posiedzenie Komisji otworzył i przywitał wszystkich zebranych Przewodniczący Tadeusz Lużyński (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu). Porządek obrad: 1. Otwarcie posiedzenia. 2. Wnioski w sprawie zmian porządku obrad. 3. Dyskusja na temat akcji „Zima w mieście” w zakresie zaproponowanym przez członków Komisji, tj.: a) zajęcia sportowe z instruktorami w salach gimnastycznych, b) utworzenie lodowisk, c) prowadzenie zajęć naukowo – wychowawczych, d) prowadzenie zajęć plastycznych, e) czytanie dla najmłodszych dzieci (klasy 0 – 1), f) udział instruktorów, radnych i rodziców w organizowanych zajęciach, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa, opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz kontrolą realizacji przyjętych planów zajęć. 4. Wolne wnioski. 5. Zakończenie posiedzenia. Pkt 2. Wnioski w sprawie zmian porządku obrad. Nie zgłoszono wniosków. Pkt 3. Dyskusja na temat akcji „Zima w mieście” w zakresie zaproponowanym przez członków Komisji, tj.: a) zajęcia sportowe z instruktorami w salach gimnastycznych, b) utworzenie lodowisk, c) prowadzenie zajęć naukowo – wychowawczych, d) prowadzenie zajęć plastycznych, e) czytanie dla najmłodszych dzieci (klasy 0 – 1), f) udział instruktorów, radnych i rodziców w organizowanych zajęciach, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa, opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz kontrolą realizacji przyjętych planów zajęć. Przewodniczący Komisji zwrócił się do Dyrektorów Szkół o udzielenie informacji na temat organizowanej w mareckich szkołach akcji „Zima w mieście”. Pani Agnieszka Madejak, przedstawiciel Szkoły Podstawowej nr 1 – poinformowała, że zajęcia będą odbywały w pierwszym tygodniu ferii w godzinach 9.00-14.00, przewidywane są: zajęcia sportowo – rekreacyjne i opiekuńczo – wychowawcze oraz wycieczka (pałac Kultury i Nauki lub Torwar). Wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 Pani Danuta Stefaniak poinformowała, że zajęcia będą odbywały się przez dwa tygodnie ferii w godzinach 900-1400. Przewidywane są: wycieczki (do kina, na basen), gry komputerowe, malowanie na szybach, zajęcia sportowe, internet. Pani Jolanta Augustyniak przedstawiciel Szkoły Podstawowej nr 3 poinformowała, że zajęcia będą odbywały się przez dwa tygodnie ferii w godzinach 9.00-15.00. Przewidywane są: zajęcia sportowe, plastyczne, komputerowe oraz profilaktyczno – wychowawcze. Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 4 Pani Magdalena Osińska poinformowała, że zajęcia będą odbywały się przez dwa tygodnie ferii w godzinach 9.00-14.00. Przewidywane są: zajęcia plastyczne, sportowe, profilaktyczno – wychowawcze, kucharskie. Dyrektor Zespołu Szkół nr 2 Pani Grażyna Podwysocka poinformowała, że zajęcia będą odbywały się przez dwa tygodnie ferii w godzinach 9.00-14.00. Przewidywane są: zajęcia sportowe, komputerowe, plastyczne, profilaktyczno – wychowawcze, kawiarenka internetowa, wyjazd na basen, na lodowisko (jeśli pozwoli pogoda zostanie wykonane lodowisko na boisku szkolnym), prelekcja filmu. Dyrektor Zespołu Szkół nr 1 Pan Jan Puścian poinformował, że zajęcia będą odbywały się przez dwa tygodnie ferii w godzinach 9.00-13.30. Przewidywane są: zajęcia komputerowe i sportowe. W dyskusji głos zabrali: przedstawiciele szkół, Kazimierz Kędzierski, Tadeusz Lużyński, Tadeusz Skłodowski, Agata Świstowska, Burmistrz Krzysztof Wnuk. Członkowie Komisji ustalili, że Komisja Oświaty, Kultury i Sportu będzie wizytowała szkoły podczas ferii; w dniu 17.02 05 – Szkoła Podstawowa nr 1 i nr 3 oraz Zespół Szkół nr 1; w dniu 18.02. 05 – Szkoła Podstawowa nr 2 i Zespół Szkół nr 2; w dniu 22.02.05 – Szkoła Podstawowa nr 4. Pkt 4. Wolne wnioski. 1.Radna Agata Świstowska przedstawiła propozycję Planu pracy Komisji Oświaty, Kultury i Sportu na 2005 rok. Komisja Oświaty, Kultury i Sportu jednogłośnie przyjęła Plan Pracy na 2005 rok Plan stanowi załącznik nr 2 do protokołu. 2.Wydanie opinii o projekcie uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół i przedszkoli (Druk nr 188). Projekt uchwały stanowi załącznik nr 3 do protokołu. Burmistrz Krzysztof Wnuk omówił przedłożony projekt uchwały. Radny Tadeusz Skłodowski złożył wniosek o wprowadzenie poprawki w § 1 ust. 2, aby zdanie drugie otrzymało brzmienie: „Dotacja na dziecko 3 letnie jest udzielana z początkiem miesiąca następującego po miesiącu, w którym dziecko ukończyło 3 lata”. Przewodniczący Tadeusz Lużyński Komisji zarządził głosowanie wniosku. Głosowanie za przyjęciem wniosku – 5 przeciw – 1 wstrzymujących się – 0 Wniosek został przyjęty. Komisja Oświaty, Kultury i Sportu po uwzględnieniu poprawki jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół i przedszkoli (Druk nr 188). Pkt. 5. Zakończenie posiedzenia. O godzinie 18.00 Przewodniczący Komisji Tadeusz Lużyński zamknął posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. protokołowała Małgorzata Mincberg Przewodniczący Komisji Tadeusz Lużyński |