W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Protokół nr 10 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,

które odbyło się w dniu 24 kwietnia 2003 roku

 

            O godzinie 1400 posiedzenie Komisji otworzył i przywitał wszystkich zebranych Przewodniczący Tadeusz Lużyński (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).

Porządek obrad:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Opracowanie systemu finansowania szkół i przedszkoli w zakresie liczby etatów i wynagrodzeń osobowych; likwidacja zjawiska przerostów lub nieracjonalnego zatrudnienia w placówkach oświatowych, szczególnie wśród pracowników administracyjno – obsługowych.
  4. Plany szkół w zakresie remontów w okresie wakacyjnym.
  5. Sprawy różne.
  6. Zamknięcie posiedzenia.

Pkt 3. Opracowanie systemu finansowania szkół i przedszkoli w zakresie liczby etatów i wynagrodzeń osobowych; likwidacja zjawiska przerostów lub nieracjonalnego zatrudnienia w placówkach oświatowych, szczególnie wśród pracowników administracyjno – obsługowych.

 

Przewodniczący Tadeusz Lużyński poinformował, że ten punkt porządku obrad będzie rozpatrzony dopiero po wakacjach, ponieważ Komisja Oświaty, Kultury i Sportu planuje przeprowadzenie kontroli w tym zakresie.

 

Pkt 4. Plany szkół w zakresie remontów w okresie wakacyjnym.

 

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że dyrektorzy placówek ustalają listę potrzeb remontowych i jednocześnie ustalają ich hierarchię, a procedurę przetargową przeprowadza Urząd Miasta.

Burmistrz poprosił dyrektorów palcówek oświatowych o przedstawienie listy niezbędnych działań dla potrzeb budynków, które powinny być wykonane w pierwszej kolejności.

 

Pani Magdalena Osińska Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 4 poinformowała, że w bieżącym roku na remonty przewidziano kwotę 100 tysięcy złotych. Planowana jest wymiana okien i prace adaptacyjne (na salę lekcyjną) pozyskanego mieszkania, które mieści się w budynku szkoły.

Powiedziała również, że w 2002 roku zostały przeprowadzone kompleksowe remonty łazienek chłopięcych (łącznie z wymianą pionów). Niezbędne jest również przeprowadzenie remontu łazienek dziewcząt, remont schodów, wymiana wykładzin na antypoślizgowe w całym obiekcie, wymiana 36 okien od podwórza, remont sali gimnastycznej (zagrzybione ściany – podejmowane były próby zlikwidowania grzyba środkami chemicznymi, ale nie przyniosły rezultatów) i remont schodów przed wejściem do budynku. Pani dyrektor powiedziała, że to, co przedstawiła to zadania konieczne do zrealizowania.

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 Pani Ewa Dziwulska powiedziała, że na ten rok przewidziany jest częściowy remont dwóch łazienek (łącznie z wymianą pionów), wymiana drzwi wejściowych do budynku szkoły. Łącznie na te zadania przewidziana jest kwota 50.000,- zł. W kolejnych latach szkoła starać się będzie o wymianę okien, wymianę drzwi do wszystkich sal lekcyjnych, wymianę kotłów gazowych, remont kotłowni, remont przewodów kominowych i zagospodarowanie boiska szkolnego.

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 Pani Mirosława Żybula – Wielogórska poinformowała, że w ciągu 2 lat zbudowana została nowa sala gimnastyczna oraz nowe skrzydło budynku z myślą o dzieciach niepełnosprawnych - obecnie do szkoły uczęszcza 21 dzieci niepełnosprawnych. W latach następnych planowany jest remont starego budynku szkoły i zagospodarowanie terenu wokół szkoły.

 

Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że jest już wykonany kosztorys na remont starego budynku szkoły - wartość kosztorysowa tej inwestycji wynosi 1,5 miliona złotych.

 

Zastępca Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Markach Anna Jusińska poinformowała, że na najbliższy rok planowana jest wymiana stolarki okiennej (89 okien), remont podłóg na I piętrze, demontaż wyposażenia sali fizyczno-chemicznej. Dodała, że konieczny jest również remont wejścia do szkoły, instalacji kanalizacyjnej i odwodnienie budynku.

 

Dyrektor Zespołu Szkół Nr 1 Pan Jan Puścian poinformował, że szkoła remontowana jest sukcesywnie. W bieżącym roku planowana jest budowa boiska do koszykówki.

Dyrektor zwrócił uwagę na to, że budynek, w którym mieści się szkoła jest obiektem zabytkowym – wszelkie wykonywane prace remontowe muszą być wykonane za zgodą konserwatora zabytków. Dodał, że szkoła ponosi spore wydatki z tytułu opłat za dzierżawę. Stwierdził, że ten budynek nie jest przystosowany na cele oświaty.

 

Dyrektor Zespołu Szkół Nr 2 Pani Grażyna Podwysocka poinformowała, że w 2003 roku nie występowała o środki na remonty. W bieżącym roku przewidywane jest cyklinowanie i lakierowanie podłóg na I piętrze. W przyszłości należy przeprowadzić remont sali gimnastycznej, konieczna jest poprawa warunków lokalowych biblioteki, a także przebudowa ogrzewania w starym budynku szkoły.

 

Dyrektor Przedszkola Miejskiego Nr 1 Pani Danuta Abramowicz powiedziała, że w ubiegłym roku wyremontowane zostały pomieszczenia kuchenne. Niezbędna jest wymiana urządzeń kuchennych – szczególnie kuchni gazowych i remont schodów wejściowych, w przyszłości trzeba wykonać remont parkietów. W roku 2003 na remonty zaplanowane jest 40 tysięcy zł.

 

Dyrektor Przedszkola Nr 2 Pani Barbara Jóśko poinformowała, że została wykonana ekspertyza starszego budynku, z której wynika, że konieczny jest remont - pojawiły się pęknięcia. Zaplanowane zostało wykonanie szamba ekologicznego, wymiana pokrycia i konstrukcji dachowej, ławy kominiarskie, roboty malarskie w salach i remont tarasu.

W bieżącym roku przewidziana jest kwota 30 tysięcy zł.

 

W związku z usprawiedliwioną nieobecnością p.o. Dyrektora Przedszkola Miejskiego Nr 3 Burmistrz Janusz Werczyński poinformował, że w preliminarzu wydatków tego przedszkola przewidziana jest kwota 75 tysięcy złotych na remonty. Z tych środków zapłacone zostaną faktury za ubiegłoroczny remont dachu i przewiduje się remont kuchni.

 

Pkt 5. Sprawy różne.

 

Nie zgłoszono żadnych spraw.

 

Pkt 6. Zamknięcie posiedzenia.

 

O godzinie 1600 Przewodniczący Komisji Tadeusz Lużyński zamknął posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

 

                                                                                              Przewodniczący Komisji

                                                                                              Tadeusz Lużyński

Powiadom znajomego