Zarządzenie Nr 0152/109/2003 Burmistrza
Zarządzenie Nr 0152/109/2003 Burmistrza Zarządzenie Nr 0152/109/2003 Burmistrza Miasta Marki z dnia 22 grudnia 2003 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Marki Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam, co następuje: § 1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Marki wprowadzam następujące zmiany: 1) w § 8 pkt 13 i 14 otrzymują brzmienie: „13) Referat Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego – sygnatura RGN, 14) Gminne Centrum Reagowania – sygnatura GCR”. 2) w § 8 pkt 22 skreśla się. 3) § 41 otrzymuje tytuł i brzmienie: „Referat Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego § 41. Do zadań referatu należy: 1. Z zakresu gospodarki nieruchomościami: 1) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gminnym zasobem nieruchomości, w tym: a) podejmowanie czynności i sporządzanie dokumentacji niezbędnej do przygotowania, organizacji i przeprowadzania przetargów na sprzedaż i oddanie w wieczyste użytkowanie nieruchomości gminnych, b) podejmowanie czynności i sporządzanie dokumentacji w sprawach dotyczących bez przetargowego zbycia nieruchomości gminnych, 2) nabywanie gruntów do gminnego zasobu nieruchomości, 3) regulacja stanów prawnych nieruchomości, 4) komunalizacja mienia, 5) prowadzenie spraw związanych z pierwokupami nieruchomości, 6) prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym, w tym: a) ustanawianie prawa użytkowania wieczystego, b) sprzedaż prawa własności na rzecz użytkowników wieczystych, c) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, d) aktualizacja opłat rocznych, e) udzielanie bonifikat od opłat rocznych, 7) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem należnych gminie opłat adiacenckich, oraz jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem bądź zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, 8) opracowywanie informacji o zgłoszonych żądaniach właścicieli z art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i wydanych decyzjach z art. 37 ust. 6 i 7 cyt. ustawy i przedstawianie informacji radzie miasta co najmniej raz w roku, 9) współpraca ze starostą w sprawach związanych z wywłaszczeniami oraz zwrotami nieruchomości, 10) prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za grunty zajęte pod gminne drogi publiczne, 11) prowadzenie spraw z zakresu scalania i podziałów nieruchomości. 2. Z zakresu zadań wynikających z ustawy – Prawo geodezyjne i kartograficzne: 1) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz oznaczania nieruchomości, w tym: a) sporządzanie dokumentacji niezbędnej do nadania nazw ulicom i placom, b) wydawanie zaświadczeń o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym, 2) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości. 3. Z zakresu planowania przestrzennego: 1) podejmowanie czynności mających na celu przystąpienie, sporządzenie i uchwalenie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, 2) podejmowanie czynności mających na celu przystąpienie, sporządzenie i uchwalenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 3) dokonywanie prognozy skutków uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 4) prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę, 5) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym: a) decyzji o lokalizacji celu publicznego, b) decyzji o warunkach zabudowy, 6) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym oraz rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy, 7) dokonywanie analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przedstawianie analizy radzie miasta co najmniej raz w kadencji, 8) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 9) opracowywanie wieloletnich programów sporządzania planów miejscowych. 4. Z zakresu bieżących czynności referatu: 1) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu działania referatu, 2) przygotowywanie projektów uchwał rady w sprawach związanych z zakresem działania referatu, 3) współpraca z innymi referatami.” 4 § 42 otrzymuje tytuł i brzmienie: „Gminne Centrum Reagowania”. § 42. Do zadań centrum należy: 1) monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji, 2) realizowanie procedur i programów reagowania kryzysowego, 3) opracowywanie i aktualizowanie planów reagowania kryzysowego, 4) przygotowywanie warunków umożliwiających koordynację pomocy humanitarnej, 5) realizowanie polityki informacyjnej związanej ze stanem klęski żywiołowej.” 5) w § 45 skreśla się ustęp 6. 6) § 51 skreśla się. 7) Załącznik do zarządzenia Nr 0152/26/2003 otrzymuje brzmienie według załącznika do niniejszego zarządzenia. § 2 Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Burmistrz mgr Janusz Werczyński |