Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach
Ochrona Środowiska
Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Sposób załatwienia sprawy. • Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczyna się na wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia. • Decyzja jest wydawana po uzyskaniu wymaganych ustawą opinii i uzgodnień. • Wniosek może zostać złożony w Kancelarii Urzędu Miasta Marki ( pokój 13) osobiście lub może być przesłany pocztą. • Decyzja może zostać odebrane osobiście lub może zostać przesłane pocztą za potwierdzeniem odbioru. Wymagane dokumenty. Wniosek powinien zawierać następujące dane: • imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia. • w przypadku ustanowienia pełnomocnika jego dane osobowe i adresowe. • określenie rodzaju planowanego przedsięwzięcia, na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1839) Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych warunkach należy dołączyć: 1. Właściwe załączniki spośród wymienionych w art. 74 ust. 1 ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenie na oddziaływanie na środowisko. 2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej. Wytyczne do sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia. Karta informacyjna przedsięwzięcia, odniesiona do całości terenu winna zawierać dane określone w art.62a ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenie na oddziaływanie na środowisko, w szczególności dane: 1. Rodzaj (rodzaj i cechy przedsięwzięcia,, rodzaj działalności związanej z przedsięwzięciem), 2. Skala przedsięwzięcia (np. parametry produkcji, długość dla inwestycji liniowych itp.) i wielkość zajmowanego terenu oraz ich wzajemne proporcje: • powierzchnia całej nieruchomości, na której planowane jest przedsięwzięcie • powierzchnia nieruchomości przeznaczona bezpośrednio pod planowane przedsięwzięcie • powierzchnia użytkowa planowanych obiektów, 3. Usytuowanie przedsięwzięcia (w tym lokalizacja, opis terenów przyległych i występujących w zasięgu oddziaływania przedsięwzięcia wraz z odniesieniem do najbliższej zabudowy mieszkaniowej), dane adresowe terenu i oznaczenie geodezyjne dotyczące działek (numer, arkusz, obręb, powierzchnia w m2, właściciel: imię nazwisko lub nazwa, adres), 4. Dotychczasowy sposób wykorzystywania terenu na którym planuje się lokalizację przedsięwzięcia oraz ewentualnych obiektów budowlanych, w tym pokrycie szatą roślinną (istniejącą i planowaną , określenie ewentualnych kolizji), opis istniejącej infrastruktury technicznej, walorów przyrodniczych i krajobrazowych terenu na którym planowane jest usytuowanie przedsięwzięcia, 5. Dane o możliwym zagrożeniu środowiska - zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności do samooczyszczania się środowiska i odnawianie się zasobów naturalnych, 6. Dane o przewidywanej ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii, 7. Powiązanie z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowanie się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na terenach nieruchomości sąsiednich, 8. Obsługa komunikacyjna: • lokalizacja wjazdu i wyjazdu, • ilość miejsc parkingowo-postojowych na terenie objętym inwestycją, • ilość samochodów osobowych (szt./dobę) • ilość samochodów ciężarowych i innych pojazdów (szt./dobę) 10. Dane o rodzaju technologii, 11. Dane o ewentualnych wariantach przedsięwzięcia, 12. Dane o rozwiązaniach chroniących środowisko, 13. Dane o rodzajach i przewidywanej ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko, w tym związane z : a) emisją do powietrza b) emisją hałasu c) odprowadzaniem ścieków socjalno–bytowych d) odprowadzaniem ścieków przemysłowych e) odprowadzaniem wód opadowych i roztopowych f) gospodarką odpadami- przewidywanych ilościach i rodzajach wytwarzanych odpadów oraz ich wpływie na środowisko, 14. Dane o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko 15. Dane o obszarach podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz korytarzach ekologicznych znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia 16. Czy dla projektowanej inwestycji planuje się utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania (dla przedsięwzięć wymienionych w art. 135 Prawa ochrony środowiska), spowodowane tym, że mimo zastosowanych dostępnych rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych nie mogą być dotrzymane standardy jakości środowiska poza terenem zakładu lub innego obiektu. 17. Przedsięwzięcia realizowane i zrealizowane, znajdujące się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia - w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem, 18.Ryzyko wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej, 19. Prace rozbiórkowe dotyczące przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Kartę informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia. Dodatkowe informacje. 1. Druki wniosków dostępne są w Urzędzie, pok. A4 oraz na stronie BIP. 2. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu inwestycji oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich, a wnioskodawcy, który nie uzyskał praw do terenu nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją. Opłaty. Pobierana jest opłata skarbowa za: - decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia - 205 zł - pełnomocnictwo – 17 zł Zwolnione od opłaty skarbowej są jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego. Termin załatwienia. Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego i procedurą w sprawie ocen oddziaływania na środowisko określoną w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko. Jednostka odpowiedzialna. Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 05-270 Marki, Al. Marsz. J. Piłsudskiego 95, pok. 4, tel. 781-10-03, 22 123-96-21; e-mail: srodowisko@marki.pl Tryb odwoławczy. Szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera wydana decyzja. Podstawa prawna. 1. Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego. 4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wniosek do pobrania - https://marki.miasto.plus/ Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. plik PDF, |