Zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia reklamy

Karta informacyjna usługi i wniosek do pobrania - https://marki.miasto.plus/


OPIS USŁUGI
Usługa umożliwia złożenie wniosku o uzgodnienie lokalizacji reklamy na obiekcie będącym własnością gminy lub w ciągu drogi gminnej.

Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi, z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządcy drogi, o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej wielkości należności opłaty na podstawie art. 40 ust. 12 ustawy o drogach publicznych. W przypadku zamiaru pozostawienia reklamy w pasie drogowym dłużej niż termin określony w posiadanej decyzji to opisaną powyżej procedurę należy powtórzyć na 30 dni przed terminem kończącej się decyzji.


KOGO DOTYCZY USŁUGA
Wnioskodawcy

WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia reklamy
Załącznik nr 1 – Wzór graficzny reklamy – 1 egzemplarz 
Załącznik nr 2 – Plan sytuacyjno-wysokościowy w skali 1:00 lub 1:1000 z zaznaczeniem proponowanej  lokalizacji – 3 egzemplarze
Załącznik nr 3 – Pełnomocnictwo udzielone przez inwestora do reprezentowania go przez osobę trzecią w sprawach związanych z zajęciem pasa drogowego – 1 egzemplarz
Załącznik nr 4 – Dowód wpłaty za pełnomocnictwo
Załącznik nr 5 – Inne (zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji zarządca drogi może zażądać dodatkowych dokumentów)

OPŁATY
Wydawanie decyzji NIE PODLEGA OPŁACIE SKARBOWEJ (tabela część II poz.44 pkt 2 ppkt 9 zał. do ustawy o opłacie skarbowej).
Za złożenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (tabela część IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej)
Za zajęcie pasa drogowego POBIERA SIĘ OPŁATY NA PODSTAWIE UCHWAŁY nr XVI/212/2019 Rady Miasta Marki z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego na drogach gminnych (Dz. U. Województwa Mazowieckiego z 2019 roku, poz. 14521).
Numer konta: 91 8015 0004 0195 6412 2021 0001