W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Marki

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 95
05-270 Marki

tel. (+48 22) 781 10 03
fax: (+48 22) 781 13 78

e-mail: urzad.miasta@marki.pl
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-52755-48295-FDUEA-19  -  aktywny od 01 października 2024 roku

www: marki.pl

NIP: 125-00-18-556, REGON: 000526009
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
/53j0jr6ujo/skrytka
/53j0jr6ujo/SkrytkaESP

Spotkania z mieszkańcami  oraz spotkanie  w sprawie skarg i wniosków z Burmistrzem Miasta Marki Jackiem Orychem oraz z jego Zastępcami odbywają się w każdy poniedziałek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.30 w Urzędzie Miasta Marki po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu takiego spotkania. W celu umówienia spotkania, prosimy o kontakt telefoniczny z Sekretariatem Burmistrza tel. 22 781 10 03.

REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ

REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ

Załącznik nr 1 do Statutu

Szkoły Podstawowej nr 4

im. Stefana Roweckiego ”Grota”

Marki ul. Duża 3

REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ PRZY SZKOLE

PODSTAWOWEJ NR 4 IM. STEFANA ROWECKIEGO „GROTA”

W MARKACH

Na podstawie art. 43 ust. 2 w związku z art. 41 i 42 ustawy z dnia 7. 09. 1991 roku o systemie oświaty/ Dz. U. z 1991 Nr. 95 pozycja 425 ze zmianami/oraz art. 25 pkt. 3 znowelizowanego jednolitego tekstu Statutu Szkoły Podstawowej Nr 4 w Markach ul. Duża 3, postanawia się, co następuje:

1. Rada jest kolegialnym organem szkoły realizującym zadania wynikające ze Statutu szkoły. Rada w formie uchwał - zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacyjną szkoły.

2. W skład rady wchodzą: dyrektor jako przewodniczący i nauczyciele jako jej członkowie.

3. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb.

4. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy Dyrektora szkoły lub placówki, rady szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.”;

5. W zebraniach rady mogą uczestniczyć:

a. Lekarz szkolny

b. Pielęgniarka szkolna

c. Przedstawiciele samorządu uczniowskiego

d. Przedstawiciele rady rodziców

6. Do podstawowych zadań rady należy:

a. planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,

b. okresowe i roczne analizowanie i ocenianie stanu nauczania, wychowania i opieki oraz organizacyjnych i materialnych warunków pracy szkoły,

c. organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechnienia nowatorstwa pedagogicznego

d. współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów.

7. Rada zatwierdza:

a. wyniki klasyfikacji i promocji uczniów,

b. roczny plan pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły,

c. wnioski komisji powołanych przez radę,

d. wnioski wychowawców klas w sprawie przyznawania uczniom nagród i wyróżnień oraz udzielania kar,

e. szkolne regulaminy o charakterze wewnętrznym,

f. Ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.

8. Rada opiniuje:

a. organizację pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych

b. powierzanie funkcji kierowniczych,

c. wnioski w sprawach nagród i odznaczeń nauczycieli,

d. projekt planu finansowego szkoły,

e. propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

9. Rada ma prawo:

a. występowania z wnioskami w sprawach doskonalenia organizacji nauczania i wychowania oraz w sprawach oceny pracy nauczycieli,

b. wprowadzania zmian w tygodniowym rozkładzie zajęć dotyczących realizacji treści kształcenia danego przedmiotu przez odpowiednie zwiększenie lub zmniejszenie tygodniowego wymiaru godzin z tego przedmiotu, gdy jest to podyktowane np. okresową nieobecnością nauczyciela, przy czym ogólny tygodniowy wymiar godzin nauczania w danej klasie musi być zgodny z obowiązującym planem nauczania w cyklu okresowym.

10. Rada może zgłosić spośród swoich członków kandydatów do powierzenia funkcji kierowniczych w szkole.

11. Przewodniczący rady zobowiązany jest do:

a. realizacji uchwał rady,

b. analizowania stopnia realizacji uchwał rady,

c. tworzenie atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady w podnoszeniu poziomu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego szkoły,

d. zapoznania rady z obowiązującymi przepisami prawa szkolnego oraz omawiania trybu i form ich realizacji,

e. oddziaływania na postawę nauczycieli, pobudzanie ich do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

12. Członek rady zobowiązany jest do:

a. współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgody współdziałania wszystkich członków rady,

b. przestrzegania postanowień prawa szkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora,

c. czynnego uczestnictwa we wszystkich zebraniach i pracach rady i jej komisji, do których został powołany

d. realizowania uchwał rady, także wtedy, kiedy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia

e. składania przed radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań,

f. kierowania się dobrem ucznia, troską o jego zdrowie, poszanowania godności,

g. odpowiedzialności za prawidłowy przebieg procesu dydaktyczno-wychowawczego, za życie, zdrowie i bezpieczeństwo ucznia,

h. wspierania rozwoju psychofizycznego, ich zdolności i zainteresowań,

i. udzielania uczniom pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych,

j. bezstronność i obiektywizm w ocenianiu ucznia,

k. informowania rodziców o bieżących i okresowych wynikach w nauce ich dzieci,

l. zapoznania uczniów i rodziców z regulaminem oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów na pierwszym w roku szkolnym spotkaniu z rodzicami,

m. informowania uczniów i rodziców na piśmie na miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej o przewidywanych ocenach niedostatecznych,

n. informowania uczniów o przewidywanych dla nich ocenach semestralnych /rocznych/ na tydzień przed posiedzeniem rady pedagogicznej,

    1. Osoby biorące udział w zebraniu rady pedagogicznej są obowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na zebraniu rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobra osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły lub placówki,

13. Rada wykonuje swoje zadania z rocznym planem pracy szkoły. Zebrania rady organizuje się po zajęciach lekcyjnych. Zebrania rady mogą być organizowane z inicjatywy dyrektora, organu co najmniej ½ członków rady.

14. Rada podejmuje uchwały na zebraniach plenarnych.

15. Uchwały rady zapadają większością głosów w głosowaniu jawnym w obecności co najmniej 2/3 członków rady.

16. Członek rady, który w głosowaniu rad uchwałą był przeciwny lub wstrzymał się od głosu, podporządkowuje się podjętej uchwale /większości/.

17. Uchwały rady obejmują wszystkich pracowników i uczniów.

18. Dyrektor ma prawo zawiesić uchwałę rady podjętą niezgodnie z obowiązującymi przepisami.

19. Dyrektor szkoły zobowiązany jest w ciągu tygodnia przedstawić radzie umotywowanie zawieszenia uchwały.

20. O zawieszeniu uchwały dyrektor powiadamia organ bezpośrednio nadzorujący szkołę, celem zajęcia przez ten organ stanowiska.

21. Z posiedzenia rady sporządza się protokół.

22. W terminie 7 dni od daty zebrania protokolant wpisuje protokoły do księgi protokołów.

23. Protokół z posiedzenia Rady, wraz z listą obecności jej członków, Rada zatwierdza na następnym posiedzeniu.

24. Członkowie Rady zobowiązani są w terminie 14 dni od sporządzenia protokółu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek lub uzupełnień na piśmie przewodniczącemu obrad. Rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek do protokołu.

25. Podstawowym dokumentem działalności Rady są książki protokołów.

26. Zasznurowaną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę zaopatruje się w klauzulę: ,,księga protokołów zawiera stron….. i obejmuje okres pracy Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Stefana Roweckiego „Grota” w Markach od dnia …..... do dnia….. .......

27. Księgi protokołów należy udostępnić na terenie szkoły nauczycielom, osobom zatrudnionym w organach nadzorujących Szkołę.

28. Zwolnień z posiedzeń Rady dokonuje Dyrektor Szkoły w następujących przypadkach:

a. choroby pracownika,

b. opieki nad dzieckiem z powodu choroby,

c. wykonywaniem przez członków rady czynności służbowych,

d. nieobecności z powodu kształcenia zawodowego,

e. innych nieobecności związanych z Kodeksem Pracy.

29. Nowelizacje w regulaminie Rady Pedagogicznej mogą być dokonywane poprzez aneksy lub jednolity znowelizowany tekst.

30. Niniejszy regulamin może być zmieniony w drodze uchwały Rady Pedagogicznej.


Pliki do pobrania:
     ikonka   regulamin_rady_pedagogicznej.pdf

Załączniki

Powiadom znajomego