REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
Załącznik nr 1 do Statutu Szkoły Podstawowej nr 4 im. Stefana Roweckiego ”Grota” Marki ul. Duża 3
REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ PRZY SZKOLEPODSTAWOWEJ NR 4 IM. STEFANA ROWECKIEGO „GROTA”W MARKACH
Na podstawie art. 43 ust. 2 w związku z art. 41 i 42 ustawy z dnia 7. 09. 1991 roku o systemie oświaty/ Dz. U. z 1991 Nr. 95 pozycja 425 ze zmianami/oraz art. 25 pkt. 3 znowelizowanego jednolitego tekstu Statutu Szkoły Podstawowej Nr 4 w Markach ul. Duża 3, postanawia się, co następuje:
1. Rada jest kolegialnym organem szkoły realizującym zadania wynikające ze Statutu szkoły. Rada w formie uchwał - zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacyjną szkoły. 2. W skład rady wchodzą: dyrektor jako przewodniczący i nauczyciele jako jej członkowie. 3. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. 4. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy Dyrektora szkoły lub placówki, rady szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.”; 5. W zebraniach rady mogą uczestniczyć: a. Lekarz szkolny b. Pielęgniarka szkolna c. Przedstawiciele samorządu uczniowskiego d. Przedstawiciele rady rodziców 6. Do podstawowych zadań rady należy: a. planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, b. okresowe i roczne analizowanie i ocenianie stanu nauczania, wychowania i opieki oraz organizacyjnych i materialnych warunków pracy szkoły, c. organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechnienia nowatorstwa pedagogicznego d. współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów. 7. Rada zatwierdza: a. wyniki klasyfikacji i promocji uczniów, b. roczny plan pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły, c. wnioski komisji powołanych przez radę, d. wnioski wychowawców klas w sprawie przyznawania uczniom nagród i wyróżnień oraz udzielania kar, e. szkolne regulaminy o charakterze wewnętrznym, f. Ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły. 8. Rada opiniuje: a. organizację pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych b. powierzanie funkcji kierowniczych, c. wnioski w sprawach nagród i odznaczeń nauczycieli, d. projekt planu finansowego szkoły, e. propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. 9. Rada ma prawo: a. występowania z wnioskami w sprawach doskonalenia organizacji nauczania i wychowania oraz w sprawach oceny pracy nauczycieli, b. wprowadzania zmian w tygodniowym rozkładzie zajęć dotyczących realizacji treści kształcenia danego przedmiotu przez odpowiednie zwiększenie lub zmniejszenie tygodniowego wymiaru godzin z tego przedmiotu, gdy jest to podyktowane np. okresową nieobecnością nauczyciela, przy czym ogólny tygodniowy wymiar godzin nauczania w danej klasie musi być zgodny z obowiązującym planem nauczania w cyklu okresowym. 10. Rada może zgłosić spośród swoich członków kandydatów do powierzenia funkcji kierowniczych w szkole. 11. Przewodniczący rady zobowiązany jest do: a. realizacji uchwał rady, b. analizowania stopnia realizacji uchwał rady, c. tworzenie atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady w podnoszeniu poziomu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego szkoły, d. zapoznania rady z obowiązującymi przepisami prawa szkolnego oraz omawiania trybu i form ich realizacji, e. oddziaływania na postawę nauczycieli, pobudzanie ich do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. 12. Członek rady zobowiązany jest do: a. współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgody współdziałania wszystkich członków rady, b. przestrzegania postanowień prawa szkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora, c. czynnego uczestnictwa we wszystkich zebraniach i pracach rady i jej komisji, do których został powołany d. realizowania uchwał rady, także wtedy, kiedy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia e. składania przed radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań, f. kierowania się dobrem ucznia, troską o jego zdrowie, poszanowania godności, g. odpowiedzialności za prawidłowy przebieg procesu dydaktyczno-wychowawczego, za życie, zdrowie i bezpieczeństwo ucznia, h. wspierania rozwoju psychofizycznego, ich zdolności i zainteresowań, i. udzielania uczniom pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych, j. bezstronność i obiektywizm w ocenianiu ucznia, k. informowania rodziców o bieżących i okresowych wynikach w nauce ich dzieci, l. zapoznania uczniów i rodziców z regulaminem oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów na pierwszym w roku szkolnym spotkaniu z rodzicami, m. informowania uczniów i rodziców na piśmie na miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej o przewidywanych ocenach niedostatecznych, n. informowania uczniów o przewidywanych dla nich ocenach semestralnych /rocznych/ na tydzień przed posiedzeniem rady pedagogicznej,
13. Rada wykonuje swoje zadania z rocznym planem pracy szkoły. Zebrania rady organizuje się po zajęciach lekcyjnych. Zebrania rady mogą być organizowane z inicjatywy dyrektora, organu co najmniej ½ członków rady. 14. Rada podejmuje uchwały na zebraniach plenarnych. 15. Uchwały rady zapadają większością głosów w głosowaniu jawnym w obecności co najmniej 2/3 członków rady. 16. Członek rady, który w głosowaniu rad uchwałą był przeciwny lub wstrzymał się od głosu, podporządkowuje się podjętej uchwale /większości/. 17. Uchwały rady obejmują wszystkich pracowników i uczniów. 18. Dyrektor ma prawo zawiesić uchwałę rady podjętą niezgodnie z obowiązującymi przepisami. 19. Dyrektor szkoły zobowiązany jest w ciągu tygodnia przedstawić radzie umotywowanie zawieszenia uchwały. 20. O zawieszeniu uchwały dyrektor powiadamia organ bezpośrednio nadzorujący szkołę, celem zajęcia przez ten organ stanowiska. 21. Z posiedzenia rady sporządza się protokół. 22. W terminie 7 dni od daty zebrania protokolant wpisuje protokoły do księgi protokołów. 23. Protokół z posiedzenia Rady, wraz z listą obecności jej członków, Rada zatwierdza na następnym posiedzeniu. 24. Członkowie Rady zobowiązani są w terminie 14 dni od sporządzenia protokółu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek lub uzupełnień na piśmie przewodniczącemu obrad. Rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek do protokołu. 25. Podstawowym dokumentem działalności Rady są książki protokołów. 26. Zasznurowaną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę zaopatruje się w klauzulę: ,,księga protokołów zawiera stron….. i obejmuje okres pracy Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Stefana Roweckiego „Grota” w Markach od dnia …..... do dnia….. ....... 27. Księgi protokołów należy udostępnić na terenie szkoły nauczycielom, osobom zatrudnionym w organach nadzorujących Szkołę. 28. Zwolnień z posiedzeń Rady dokonuje Dyrektor Szkoły w następujących przypadkach: a. choroby pracownika, b. opieki nad dzieckiem z powodu choroby, c. wykonywaniem przez członków rady czynności służbowych, d. nieobecności z powodu kształcenia zawodowego, e. innych nieobecności związanych z Kodeksem Pracy. 29. Nowelizacje w regulaminie Rady Pedagogicznej mogą być dokonywane poprzez aneksy lub jednolity znowelizowany tekst. 30. Niniejszy regulamin może być zmieniony w drodze uchwały Rady Pedagogicznej.
Pliki do pobrania: |